dr. M.A. (Marjon) Tammenga-Helmantel

Teacher Educator German; assistant professor foreign language pedagogy

dr. M.A. (Marjon) Tammenga-Helmantel
Telephone:
E-mail:
m.a.tammenga-helmantel rug.nl

Research

Postal address:
Netherlands
  1. 2020
  2. 2019
  3. Jentges, S., Tammenga-Helmantel, M., Ciepielewska-Kaczmarek, L., & Herberighs, J. (2019). Vreemde talen leren: Good practice in leermateriaal. Radboud University & Meesterschapsteam MVT.
  4. de Azevedo Fronza, C., Becker Karnopp, L., & Tammenga-Helmantel, M. (2019). Deaf Education in Brazil: Contexts, Challenges, and Perspectives. In H. Knoors, M. Brons, & M. Marschark (Eds.), Deaf Education beyond the Western World: Context, Challenges and Prospects (pp. 343-360). Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/oso/9780190880514.003.0018
  5. 2018
  6. 2017
  7. 2016
  8. Tammenga-Helmantel, M., Heida, R., de Jong, E., Rademaker, C., & Urbach, M. (2016). De schrijfproductie van leerlingen in het Duits onder de loep. Levende Talen Magazine, 103(1), 18-22.
  9. Tammenga-Helmantel, M., & Mossing Holsteijn, L. (2016). Doeltaal in het moderne vreemde talen onderwijs: Gebruik en opvattingen van leraren in opleiding. Rijksuniversiteit Groningen & Meesterschapsteam Vakdidactiek MVT.
  10. 2015
  11. 2014
  12. Tammenga-Helmantel, M., Menke-Bazhutkina, I., & Steringa, S. (2014). Learning styles and appropriate instruction: A study of the effect of learning styles on learning gains regarding grammar instruction in Dutch foreign language education. In S. Dengscherz, M. Businger, & J. Taraskina (Eds.), Grammatikunterricht zwischen Linguistik und Didaktik (pp. 93-108). Narr Verlag.
  13. 2013
  14. 2012
  15. 2011
  16. Tammenga-Helmantel, M. (2011). Wie uns zu helfen ist: Zur Abstimmung des Grammatikunterrichts in den Niederlanden. In W. Kürschner, R. Rapp, J. Strässler, M. Vliegen, & H. Weber (Eds.), Neue linguistische Perspektiven: Festschrift für Abraham P. ten Cate (pp. 174-187). P.I.E. - Peter Lang.
  17. 2010
Previous 1 2 Next

ID: 82946