Inleiding
|
Je vindt het tijd om een antwoord te vinden op de toenemende werkdruk. Tijd om grip te krijgen op de dagelijkse e-mailstroom en om overzicht te hebben over alles wat je moet doen. Je wilt leren hoe je keuzes maakt, prioriteiten stelt en hoe je inefficiënties in je eigen werkgedrag kan aanpakken.
Tijdens deze training krijg je tools aangereikt om effectiever te kunnen werken. Je gaat daarnaast actief aan de slag op de computer, in je eigen werkomgeving, met je productiviteit met Google Mail, Calendar en Tasks. Je brengt je werkzaamheden overzichtelijk in kaart en krijgt grip op je agenda en e-mailstromen.
|
Doel
|
-
Je krijgt inzicht in je werkgedrag en weet hoe je jezelf kan managen om de belangrijke dingen gedaan te krijgen
-
Je kunt efficiënt e-mails verwerken, hebt dagelijks een leeg postvak-in
-
Je hebt je e-mail, taken en doelen overzichtelijk georganiseerd in Google Apps
-
Je kunt beter plannen en prioriteiten stellen
-
Je hebt meer regie in de keuzes die je maakt
-
Je kunt effectief omgaan met verstoringen
|
Doelgroep(en)
|
Alle medewerkers van de RUG, WP en OBP, die een grote verscheidenheid aan taken en verantwoordelijkheden hebben en zelf verantwoordelijk zijn voor de indeling van de werkzaamheden.
UMCG medewerkers kunnen zich ook voor deze training inschrijven. Extra digitaal lesmateriaal is beschikbaar voor het werken in Microsoft Outlook.
|
Inhoud
|
-
Wat betekent timemanagement voor jou?
-
Efficiënte workflow
-
Prioriteiten stellen
-
Omgaan met verstoringen, onverwachte zaken en uitstelgedrag
-
Effectief e-mailen
-
Google Mail, Calendar en Tasks: inbox versus priority box, efficiënt labelen van e-mail, eenvoudige archivering, je taken en projecten organiseren in Tasks, afwacht-items bewaken, werken met filters, sneltoetsen, agenda en agendapunten verzamelen, slimmer werken trucs, andere software tips
|
Testimonials
|
-
De cursus doet je kritisch kijken naar je eigen werk.
-
Goede cursus, geen oeverloze theorieverhalen, maar de link naar de praktijk werd altijd gelegd. En in de middag heerlijk puinruimen in mijn mailbox. Ik ben er nog niet, maar al wel een goed eind op de goede weg ingeslagen. Het verrassende van deze cursus vond ik de diversiteit aan deelnemers. Heerlijk. Niet alleen met collega secretaresses zitten, maar met alle lagen van de RUG. Verfrissend en leuk om te leren van mensen die een andere functie uitoefenen. Ook leuk was de samenstelling: 4 vrouwen, 6 mannen. Kortom: een aanrader.
-
Goede zelfreflectiemomenten.
-
Ruimte voor keuze voor individuele toepasbaarheden.
-
Enthousiaste benadering, vaart en vrolijkheid.
-
Veel praktische tips.
-
Ook leuk de link met het privéleven. Want daar is het soms ook een rommeltje met plannen.
-
Dank aan de cursusleiding!
|
Docenten
|
Renée Niessen, trainster timemanagement, RCN Advies en Training
|
Data
|
Voorjaar 2025
Dag 1: Dinsdag 25 februari 09.00 - 17.00 Dag 2: Dinsdag 11 maart 09.00 - 17.00 Dag 3: Dinsdag 1 april 09.00 - 12.30
Najaar 2025
Dag 1: Donderdag 6 november 09.00 - 17.00 Dag 2: Donderdag 27 november 09.00 - 17.00 Dag 3: Donderdag 18 december 09.00 - 12.30
|
Locatie
|
Voorjaar 2025
MeetLAB Boterdiep 111 9712 LM Groningen
Najaar 2025
De Norman Building Lutkenieuwstraat 5 9712 AW Groningen
|
Kosten
|
€ 875,00
|
Maximaal aantal deelnemers
|
Je gaat in deze training zelf aan de slag in een kleine groep van maximaal 10 deelnemers.
|
Inlichtingen
|
Frederiek van Rij
|