dr. L. (Laura) Batstra

Associate Professor

dr. L. (Laura) Batstra
E-mail:
l.batstra rug.nl

Research

  1. 2020
  2. 2019
  3. 2018
  4. 2017
  5. 2016
  6. te Meerman, S., Batstra, L., Hoekstra, R., & Grietens, H. (2016). Selective quantitative writing on ADHD genetics in study books: A critical analysis. Abstract from EUSARF 2016, Oviedo, Spain.
  7. Wubs, S., Grietens, H., & Batstra, L. (2016). Family narratives on fostering a child with a history of sexual abuse. Abstract from EUSARF 2016, Oviedo, Spain.
  8. 2015
  9. Batstra, L., Nieweg, E. H., Engelsman, R. C. A., & Hadders-Algra, M. (2015). Een 'stepped diagnosis' aanpak voor drukke dwarse en dromerige kinderen. In S. Vandamme (Ed.), Van nu en straks: Over toekomstdenken (pp. 81-92). Gent: Academia Press.
  10. 2014
  11. Wubs, D., Grietens, H., & Batstra, L. (2014). Project Iris - Caring for a sexually abused foster child.. 285. Paper presented at EUSARF 2014 'Making a difference', Copenhagen, Denmark.
  12. 2013
  13. Batstra, L. (2013). Stepped diagnosis in child psychiatry. Paper presented at Inclusive Education Conference, Groningen, Netherlands.
  14. Batstra, L., & Thoutenhoofd, E. (2013). The risk that DSM-5 will further inflate the diagnostic bubble. Paper presented at Conference of the Behavioral and Social Sciences, Groningen, Netherlands.
  15. Batstra, L. (2013). Epiloog. In I. Devisch (Ed.), Ziek van gezondheid. Voor elk probleem een pil? (pp. 149-162). Antwerpen: De Bezige Bij.
  16. Krabbe, E., Batstra, L., Conradi, M., & Pijl, S-J. (2013). Jong gedrag vaak verward met ADHD. Medisch Contact, 68(23), 1241-1243.
  17. Thoutenhoofd, E., & Batstra, L. (2013). Overleeft de psychiatrie de DSM-5? De Psycholoog, 48(3), 10-17.
  18. 2012
  19. 2006
  20. 2004
  21. 2003
  22. 2002

ID: 44559