prof. dr. P.S.H. (Peter) Leeflang

Frank M. Bass Distinguished Professor of Marketing

prof. dr. P.S.H. (Peter) Leeflang
Telephone:
+31 50 36 37065 (Secretary)
E-mail:
p.s.h.leeflang rug.nl

Research

Research units:

Postal address:
United Kingdom
  1. 2018
  2. Zhang, S., van Doorn, J., & Leeflang, P. (2018). Face Concerns and Purchase Intentions: A Cross-Cultural Perspective. In L. C. Leonidou, C. K. Katsikeas, S. Samiee, & B. Aykol (Eds.), Advances in Global Marketing: A Research Anthology (pp. 213-249). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-61385-7_10
  3. 2017
  4. Leeflang, P. S. H., Wieringa, J. E., Bijmolt, T. H. A., & Pauwels, K. H. (2017). Advanced Methods for Modelling Markets (AMMM). In P. Leeflang, J. Wieringa, T. Bijmolt, & K. Pauwels (Eds.), Advanced Methods for Modeling Markets (pp. 3-30). (International Series in Quantitative Marketing). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-53469-5_1
  5. Leeflang, P. S. H., & Wieringa, J. E. (2017). Diffusion and Adoption Models. In P. Leeflang, J. Wieringa, T. Bijmolt, & K. Pauwels (Eds.), Advanced Methods for Modeling Markets (pp. 299-334). ( International Series in Quantitative Marketing). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-53469-5_10
  6. Pauwels, K. H., Leeflang, P. S. H., Bijmolt, T. H. A., & Wieringa, J. E. (2017). The Future of Marketing Modeling. In P. Leeflang, J. Wieringa, T. Bijmolt, & K. Pauwels (Eds.), Advanced Methods for Modeling Markets (pp. 671-683). (International Series in Quantitative Marketing). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-53469-5_20
  7. 2016
  8. Leeflang, P., Verhoef, P., & Verlegh, P. W. J. (2016). Marketing. In S. Philippen, & G. Werner (Eds.), Canon van de economie (pp. 235-256). ESB BV.
  9. 2014
  10. Wieringa, J. E., Osinga, E. C., Ruiz Conde, M. E., Leeflang, P. S. H., & Stern, P. (2014). Modeling the effects of promotional efforts on aggregate pharmaceutical demand: What we know and challenges for the future. In M. Ding, J. Eliashberg, & S. Stremersch (Eds.), Innovation and marketing in the pharmaceutical industry (pp. 591 - 628). Springer.
  11. Ammeraal, A. N., Hoekstra, J., van Hijum, A., & Leeflang, P. (2014). Mystery callers: het zijn net mensen. In F. Bronner, P. Dekker, E. de Leeuw, L. Paas, K. de Ruyter, A. Smidts, & J. Wieringa (Eds.), Ontwikkelingen in het marktonderzoek: Jaarboek 2014 MarktOnderzoekAssociatie (Vol. 39, pp. 71-83). [5] MarktOnderzoekAssociatie.
  12. 2012
  13. Leeflang, P. S. H., & Peluso, A. M. (2012). Knowledge generation in marketing. In A. Diamantopoulis, W. Fritz, & L. Hildebrandt (Eds.), Quantitative marketing and marketing management (pp. 150 - 170). Springer.
  14. 2011
  15. Leeflang, P. S. H., & Hunneman, A. (2011). Het modelleren van de marktrespons: Trends en ontwikkelingen. In Jaarboek 2011 ontwikkelingen in het marktonderzoek (pp. 9 - 26). MOA.
  16. Leeflang, P. S. H. (2011). Skills and luck. In J. E. Dr. Wieringa, P. C. Prof.dr. Verhoef, & J. C. Prof.dr. Hoekstra (Eds.), Liber Amicorum in Honor of Peter Leeflang (pp. 389 - 396). University of Groningen.
  17. 2010
  18. Leeflang, P. (2010). Geloven in de toekomst. In J. E. A. Kroesen, Y. B. Kuiper, & P. G. T. Nanninga (Eds.), Religie en cultuur in hedendaags Nederland. Obeservaties en interpretaties (pp. 138-144)
  19. Hoekstra, J. C., & Leeflang, P. S. H. (2010). Marketing, accounting en finance: Een spannende driehoeksverhouding. In H. J. ter Bogt, E. P. Jansen, & S. Tillema (Eds.), Met het oog op de publieke zaak; Liber amicorum voor prof.dr. Jan van Helden (pp. 139 - 153). Rijksuniversiteit Groningen.
  20. 2009
