MAGICC-project door de Europese Commissie geselecteerd als "success story"
Het MAGICC-project is geselecteerd als "success story" door een panel van experts van het Directoraat-Generaal voor Onderwijs en Cultuur van de Europese Commissie. Het is ook als zodanig omschreven op het Erasmus+ Project Results Platform.
Het Erasmus+ Project Results Platform is een database waar informatie te vinden is over projecten gesteund door de Europese Commissie die vallen onder het Erasmus+ Programme for Education, Training, Youth and Sport en voorgaande programma's. "Success stories" zijn afgeronde projecten die zich onderscheiden door hun impact, bijdrage aan beleid, innovatieve resultaten en/of een creatieve benadering en een bron van inspiratie kunnen zijn voor anderen.
Het Talencentrum was intensief betrokken bij het door de Council of Europe bekostigde Life Long Learning project MAGICC. Het hoofddoel van dit 3-jarige project was modules in te richten voor Bachelor- en Masterniveaus, waardoor studenten leren om met meerdere talen en culturen tegelijkertijd te werken. Daardoor bouwen ze vaardigheden en competenties op die na hun studie relevant zullen zijn voor hun werk.
Laatst gewijzigd: | 22 december 2023 10:09 |
Meer nieuws
-
06 mei 2024
Impact: Gebruik van geografische-ruimtelijke data bij internationale ontwikkelingssamenwerking
Een van de genomineerde studenten voor de Ben Feringa Impact Award 2024 is Jonas Göbel. Göbel is genomineerd voor zijn stageonderzoek naar het gebruik van geografische-ruimtelijke data op het gebied van internationale ontwikkelingssamenwerking.
-
03 mei 2024
NWO Impact Explorer voor Suzanne Manizza-Roszak voor impactvol postkoloniaal literatuuronderzoek
Suzanne Manizza-Roszak, Universitair Docent Engels aan de Faculteit Letteren heeft een NWO Impact Explorer subsidie ontvangen voor haar postkoloniale literatuuronderzoek en het project om de resulataten te vertalen naar maatschappelijke impact.
-
29 april 2024
Leren communiceren in de operatiekamer
De aios opereert, de chirurg heeft de rol van supervisor. Drie camera’s nemen op wat er gebeurt, met als doel de mechanismes van ‘werkplekleren’ ontrafelen.