prof. dr. P.S.H. (Peter) Leeflang
Frank M. Bass Distinguished Professor of Marketing

Telephone:
+31 50 36 37065 (Secretary)
E-mail:
p.s.h.leeflang rug.nl
Research
Research units:
Postal address:
United Kingdom
1 - 48 out of 48Page size: 50
- 2018
- Zhang, S., van Doorn, J., & Leeflang, P. (2018). Face Concerns and Purchase Intentions: A Cross-Cultural Perspective. In L. C. Leonidou, C. K. Katsikeas, S. Samiee, & B. Aykol (Eds.), Advances in Global Marketing: A Research Anthology (pp. 213-249). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-61385-7_10
- 2017
- Leeflang, P. S. H., Wieringa, J. E., Bijmolt, T. H. A., & Pauwels, K. H. (2017). Advanced Methods for Modelling Markets (AMMM). In P. Leeflang, J. Wieringa, T. Bijmolt, & K. Pauwels (Eds.), Advanced Methods for Modeling Markets (pp. 3-30). (International Series in Quantitative Marketing). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-53469-5_1
- Leeflang, P. S. H., & Wieringa, J. E. (2017). Diffusion and Adoption Models. In P. Leeflang, J. Wieringa, T. Bijmolt, & K. Pauwels (Eds.), Advanced Methods for Modeling Markets (pp. 299-334). ( International Series in Quantitative Marketing). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-53469-5_10
- Pauwels, K. H., Leeflang, P. S. H., Bijmolt, T. H. A., & Wieringa, J. E. (2017). The Future of Marketing Modeling. In P. Leeflang, J. Wieringa, T. Bijmolt, & K. Pauwels (Eds.), Advanced Methods for Modeling Markets (pp. 671-683). (International Series in Quantitative Marketing). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-53469-5_20
- 2016
- Leeflang, P., Verhoef, P., & Verlegh, P. W. J. (2016). Marketing. In S. Philippen, & G. Werner (Eds.), Canon van de economie (pp. 235-256). ESB BV.
- 2014
- Wieringa, J. E., Osinga, E. C., Ruiz Conde, M. E., Leeflang, P. S. H., & Stern, P. (2014). Modeling the effects of promotional efforts on aggregate pharmaceutical demand: What we know and challenges for the future. In M. Ding, J. Eliashberg, & S. Stremersch (Eds.), Innovation and marketing in the pharmaceutical industry (pp. 591 - 628). Springer.
- Ammeraal, A. N., Hoekstra, J., van Hijum, A., & Leeflang, P. (2014). Mystery callers: het zijn net mensen. In F. Bronner, P. Dekker, E. de Leeuw, L. Paas, K. de Ruyter, A. Smidts, & J. Wieringa (Eds.), Ontwikkelingen in het marktonderzoek: Jaarboek 2014 MarktOnderzoekAssociatie (Vol. 39, pp. 71-83). [5] MarktOnderzoekAssociatie.
- 2012
- Leeflang, P. S. H., & Peluso, A. M. (2012). Knowledge generation in marketing. In A. Diamantopoulis, W. Fritz, & L. Hildebrandt (Eds.), Quantitative marketing and marketing management (pp. 150 - 170). Springer.
- 2011
- Leeflang, P. S. H., & Hunneman, A. (2011). Het modelleren van de marktrespons: Trends en ontwikkelingen. In Jaarboek 2011 ontwikkelingen in het marktonderzoek (pp. 9 - 26). MOA.
- Leeflang, P. S. H. (2011). Skills and luck. In J. E. Dr. Wieringa, P. C. Prof.dr. Verhoef, & J. C. Prof.dr. Hoekstra (Eds.), Liber Amicorum in Honor of Peter Leeflang (pp. 389 - 396). University of Groningen.
- 2010
- Leeflang, P. (2010). Geloven in de toekomst. In J. E. A. Kroesen, Y. B. Kuiper, & P. G. T. Nanninga (Eds.), Religie en cultuur in hedendaags Nederland. Obeservaties en interpretaties (pp. 138-144)
- Hoekstra, J. C., & Leeflang, P. S. H. (2010). Marketing, accounting en finance: Een spannende driehoeksverhouding. In H. J. ter Bogt, E. P. Jansen, & S. Tillema (Eds.), Met het oog op de publieke zaak; Liber amicorum voor prof.dr. Jan van Helden (pp. 139 - 153). Rijksuniversiteit Groningen.
- 2009
- Leeflang, P. S. H. (2009). Marketing. In S. Douma (Ed.), Basisboek bedrijfskunde, 3e druk (pp. 127 - 190). Academic Service.