  21. Leeflang, P. S. H. (2009). Marketing. In S. Douma (Ed.), Basisboek bedrijfskunde, 3e druk (pp. 127 - 190). Academic Service.
  22. 2008
  23. Leeflang, P. S. H. (2008). Modeling competitive responsiveness. In B. Wieringa (Ed.), Handbook of marketing decision models (pp. 211 - 251). Springer.
  24. 2006
  25. Leeflang, P. S. H. (2006). Meten op markten. In Jaarboek 2006, Ontwikkelingen in het marktonderzoek (pp. 109-126). MarktOnderzoekAssociatie.
  26. 2004
  27. Leeflang, P. S. H. (2004). Marketing science and market research: bridging the gap. In Proceedings, ESOMAR-EMAC conference marketing: where science meets practice (pp. 1 - 16)
  28. 2003
  29. van Dijk, A., & Leeflang, P. S. H. (2003). Prijsbeleid. In Marketing Management, Marketing Dest (pp. 59 - 80). Kluwer Bedrijfswetenschappen.
  30. 2002
  31. Leeflang, P. S. H. (2002). Marketing. In S. W. Douma (Ed.), Basisboek bedrijfskunde (pp. 129 - 183). Academic Service.
  32. 2001
  33. Brodie, R. J., Danaher, P., Kumar, V., & Leeflang, P. S. H. (2001). Econometric models for forecasting market share. In J. S. Armstrong (Ed.), Principles of forecasting (pp. 597 - 611). Kluwer Academic Publishers.
  34. Leeflang, P. S. H., & Wittink, D. R. (2001). Marketing voorbij 2001, nieuwe visies, nieuw instrumentarium en nieuwe vraagstukken. In S. C. Santema (Ed.), Marketing voorbij 2001, liber amoricum prof. dr. H.W.C. van der Hart (pp. 57 - 88). CEBO.
  35. Leeflang, P. S. H., & Wittink, D. R. (2001). Nieuwe marketing in een nieuwe economie. In S. Brakman, & A. van Witteloostuijn (Eds.), Jonge wijn in oude zakken; op weg naar een nieuwe Nieuwe Economie (pp. 39 - 61). De Arbeiderspers.
  36. Leeflang, P. S. H., Kornelis, M., & DeKimpe, M. (2001). Over relaties gesproken. In H. Klok, T. van Schaik, & S. Smulders (Eds.), Economologues, liber amicorum voor Theo van der Klundert (pp. 278 - 286). Tilburg University.
  37. Leeflang, P. S. H. (2001). The future of marketing. In S. Dibb, W. M. Pride, O. C. Ferrell, & L. Simkin (Eds.), Marketing, concepts and strategies (pp. 791 - 792). Houghton Mifflin.
  38. 2000
  39. Leeflang, P. S. H. (2000). Kruipen in de huid van de vrager. In J. N. Bremmer (Ed.), Op de huid gezeten (opstellen aangeboden aan Eric Bleumink) (pp. 105 - 114)
  40. Leeflang, P. S. H. (2000). Marketingmodellen (een terugblik en een blik op de toekomst). In B. Wierenga, P. S. H. Leeflang, A. E. Bronner, A. J. Olivier, W. F. van Raaij, & P. Ester (Eds.), Recente Ontwikkelingen in het Marktonderzoek, Jaarboek 2000 van de Nederlandse Vereniging van Marktonderzoek en Informatiemanagement 6 (pp. 81 - 89). De Vrieseborch.
  41. van Raaij, W. F., Leeflang, P. S. H., & Antonides, G. (2000). The consumer in the European Union. In K. Blois (Ed.), The Oxford textbook of marketing (pp. 37 - 47). Oxford University Press.
  42. Leeflang, P. S. H. (2000). The future of marketing is... In S. Dibb, W. M. Pride, O. C. Ferrell, & L. Simkin (Eds.), Marketing, concepts and strategies (pp. 791 - 792). Houghton Mifflin.
  43. 1999
  44. Leeflang, P. S. H., & Reuijl, J. C. (1999). Bedrijfseconomie en marketing, een bijzondere relatie. In F. M. Tempelaar, D. W. Feenstra, & G. J. van Helden (Eds.), Over economie en bedrijf: liber amicorum voor Prof.dr. J.L. Bouma (pp. 139 - 156). Delwel.
  45. Leeflang, P. S. H. (1999). Het belang van het vervoer in een context van ontwikkelingen in de macro-omgeving van bedrijven. In J. P. Elhorst, & D. Strijker (Eds.), Het economisch belang van het vervoer: verleden, heden en toekomst (pp. 7 - 10). Stichting Ruimtelijke Economie Groningen, Rijksuniversiteit Groningen.
  46. 1998
  47. Leeflang, P. S. H. (1998). Basistechnieken van marktonderzoek, leereenheid 14. In C. J. Gelderman (Ed.), Cursus Marketingmanagement, Open Universiteit 2 (pp. 178 - 207)
