Over ons Faculty of Science and Engineering

Koninklijke onderscheiding voor Erik Frijlink

27 april 2024

Professor Henderik Willem Frijlink is vrijdag 26 april op voordracht van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) koninklijk onderscheiden. Hij werd benoemd tot Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw. Hij ontving de bijbehorende onderscheiding uit handen van Marcel Thijssen, burgemeester van Tynaarlo.

decoratieve afbeelding
Prof. dr. Frijlink

Bevlogen hoogleraar Frijlink gedecoreerd

Erik Frijlink (Meppel, 1960) is hoogleraar Farmaceutische Technologie en Biofarmacie en voorzitter van de gelijknamige onderzoeksgroep aan de Faculteit Science & Engineering van de RUG. Na zes jaar te hebben gewerkt in de farmaceutische industrie is hij 25 jaar geleden begonnen als hoogleraar Farmaceutische Technologie en Biofarmacie.

Samen met zijn gelijknamige onderzoeksgroep is hij erin geslaagd uiterst succesvolle onderzoeksprojecten op zowel academisch als industrieel gebied op te zetten. Zo maken wereldwijd honderdduizenden patiënten dankbaar gebruik van de toepassingen die zijn voortgekomen uit zijn onderzoek naar poedertechnologie, biofarmaceutica en doseringsvormen.

Collega’s in binnen- en buitenland roemen zijn bevlogenheid, warme persoonlijkheid en collegiale opstelling, terwijl studenten met plezier terugdenken aan zijn enthousiaste, wervelende colleges. Hij staat bovendien bekend als academische vernieuwer en wordt beschouwd als hét voorbeeld van een wetenschappelijke ondernemer.

Laatst gewijzigd:30 april 2024 15:08