- 2008
- Leeflang, P. S. H. (2008). Modeling competitive responsiveness. In B. Wieringa (Ed.), Handbook of marketing decision models (pp. 211 - 251). Springer.
- 2006
- Leeflang, P. S. H. (2006). Meten op markten. In Jaarboek 2006, Ontwikkelingen in het marktonderzoek (pp. 109-126). MarktOnderzoekAssociatie.
- 2004
- Leeflang, P. S. H. (2004). Marketing science and market research: bridging the gap. In Proceedings, ESOMAR-EMAC conference marketing: where science meets practice (pp. 1 - 16)
- 2003
- van Dijk, A., & Leeflang, P. S. H. (2003). Prijsbeleid. In Marketing Management, Marketing Dest (pp. 59 - 80). Kluwer Bedrijfswetenschappen.
- 2002
- Leeflang, P. S. H. (2002). Marketing. In S. W. Douma (Ed.), Basisboek bedrijfskunde (pp. 129 - 183). Academic Service.
- 2001
- Brodie, R. J., Danaher, P., Kumar, V., & Leeflang, P. S. H. (2001). Econometric models for forecasting market share. In J. S. Armstrong (Ed.), Principles of forecasting (pp. 597 - 611). Kluwer Academic Publishers.
- Leeflang, P. S. H., & Wittink, D. R. (2001). Marketing voorbij 2001, nieuwe visies, nieuw instrumentarium en nieuwe vraagstukken. In S. C. Santema (Ed.), Marketing voorbij 2001, liber amoricum prof. dr. H.W.C. van der Hart (pp. 57 - 88). CEBO.
- Leeflang, P. S. H., & Wittink, D. R. (2001). Nieuwe marketing in een nieuwe economie. In S. Brakman, & A. van Witteloostuijn (Eds.), Jonge wijn in oude zakken; op weg naar een nieuwe Nieuwe Economie (pp. 39 - 61). De Arbeiderspers.
- Leeflang, P. S. H., Kornelis, M., & DeKimpe, M. (2001). Over relaties gesproken. In H. Klok, T. van Schaik, & S. Smulders (Eds.), Economologues, liber amicorum voor Theo van der Klundert (pp. 278 - 286). Tilburg University.
- Leeflang, P. S. H. (2001). The future of marketing. In S. Dibb, W. M. Pride, O. C. Ferrell, & L. Simkin (Eds.), Marketing, concepts and strategies (pp. 791 - 792). Houghton Mifflin.
- 2000
- Leeflang, P. S. H. (2000). Kruipen in de huid van de vrager. In J. N. Bremmer (Ed.), Op de huid gezeten (opstellen aangeboden aan Eric Bleumink) (pp. 105 - 114)
- Leeflang, P. S. H. (2000). Marketingmodellen (een terugblik en een blik op de toekomst). In B. Wierenga, P. S. H. Leeflang, A. E. Bronner, A. J. Olivier, W. F. van Raaij, & P. Ester (Eds.), Recente Ontwikkelingen in het Marktonderzoek, Jaarboek 2000 van de Nederlandse Vereniging van Marktonderzoek en Informatiemanagement 6 (pp. 81 - 89). De Vrieseborch.
- van Raaij, W. F., Leeflang, P. S. H., & Antonides, G. (2000). The consumer in the European Union. In K. Blois (Ed.), The Oxford textbook of marketing (pp. 37 - 47). Oxford University Press.
- Leeflang, P. S. H. (2000). The future of marketing is... In S. Dibb, W. M. Pride, O. C. Ferrell, & L. Simkin (Eds.), Marketing, concepts and strategies (pp. 791 - 792). Houghton Mifflin.
- 1999
- Leeflang, P. S. H., & Reuijl, J. C. (1999). Bedrijfseconomie en marketing, een bijzondere relatie. In F. M. Tempelaar, D. W. Feenstra, & G. J. van Helden (Eds.), Over economie en bedrijf: liber amicorum voor Prof.dr. J.L. Bouma (pp. 139 - 156). Delwel.
- Leeflang, P. S. H. (1999). Het belang van het vervoer in een context van ontwikkelingen in de macro-omgeving van bedrijven. In J. P. Elhorst, & D. Strijker (Eds.), Het economisch belang van het vervoer: verleden, heden en toekomst (pp. 7 - 10). Stichting Ruimtelijke Economie Groningen, Rijksuniversiteit Groningen.
- 1998
- Leeflang, P. S. H. (1998). Basistechnieken van marktonderzoek, leereenheid 14. In C. J. Gelderman (Ed.), Cursus Marketingmanagement, Open Universiteit 2 (pp. 178 - 207)
- Leeflang, P. S. H. (1998). De macro-omgeving, leereenheid 1. In C. J. Gelderman (Ed.), Cursus Marketingmanagement, Open Universiteit 1 (pp. 27 - 62)
- Leeflang, P. S. H. (1998). Effectmeting van sales promotion: een overzicht. In Sales Promotion Praktijk Grondslagen Kluwer Bedrijfswetenschappen.
