prof. dr. P.S.H. (Peter) Leeflang
Frank M. Bass Distinguished Professor of Marketing

Telephone:
+31 50 36 37065 (Secretary)
E-mail:
p.s.h.leeflang rug.nl
Research
Research units:
Postal address:
United Kingdom
1 - 32 out of 32Page size: 50
- 2017
- Leeflang, P., Wieringa, J. E., Bijmolt, T. H. A., & Pauwels, K. H. (Eds.) (2017). Advanced Methods for Modeling Markets. (International Series in Quantitative Marketing). Springer.
- 2015
- Leeflang, P., Bijmolt, T., Pauwels, K., & Wieringa, J. (2015). Modeling Markets: Analyzing Marketing Phenomena and Improving Marketing Decision Making. (International Series in Quantitative Marketing; Vol. 1). Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-4939-2086-0
- 2011
- Leeflang, P. (2011). Marketing in transition. Customer Insights Center.
- Leeflang, P. S. H. (2011). Scientification of Marketing. (Vorträge, Ingenieur- und Wirtschaftswissenschaften; Vol. 32). Ferdinand Schöningh.
- 2009
- Verhoef, P. C., Leeflang, P. S. H., Natter, M., Baker, W., Grinstein, A., Gustafsson, A., Morrison, P., & Saunders, J. (2009). A cross-national investigation into the marketing department's influence within the firm. (09-004 ed.) Marketing Science Institute.
- Argyriou, E., Leeflang, P. S. H., Saunders, J., & Verhoef, P. C. (2009). The future of marketing. Chartered Institute of Marketing.
- 2008
- Verhoef, P. C., & Leeflang, P. S. H. (2008). Getting marketing back in the boardroom: Understanding the drivers of marketing's influence within the firm. (08-001 ed.) Marketing Science Institute.
- Frambach, R. T., & Leeflang, P. S. H. (2008). Marketing aan de top: 10 problemen, 10 oorzaken, 10 oplossingen. Financial Times.
- 2007
- Verhoef, P. C., Leeflang, P. S. H., Neef, M., & Molendijk, A. (2007). Invloed van marketing in het Nederlandse bedrijfsleven. Customer Insights Center.
- Verhoef, P. C., & Leeflang, P. S. H. (2007). Klantwaardemanagement in multichannel omgeving. (Rapport CIC; Vol. 2007, No. 1). Customer Insights Center.
- 2005
- Leeflang, P. S. H. (2005). Meten op markten. Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen.
- 2004
- Leeflang, P. S. H., van Rooij, F. J. C. M., & Kremer, S. T. M. (2004). Marketing werkboek. Stenfert Kroese.
- Leeflang, P. S. H., de Weerd, H., Wieringa, J. E., Wittink, D. R., & Woltil, M. (2004). Onderzoek naar de effecten van marketing inspanningen op afleverhoeveelheden van receptmiddelen. Rijksuniversiteit Groningen.
- 2003
- Leeflang, P. S. H. (2003). Marketing. Stenfert Kroese.
- Frijhoff, W., Bartsch, R. I., Leeflang, P. S. H., & de Swaan, A. (2003). "Nederlands, tenzij ....", Rapport van de Commissie Nederlands als wetenschapstaal. Royal Netherlands Academy of Arts and Sciences (KNAW).
- 2002
- Horvath, C., Leeflang, P. S. H., Wieringa, J. E., & Wittink, D. R. (2002). Dynamic analysis of a marketing system based on aggregated and pooled stored data. (F73 ed.) University of Groningen, SOM research school.
- Horvath, C., Kornelis, M., & Leeflang, P. S. H. (2002). What marketing scholars should know about time series analysis. (F17 ed.) University of Groningen, SOM research school.
- 2001
- van Dijk, A., & Leeflang, P. S. H. (2001). Prijsbeleid in de onderneming: marketing management modellen. Samsom.
- 2000
- Leeflang, P. S. H., Wedel, M., & Naert, P. A. (2000). Building models for marketing decisions. Kluwer Academic Publishers.
- Leeflang, P. S. H. (2000). Building models for marketing decisions: past, present and future. (F20 ed.) University of Groningen, SOM research school.
- Spring, P., Wansbeek, T. J., & Leeflang, P. S. H. (2000). Interactions between consumers and firms: identifying the direct mail-prone consumer. (F29 ed.) University of Groningen, SOM research school.
- Ester, P., Leeflang, P. S. H., Olivier, A. J., van Raaij, W. F., & Wierenga, B. (2000). Recente Ontwikkelingen in het Marktonderzoek, Jaarboek 2000 van de Nederlandse Vereniging van Marktonderzoek en Informatiemanagement 6. De Vrieseborch.
- 1999
- Leeflang, P. S. H. (1999). Semiparametric analysis to estimate the deal effect curve. (B35 ed.) University of Groningen, SOM research school.
- Leeflang, P. S. H. (1999). The estimation of pre- and post-promotion dips with store-level scannar data. (B36 ed.) University of Groningen, SOM research school.
- 1998
- Alsem, K. J., & Leeflang, P. S. H. (1998). Ten dienste, recente ontwikkelingen in de marketing van diensten. Noordhoff Uitgevers.
- 1997
- Alsem, K. J., Kornelis, M., & Leeflang, P. S. H. (1997). De markt voor televisiereclame in Nederland: een vooruitblik tot 2000. s.n.
- Leeflang, P. S. H. (1997). Determining the optimal frequency of direct marketing activities for frequently purchased consumer goods. (B45 ed.) University of Groningen, SOM research school.
- 1996
- Leeflang, P. S. H., van Rooij, F. J. C. M., & van Hoften, R. (1996). Docentenhandleiding Leerboek Marketing. Stenfert Kroese.
- Leeflang, P. S. H., & Nijkamp, W. G. (1996). Het Belang van Reclame vanuit een Micro-Economisch Gezichtspunt. s.n.
- Leeflang, P. S. H. (1996). Varying parameter models to accomodate dynamic promotion effects. (B35 ed.) University of Groningen, SOM research school.
- Leeflang, P. S. H., van Rooij, F. J. C. M., & van Hoften, R. (1996). Werkboek, Leerboek Marketing. Stenfert Kroese.
- 1995
- Boskma, K., Frowein, J. C., Bouma, J. L., Leeflang, P. S. H., Sol, H. G., & Wezeman, K. (Eds.) (1995). Informatie Meester! Informatievoorziening in Organisaties. Boom.
ID: 108308