Groundbreaking WorkOnderdeel van Rijksuniversiteit Groningen
Groundbreaking Work Projecten Linnaeusborg

Werkzaamheden Linnaeusborg: gebouw gesloten op donderdagavond 15 april

01 april 2021

In onderstaand bericht worden enkele werkzaamheden in de Linnaeusborg aangekondigd. Het betreffen grotendeels voorbereidingen om vanaf begin mei te kunnen starten met het herinrichten van de Techniekruimte Noord. Daarover volgt later meer informatie.

Linnaeusborg gesloten | donderdag 15 april 2021, 18.00-07.00 uur
Ter voorbereiding op grote werkzaamheden die vanaf 3 mei plaatsvinden, worden tijdelijke voorzieningen geprepareerd. Hiervoor is het nodig om donderdagavond 15 april de centrale luchtafzuiging voor de hele Linnaeusborg af te schakelen (uitgezonderd zijn bouwdeel 5174, de kassen en het isotopenlab in de kelder van 5172). Daarbij zal dit moment gebruikt worden om tevens herstelwerkzaamheden aan de bestaande afzuiginstallatie uit te voeren. Door deze afschakeling is het niet veilig om in het gebouw te verblijven en is het gebouw gesloten.

Verplaatsen stookruimte | 6 april - 21 mei 2021
De bestaande stookruimte in de techniekruimte Noord moet plaats maken voor de nieuwe luchtbehandelingskasten. Daarom wordt deze stookruimte vanaf 6 april gedemonteerd en tot 21 mei 2021 opnieuw opgebouwd in ruimte 0923.

Met deze verplaatsing is gewacht tot de koude wintermaanden zijn afgelopen en bijwarmen met deze stookruimte naar verwachting niet meer nodig is. In principe kan in het voorjaarsseizoen de temperatuurbeheersing in het gebouw plaatsvinden op basis van de warmte-/ koudeopslag in de bodem.

Hijskraan | maandag 12 tot en met woensdag 14 april 2021
Begin van week 15 wordt één dag een hijskraan geplaatst naast het gebouw. Oude installatieonderdelen worden dan afgevoerd en nieuwe onderdelen worden naar boven gehesen.

Werkzaamheden Techniekruimte Noord | vanaf maandag 3 mei 2021
Vanaf maandag 3 mei worden meerdere grote werkzaamheden uitgevoerd in de Techniekruimte Noord. Hierbij wordt een deel van de luchtafvoer afgeschakeld. Vanuit de faculteit is daarbij sterk ingezet op het beperken van de duur van de overlast. Er is daartoe een extra financiële investering gedaan in tijdelijke voorzieningen, voor het ondervangen van de labventilatie in de Noordelijke helft van de Linnaeusborg, gedurende een drietal weken. Een omvangrijke ingreep waarmee de overlast kan worden teruggebracht tot alleen de voorbereidende werkzaamheden zoals die voor 15 april zijn toegelicht. Een onvermijdelijke consequentie blijft wel dat er in dit deel van het gebouw gedurende drie weken meer dan de helft van het aantal puntafzuigingen niet gebruikt kunnen worden. De wijze waarop daarop precies invulling gaat worden gegeven, wordt nader afgestemd met de betrokken onderzoeksgroepen.

Labconversies negende verdieping bijna gereed
De verbouwing op de negende verdieping, waar ruimtes 0932, 0938 en 0944 geschikt worden gemaakt voor chemisch onderzoek, is bijna gereed. Deze nieuwe laboratoria voor het CBBC en het Stratingh Instituut voor Chemie zullen in de eerste helft van mei in gebruik kunnen worden genomen.

Contact
We beseffen dat met name de werkzaamheden op 15 april overlast kunnen geven. Mocht u vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met housingfse@rug.nl.
Een overzicht van de verbouwing op de 8e en 9e verdieping vindt u op “Werkzaamheden & planning".

Laatst gewijzigd:08 april 2021 16:43