- Leeflang, P. S. H. (1998). Geavanceerde technieken van marktonderzoek, leereenheid 15. In C. J. Gelderman (Ed.), Cursus Marketingmanagement, Open Universiteit 2 (pp. 208 - 234)
- Leeflang, P. S. H. (1998). Het meten van de effecten van sales promotions. In Management Ratio's Kluwer Bedrijfswetenschappen.
- Leeflang, P. S. H. (1998). Inleiding marktonderzoek, leereenheid 11. In C. J. Gelderman (Ed.), Cursus Marketingmanagement, Open Universiteit 2 (pp. 68 - 98)
- Leeflang, P. S. H. (1998). Marketing management van diensten ten tijde van de nieuwe marketing. In K. J. Alsem, G. B. W. Willenborg, & P. S. H. Leeflang (Eds.), Ten dienste, recente ontwikkelingen in de marketing van diensten (pp. 1 - 10). Noordhoff Uitgevers.
- Leeflang, P. S. H. (1998). Marketingmodellen, leereenheid 10. In C. J. Gelderman (Ed.), Cursus Marketingmanagement, Open Universiteit 2 (pp. 47 - 66)
- Leeflang, P. S. H. (1998). Methoden van marktonderzoek, leereenheid 12. In C. J. Gelderman (Ed.), Cursus Marketingmanagement, Open Universiteit 2 (pp. 98 - 130)
- Leeflang, P. S. H. (1998). Presentatie van prestaties van promoties. In B. Wierenga, M. Wedel, A. E. Bronner, P. Dekker, & W. F. van Raaij (Eds.), Jaarboek van de Nederlandse Vereniging voor Marktonderzoek en Informatiemanagement (pp. 95 - 109)
- Leeflang, P. S. H. (1998). The customer concept, a new marketing paradigm. In J. C. Hoekstra, K. R. E. Huizingh, & G. B. W. Willenborg (Eds.), Customer-based marketing; exploring the interfaces of marketing management, consumer behavior, management sciences and information technology (pp. 1 - 4). University of Groningen.
- Leeflang, P. S. H. (1998). Voorspelmethoden, leereenheid 16. In C. J. Gelderman (Ed.), Cursus Marketingmanagement, Open Universiteit 2 (pp. 236 - 260)
- 1996
- Leeflang, P. S. H. (1996). Information technology: its role in the era of 'new marketing'. In U. Schöneberg (Ed.), Research methodologies for 'the new marketing' (pp. 347 - 366)
- Leeflang, P. S. H. (1996). Marketing. In S. W. Douma (Ed.), Basisboek Bedrijfskunde (pp. 133 - 178). Academic Service.
- Leeflang, P. S. H. (1996). Meest markante marketingontwikkelingen. In R. Duyck, & C. van Tilborgh (Eds.), Management Jaarboek 1996 (pp. 75 - 83)
- Leeflang, P. S. H. (1996). Plaatsbepaling van Marketing,...hoe het verder ging. In B. Bode, J. van Dalen, & L. Klomp (Eds.), Wat wil je nu eigenlijk zeggen? (pp. 57 - 87)
- 1993
- LEEFLANG, PSH., & WITTINK, DR. (1993). DIAGNOSING COMPETITION - DEVELOPMENTS AND FINDINGS. In G. Laurent, GL. Lilien, & B. Pras (Eds.), RESEARCH TRADITIONS IN MARKETING (pp. 133-156). (INTERNATIONAL SERIES IN QUANTITATIVE MARKETING). Kluwer Academic Publishers.
- LEEFLANG, PSH., & WEDEL, M. (1993). INFORMATION-BASED DECISION-MAKING IN PRICING. In ESOMAR/EMAC/AFM SYMPOSIUM ON INFORMATION BASED DECISION MAKING IN MARKETING: RECONCILING THE NEEDS AND INTERESTS OF DECISION MAKERS, DATA COLLECTORS AND DATA PROVIDERS (pp. 299-312). EUROPEAN SOC OPINION & MKT RES.
- BRAND, MJ., & LEEFLANG, PSH. (1993). RESEARCH ON MODELING INDUSTRIAL-MARKETS. In G. Laurent, GL. Lilien, & B. Pras (Eds.), RESEARCH TRADITIONS IN MARKETING (pp. 231-261). (INTERNATIONAL SERIES IN QUANTITATIVE MARKETING). Kluwer Academic Publishers.
ID: 108308