dr. K.J. (Karel Jan) Alsem

Assistant Professor

dr. K.J. (Karel Jan) Alsem
Telephone:
E-mail:
k.j.alsem rug.nl

Research

  1. 2016
  2. Alsem, K. J., & Kostelijk, E. (2016). Merkpositionering. (1 ed.) Groningen: Noordhoff Uitgevers.
  3. 2013
  4. Alsem, K. J. (2013). Strategische marketingplanning. (6 ed.) Groningen: Noordhoff Uitgevers.
  5. 2012
  6. Alsem, K. J., & Klein Koerkamp, R. (2012). Zorg met liefde en lef: Stappenplan voor zorgmarketing. (1 ed.) Groningen: New Publishers.
  7. 2011
  8. Alsem, K. J., & Klein Koerkamp, R. (2011). 12 Merken, 13 Ongelukken. (1 ed.) Groningen: Noordhoff Uitgevers.
  9. 2008
  10. Alsem, K. J. (2008). Identiteitmarketing: Een nieuw gebalanceerd marketingparadigma. In Ontwikkelingen in het marktonderzoek, Jaarboek Marktonderzoek Associatie 2008 (pp. 117 - 128). MarktOnderzoekAssociatie.
  11. 2007
  12. Alsem, K. J. (2007). Strategic Marketing. New York: McGraw-Hill.
  13. 2006
  14. 2005
  15. Alsem, K. J., & Kleinhuis, . (2005). Logos and brand personality. In Proceedings EMAC conference 2005, Milan, Italy
  16. 2003
  17. Alsem, K. J., Antufjew, J., Huizingh, K. R. E., Koning, R. H., Sterken, E., & Woltil, M. (2003). Insurability of export credit risks. (F07 ed.) Groningen: Rijksuniversiteit Groningen.
  18. Akkermans, J., & Alsem, K. J. (2003). Korte termijn effecten van merknaamveranderingen. In J. C. Hoekstra, T. Poiesz, A. E. Bronner, P. Dekker, E. de Leeuw, K. de Ruyter, & A. Smidts (Eds.), Ontwikkelingen in het marktonderzoek, Jaarboek 2003, van de Marktonderzoekassociatie (pp. 177 - 192)
  19. Alsem, K. J. (2003). Marketingcommunicatie, Hoofdstuk 11. In K. R. E. Huizingh (Ed.), Brugboek Marketing Schoonhoven: Academic Service.
  20. Alsem, K. J. (2003). Marketingstrategie, Hoofdstuk 5. In K. R. E. Huizingh (Ed.), Brugboek Marketing Schoonhoven: Academic Service.
  21. Huizingh, K. R. E., & Alsem, K. J. (2003). Short-term effects on web site visits on brand equity. In M. Saren, & A. Wilson (Eds.), Proceedings of the 32nd EMAC conference (pp. 109)
  22. 2001
  23. 2000
  24. 1999
  25. 1998
  26. Alsem, K. J. (1998). Bedrijfstakanalyse, leereenheid 2. In C. J. Gelderman (Ed.), Cursus Marketingmanagement, Open Universiteit 1 (pp. 65 - 90)
  27. Alsem, K. J. (1998). Communicatie op dienstenmarkten. In K. J. Alsem, G. B. W. Willenborg, & P. S. H. Leeflang (Eds.), Ten dienste, recente ontwikkelingen in de marketing van diensten (pp. 80 - 95). Groningen: Noordhoff Uitgevers.
  28. Alsem, K. J. (1998). Concurrentieanalyse, leereenheid 3. In C. J. Gelderman (Ed.), Cursus Marketingmanagement, Open Universiteit 1 (pp. 91 - 120)
  29. Alsem, K. J. (1998). Strategische analysemethoden, leereenheid 7. In C. J. Gelderman (Ed.), Cursus Marketingmanagement, Open Universiteit 1 (pp. 237 - 272)
  30. 1997
  31. Alsem, K. J. (1997). Strategische marketingplanning. Houten: Educatieve Partners Nederland.
  32. 1996
  33. Alsem, K. J., & van der Heide, B. (1996). Generic Marketing Strategies. In Proceedings of the 25th European Marketing Academy
  34. Alsem, K. J., & van der Heide, B. (1996). Marketing orientation and strategies in the Netherlands. (B02 ed.) Groningen: University of Groningen, SOM research school.
  35. 1994
  36. 1991

ID: 40748