K.P. van den Bos

A selection of international publications
van den Bos, K.P., Aarnoutse, C.A.J., & Brand-Gruwel, S. (1998). Text comprehension strategy instruction with poor readers. Reading and Writing. An Interdisciplinary Journal, 10, 471-498.
van den Bos, K.P., Zijlstra, B.J.H., & lutje Spelberg, H.C. (2002). Life-span data on continuous-naming speeds of numbers, letters, colors, and pictured objects, and word-reading speed. Scientific Studies of Reading, 6 , 25-49.
van den Bos, K.P., Zijlstra, B.J.H., & Van den Broeck, W. (2003). Specific relations between alphanumeric-naming speed and reading speeds of monosyllabic and multisyllabic words. Applied Psycholinguistics, 24, 407-430.
van den Bos, K.P., van den, Nakken, H., Nicolay, P.G. & van Houten, E.J. (2007).
Adults with mild intellectual disabilities: can their reading comprehension ability be improved?
Journal of Intellectual Disability Research, 51,
835-849.
van den Bos, K.P. (2008). Word-reading development, the double-deficit hypothesis, and the diagnosis of dyslexia.
Educational and Child Psychology, 25,
51-69.
A selection of recent national publications
Bos, K.P., van den & Verhoeven, L. (2004). Voorwoord. In Van den Bos, K.P., & Verhoeven, L. (Red.), (2004). Leven met dyslexie (pp. 7-8). Antwerpen/Apeldoorn: Garant.
van den Bos, K.P. (2005). Lezen moet doorgaan. Oratie. Groningen: Kinderstudies.
Ook gepubliceerd in Tijdschrift voor Orthopedagogiek, 45, 265-275.
Bos, K.P. van den & lutje Spelberg, H.C. (2007). Continu Benoemen & Woorden Lezen. Een test voor het diagnosticeren van taal- en leesstoornissen. Handleiding. Amsterdam: Boom Testuitgevers. (Verantwoording wordt gepubliceerd in 2009).
Bos, K.P. van den, Ruijssenaars, A.J.J.M,& lutje Spelberg, H.C. (2008). De diagnose van dyslexie en de ontwikkeling van woorden lezen. Tijdschrift voor Orthopedagogiek, 47, 325-338.
Bos, K.P. van den, lutje Spelberg, H.C., & de Groot, B.J.A. (in press, 2009). Verantwoording en handleiding van de Foneem Analyse Test (FAT). Amsterdam: Pearson.
Last modified: | 08 February 2021 12.13 p.m. |