Rudolf Agricola School for Sustainable Development

Connecting natural, spatial, economic, and social science on Climate Adaptation

Wanneer:do 18-01-2024 13:00 - 18:00
Waar:'t Oog (5171.0415), Linnaeusborg, Zernike Campus

Het wereldklimaat verandert – het wordt warmer, ijsgletsjers smelten en de zeespiegel stijgt. We krijgen steeds meer te maken met extremere weersomstandigheden, zoals lange periodes van droogte, periodes van waterschaarste of extreme regenval en overstromingen. Klimaatverandering heeft rrn duidelijke impact op onze leefbaarheid, voedselvoorziening, economie, gezondheid en veiligheid.

Onderzoekers uit de natuur-, ruimtelijke, economische en sociale wetenschappen van de Rijksuniversiteit Groningen en de Hogescholen in Noord-Nederland werken aan onderwerpen die te maken hebben met klimaatadaptatie. Op 18 januari willen we deze onderzoekers samenbrengen om elkaars onderzoek beter te leren kennen en op zoek te gaan naar synergiën in verband met regionale - en mondiale - uitdagingen.

Organisatie

Dit evenement wordt georganiseerd door het Platform Klimaatadaptatie (CAP), een initiatief van de Wubbo Ockels School for Energy and Climate , Hanze University of Applied Sciences Groningen , Noorderpoort , the Alfa College , Campus Groningen , Bbeng , the province of Groningen , the municipality of Groningen , en Global Center on Adaptation , en in nauwe samenwerking met de Rudolf Agricola School and the University of the North . CAP richt zich op het verbinden en versterken van bestaande onderzoeks-, educatie- en outreach-initiatieven op het gebied van klimaatadaptatie in Noord-Nederland.

Aanmelding

Aanmelding is alleen mogelijk op invitatie.

Volg ons opyoutube twitter