Skip to ContentSkip to Navigation
How to find us K.P. (Kees) van den Bos

K.P. van den Bos

Professor, UHD
K.P. van den Bos
Telephone:
E-mail:
k.p.van.den.bos rug.nl

Academic Division:Orthopedagogiek

 

A selection of international publications  

van den Bos, K.P., Aarnoutse, C.A.J., & Brand-Gruwel, S. (1998). Text comprehension strategy instruction with poor readers. Reading and Writing. An Interdiscipli­nary Journal, 10, 471-498. 

van den Bos, K.P., Zijlstra, B.J.H., & lutje Spelberg, H.C. (2002). Life-span data on continuous-naming speeds of numbers, letters, colors, and pictured objects, and word-reading speed. Scientific Studies of Reading, 6 , 25-49.  

van den Bos, K.P., Zijlstra, B.J.H., & Van den Broeck, W. (2003). Specific relations between alphanumeric-naming speed and reading speeds of monosyllabic and multisyllabic words. Applied Psycholinguistics, 24, 407-430. 

van den Bos, K.P., van den, Nakken, H., Nicolay, P.G. & van Houten, E.J. (2007). Adults with mild intellectual disabilities: can their reading comprehension ability be improved? Journal of Intellectual Disability Research, 51, 835-849.

van den Bos, K.P. (2008). Word-reading development, the double-deficit hypothesis, and the diagnosis of dyslexia.
Educational and Child Psychology, 25, 51-69. 

 

A selection of recent national publications  

Bos, K.P., van den & Verhoeven, L. (2004). Voorwoord. In Van den Bos, K.P., & Verhoeven, L. (Red.), (2004). Leven met dyslexie (pp. 7-8). Antwerpen/Apeldoorn: Garant. 

van den Bos, K.P. (2005). Lezen moet doorgaan. Oratie. Groningen: Kinderstudies.

Ook gepubliceerd in Tijdschrift voor Orthopedagogiek, 45, 265-275. 

Bos, K.P. van den & lutje Spelberg, H.C. (2007). Continu Benoemen & Woorden Lezen. Een test voor het diagnosticeren van taal- en leesstoornissen. Handleiding. Amsterdam: Boom Testuitgevers. (Verantwoording wordt gepubliceerd in 2009). 

Bos, K.P. van den, Ruijssenaars, A.J.J.M,& lutje Spelberg, H.C. (2008). De diagnose van dyslexie en de ontwikkeling van woorden lezen. Tijdschrift voor Orthopedagogiek, 47, 325-338. 

Bos, K.P. van den, lutje Spelberg, H.C., & de Groot, B.J.A. (in press, 2009). Verantwoording en handleiding van de Foneem Analyse Test (FAT). Amsterdam: Pearson.



 

Last modified:08 February 2021 12.13 p.m.

Contact information

Special needs education (Orthopedagogy) and child care

Room:
0111
Telephone: