dr. S.I. (Susan) Aasman

Associate Professor Media Studies

dr. S.I. (Susan) Aasman
Telephone:
E-mail:
s.i.aasman rug.nl

Research

  1. 2020
  2. 2019
  3. Aasman, S., De Haan, T., & Teszelszky, K. (2019). Web Archaeology: An Introduction. Journal of Media History, 22(1), 1-5. [1].
  4. aasman, S. (2019). Finding traces in YouTube’s non-archival archive. Paper presented at RESAW: The web that was , Amsterdam, Netherlands.
  5. 2018
  6. Aasman, S. (2018). Becoming YouTube's Grandad: Media, Age, and generation in a virtual community. In S. Aasman, A. Fickers, & J. Wachelder (Eds.), Materializing Memories: Dispositifs, Generations, Amateurs (pp. 151). Bloomsbury.
  7. Aasman, S., Fickers, A., & Wachelder, J. (Eds.) (2018). Materializing Memories: Dispositifs, Generations, Amateurs. Bloomsbury.
  8. Aasman, S. (2018). The WELL. In B. Warf (Ed.), The SAGE Encyclopedia of the Internet (Vol. 3, pp. 962-964). SAGE Publishing. https://doi.org/10.4135/9781473960367.n282
  9. 2017
  10. Aasman, S. (2017). De artiest mot het volle leven vastleggen, zoiets: Ed van der Elsken tussen film en leven. In H. Visser (Ed.), Ed van der Elsken: De verliefde Camera (pp. 43). Stedelijk Museum Amsterdam.
  11. 2016
  12. Aasman, S. (2016). The introduction of Ciné-Kodak: the long awaited answer. In G. Fossati, & A. van den Oever (Eds.), Exposing the Film Apparatus: The Film Archive as a Research Laboratory (pp. 119). (Framing Film). Amsterdam University Press.
  13. 2015
  14. 2014
  15. Aasman, S. (2014). Aan de keukentafel — Het ideaal van het observeren van de politiek in de vroege geschiedenis van de televisie. In A. Biefang, & M. Leenders (Eds.), Erich Salomon & het ideale parlement : Fotograaf in Berlijn en Den Haag, 1928–1940 (pp. 301-313). Boom. https://www.uitgeverijboom.nl/boeken/geschiedenis/erich_salomon__het_ideale_parlement_9789461055132/
  16. Aasman, S. I. (2014). Broadcast Yourself. New Media Technology and the Democratisation of Truth and Trust. In C. J. Peters, & M. J. Broersma (Eds.), Retelling Journalism. Conveying Stories in a Digital Age. (pp. 47-64). (Groningen Studies in Cultural Change; No. Vol. XLIX). Peeters.
  17. Aasman, S. (2014). Saving Private Reels? Archiving user generated content (formerly known as home movies) in the digital age. In L. Rascaroli, G. Young, & B. Monahan (Eds.), Amateur Filmmaking the Home Movie, the Archive, the Web (pp. 245-257). Bloomsbury.
  18. 2013
  19. Aasman, S. I., & den Hollander, J. C. (2013). Cultuur en media. In A. De Baets, J. den Hollander, & S. van der Poel (Eds.), Grenzen in beweging. De wereld van 1945 tot heden (pp. 388 - 424). Unieboek-Het Spectrum.
  20. 2012
  21. Aasman, S. I. (2012). "Smile, Wave or Blow a Kiss..." Home Movies and Tele-Technologies from the Hearth. In S. Kmec, & V. Thill (Eds.), Tourists & Nomads. Amateur Images of Migration (pp. 161 - 169). Jonas Verlag.
  22. Aasman, S. I. (2012). "What about it: You're the only one"! Over Jaap, een eenzame sheriff, weerspannige juryleden en een beetje Luhmann. In D. Bosscher, & R. Nijmeijer (Eds.), Lof der nuchterheid: opstellen over tijd, geest en tijdgeest—Liber Amicorum voor Jaap den Hollander (pp. 46 - 52). University of Groningen.
  23. 2011
  24. Aasman, S. I. (2011). Koning Nobel in Disney-land. In Y. van Hoef, & D. Bosscher (Eds.), Koning Nobel. Opstellen over goede en kwade leiders, en wat het verschil maakt. Liber Amicorum voor Prof.dr. Hans Renner (pp. 63 - 67).
  25. 2010
  26. Aasman, S. I. (2010). The WELL als utopische gemeenschap. De geschiedenis van de eerste 'settlers' in een digitale wereld. In M. Broersma, & J. W. Koopmans (Eds.), Identiteitspolitiek. Media en de constructie van gemeenschapsgevoel (pp. 59 - 70). Uitgeverij Verloren.
  27. 2009
  28. Aasman, S. I. (2009). Home movies: A New technology, A New Duty, A New Cultural Practice. In V. Thill, & S. Kmec (Eds.), Private Eyes and the Public Gaze. The Manipulation and Valorisation of Amateur Images (pp. 47 - 54).
  29. Aasman, S. I. (2009). Looking for the Real Richard Nixon. The Photojournalism of David Douglas Duncan. In H. B. M. Wijfjes, & G. Voerman (Eds.), Mediatization of Politics in History (pp. 207 - 222). (Groningen Studies in Cultural Change; No. XXXV). Peeters.
  30. 2007
  31. Aasman, S. I. (2007). Il broadcasting e la sua 'miseria quadrupla': il caso olandese (1925-1955). In G. Guazzaloca (Ed.), Governare la televisione? Politica e TV in Europa negli anni Cinquanta-Sessanta (pp. 33 - 45). Diabasis.
  32. 2004
  33. 1997
  34. Aasman, S. I. (1997). History, memory and commemoration: Amateur film-makers look back at the resistance. In B. Silkens (Ed.), Jubilee Book (pp. 81 - 89). Association Européenne Inédits.

ID: 39635