  48. Leeflang, P. S. H. (1998). De macro-omgeving, leereenheid 1. In C. J. Gelderman (Ed.), Cursus Marketingmanagement, Open Universiteit 1 (pp. 27 - 62)
  49. Leeflang, P. S. H. (1998). Effectmeting van sales promotion: een overzicht. In Sales Promotion Praktijk Grondslagen Kluwer Bedrijfswetenschappen.
  50. Leeflang, P. S. H. (1998). Geavanceerde technieken van marktonderzoek, leereenheid 15. In C. J. Gelderman (Ed.), Cursus Marketingmanagement, Open Universiteit 2 (pp. 208 - 234)
  51. Leeflang, P. S. H. (1998). Het meten van de effecten van sales promotions. In Management Ratio's Kluwer Bedrijfswetenschappen.
  52. Leeflang, P. S. H. (1998). Inleiding marktonderzoek, leereenheid 11. In C. J. Gelderman (Ed.), Cursus Marketingmanagement, Open Universiteit 2 (pp. 68 - 98)
  53. Leeflang, P. S. H. (1998). Marketing management van diensten ten tijde van de nieuwe marketing. In K. J. Alsem, G. B. W. Willenborg, & P. S. H. Leeflang (Eds.), Ten dienste, recente ontwikkelingen in de marketing van diensten (pp. 1 - 10). Noordhoff Uitgevers.
  54. Leeflang, P. S. H. (1998). Marketingmodellen, leereenheid 10. In C. J. Gelderman (Ed.), Cursus Marketingmanagement, Open Universiteit 2 (pp. 47 - 66)
  55. Leeflang, P. S. H. (1998). Methoden van marktonderzoek, leereenheid 12. In C. J. Gelderman (Ed.), Cursus Marketingmanagement, Open Universiteit 2 (pp. 98 - 130)
  56. Leeflang, P. S. H. (1998). Presentatie van prestaties van promoties. In B. Wierenga, M. Wedel, A. E. Bronner, P. Dekker, & W. F. van Raaij (Eds.), Jaarboek van de Nederlandse Vereniging voor Marktonderzoek en Informatiemanagement (pp. 95 - 109)
  57. Leeflang, P. S. H. (1998). The customer concept, a new marketing paradigm. In J. C. Hoekstra, K. R. E. Huizingh, & G. B. W. Willenborg (Eds.), Customer-based marketing; exploring the interfaces of marketing management, consumer behavior, management sciences and information technology (pp. 1 - 4). University of Groningen.
  58. Leeflang, P. S. H. (1998). Voorspelmethoden, leereenheid 16. In C. J. Gelderman (Ed.), Cursus Marketingmanagement, Open Universiteit 2 (pp. 236 - 260)
  59. 1996
  60. Leeflang, P. S. H. (1996). Information technology: its role in the era of 'new marketing'. In U. Schöneberg (Ed.), Research methodologies for 'the new marketing' (pp. 347 - 366)
  61. Leeflang, P. S. H. (1996). Marketing. In S. W. Douma (Ed.), Basisboek Bedrijfskunde (pp. 133 - 178). Academic Service.
  62. Leeflang, P. S. H. (1996). Meest markante marketingontwikkelingen. In R. Duyck, & C. van Tilborgh (Eds.), Management Jaarboek 1996 (pp. 75 - 83)
  63. Leeflang, P. S. H. (1996). Plaatsbepaling van Marketing,...hoe het verder ging. In B. Bode, J. van Dalen, & L. Klomp (Eds.), Wat wil je nu eigenlijk zeggen? (pp. 57 - 87)
  64. 1993
  65. LEEFLANG, PSH., & WITTINK, DR. (1993). DIAGNOSING COMPETITION - DEVELOPMENTS AND FINDINGS. In G. Laurent, GL. Lilien, & B. Pras (Eds.), RESEARCH TRADITIONS IN MARKETING (pp. 133-156). (INTERNATIONAL SERIES IN QUANTITATIVE MARKETING). Kluwer Academic Publishers.
  66. LEEFLANG, PSH., & WEDEL, M. (1993). INFORMATION-BASED DECISION-MAKING IN PRICING. In ESOMAR/EMAC/AFM SYMPOSIUM ON INFORMATION BASED DECISION MAKING IN MARKETING: RECONCILING THE NEEDS AND INTERESTS OF DECISION MAKERS, DATA COLLECTORS AND DATA PROVIDERS (pp. 299-312). EUROPEAN SOC OPINION & MKT RES.
  67. BRAND, MJ., & LEEFLANG, PSH. (1993). RESEARCH ON MODELING INDUSTRIAL-MARKETS. In G. Laurent, GL. Lilien, & B. Pras (Eds.), RESEARCH TRADITIONS IN MARKETING (pp. 231-261). (INTERNATIONAL SERIES IN QUANTITATIVE MARKETING). Kluwer Academic Publishers.

ID: 108308