dr. H.T.A. (Hilda) Amsing

Director of Education Pedagogical and Educational Sciences/Associate professor/ Head of SPO

dr. H.T.A. (Hilda) Amsing
Telephone:
E-mail:
h.t.a.amsing rug.nl

Research

Research units:

Postal address:
United Kingdom
  1. 2020
  2. 2019
  3. Dekker, J. J. H., Amsing, H. T. A., & Wichgers, I. J. M. (2019). Education in a Nation divided: The Contribution of School Acts to the Development of Dutch Mass Schooling in the Long Nineteenth Century. In J. Westberg, L. Boser , & I. Brühwiler (Eds.), School Acts and the Rise of Mass Schooling: Education Policy in the Long Nineteenth Century (pp. 93-118). Cham: Palgrave MacMillan.
  4. 2018
  5. van Essen, M., & Amsing, H. (2018). 'Voor tijd en eeuwigheid'. De pedagogische betekenis van de pantomime in het Groningse dovenonderwijs tot 1865. In H. Amsing, N. Bakker, M. van Essen, & S. Parlevliet (Eds.), Images of education: Cultuuroverdracht in historisch perspectief (pp. 98-111). Groningen: Uitgeverij Passage.
  6. 2017
  7. Amsing, H. T. A., Blom, B., Dekker, J. J. H., & van Essen, M. (Eds.) (2017). De kern van onderwijs: Liber amicorum voor Wilna Meijer. Groningen : Rijksuniversiteit Groningen.
  8. Amsing, H. T. A., & Stuurwold, M. (2017). No More Professors: The Peaceful Revolution in the Department of Psychology at the University of Groningen, the Netherlands, 1968. In P. Dhondt, & E. Boran (Eds.), Student Revolt, City, and Society in Europe: From the Middle Ages to the Present (pp. 96-112). (Routledge studies in cultural history; Vol. 52). New York: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315170145-9
  9. Amsing, H. (2017). Uitstel van schoolkeuze in pedagogisch perspectief. In H. T. A. Amsing, B. Blom, J. J.H. Dekker, & M. van Essen (Eds.), De kern van onderwijs: Liber Amicorum voor Wilna Meijer (pp. 113-116). Groningen: Rijksuniversiteit Groningen.
  10. 2016
  11. Amsing, H. T. A. (2016). Can we replace the bodily teacher? The Dutch history of teaching machines (1960s). Paper presented at ISCHE 38 Conference on Education and the Body, Chicago, United States.
  12. Greveling, L., Amsing, H. T. A., & Dekker, J. J. H. (2016). Crossing borders in educational innovation: Framing foreign examples in discussing comprehensive education in the Netherlands, 1969-1979. In J. Droux, & R. Hofstetter (Eds.), Border-crossing in education: Historical perspectives on transnational connections and circulations (pp. 75-91). London & New York: Routledge.
  13. Amsing, H. T. A. (2016). Vader van de middenschool: Leon van Gelder (1913-1981). In V. Busato, M. van Essen, & W. Koops (Eds.), Zeven grondleggers van de onderwijskunde: B. Brugsma, Ph.J. Idenburg, H. Freudenthal, F.W. Prins, J.W. van Hulst, L. van Gelder en C.F. van Parreren (pp. 242-282). (Pioniers van de Nederlandse gedragswetenschappen; Vol. 4). Amsterdam: Prometheus Bert Bakker.
  14. 2015
  15. Amsing, H. (2015). Experimenteren in het onderwijs: Onderwijsvernieuwing en onderwijswetenschap volgens Leon van Gelder (1913-1981). Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2015 (ORD), Leiden, Netherlands.
  16. 2014
  17. Amsing, H. (2014). Experimenteren in het onderwijs: Onderwijsvernieuwing en onderwijswetenschap volgens Leon van Gelder (1913-1981).. Paper presented at Centrum voor Universiteits- en Wetenschapsgeschiedenis., Groningen, Netherlands.
  18. Amsing, H., & van Essen, M. (2014). De genese van een faculteit. In H. Amsing, & M. van Essen (Eds.), Over professoren: Een halve eeuw psychologie, pedagogiek en sociologie aan de Rijksuniversiteit Groningen (pp. 1-31). Koninklijke Van Gorcum.
  19. Amsing, H. (2014). Leon van Gelder (1913-1981): Een gedreven onderwijspionier. In Over professoren: Een halve eeuw psychologie, pedagogiek en sociologie aan de Rijksuniversiteit Groningen (pp. 153-173). Koninklijke Van Gorcum.
  20. 2013
  21. 2012
  22. 2011
  23. Bakker, P., & Amsing, H. (2011). Comprehensive education: lost in the mi(d)st of a debate: Dutch politicians on equal opportunities in secondary schooling (1965-1979). Paper presented at International Standing Conference for History of Education (ISCHE) 33, San Luis Potosi, Mexico.
  24. Greveling, L., Amsing, H. T. A., & Dekker, J. J. H. (2011). Imaging Comprehensive Education in Television Programmes. The 1975 Dutch Case. Unpublished. In ECER 2011 (European Educational Research Association), Berlin, September 2011
  25. 2010
  26. van Essen, H. W., & Amsing, H. T. A. (2010). Champion in Coeducation: The Netherlands. In J. C. Albisetti, J. Goodman, & R. Rogers (Eds.), Girls' Secondary Education in the Western World: From the 18 th to the 20 th Century (pp. 111-120). New York: Palgrave MacMillan.
  27. Amsing, H. T. A., & Greveling, L. (2010). Middenschool in de krant. Beeldvorming van de maatschappelijke betekenis van de middenschool in landelijke dagbladen, 1969-1979. In S. Ramaekers, T. Storme, P. Verstraete, & J. Vlieghe (Eds.), De publieke betekenis van pedagogisch denken en handelen.Bijdragen aan de Veertiende Landelijke Landelijke Pedagogendag (pp. 34-45). Amsterdam: SWP Uitgeverij.
  28. 2009
  29. Bakker, N., & Amsing, H. (2009). The discovery of inequality: educational research in the Netherlands in the 1950s. Paper presented at ISCHE 31 Educating the people, Utrecht, Netherlands.
  30. Hofman, R. H., De Jong-Heeringa, J. L., & Amsing, H. T. A. (2009). Adaptief onderwijs als cyclus. In A. E. M. G. Minnaert, H. C. Lutje Spelberg, & H. T. A. Amsing (Eds.), Het pedagogisch quotiënt. Pedagogische kwaliteit in opvoeding, hulpverlening en educatie. (pp. 169-192). Houten: Bohn, Stafleu, Van Loghum.
  31. Amsing, H. T. A., & van Essen, H. W. (2009). De ideale leraar. Een historisch perspectief op het belang van kennis voor het leraarschap. In A. E. M. G. Minnaert, H. C. Lutje Spelberg, & H. T. A. Amsing (Eds.), Het pedagogisch quotiënt. Pedagogische kwaliteit in opvoeding, hulpverlening en educatie (pp. 125 - 150). Houten: Bohn, Stafleu, Van Loghum.
  32. Amsing, H. T. A., Lutje Spelberg, H. C., Minnaert, A. E. M. G., & Greveling, L. (2009). Het Pedagogisch quotiënt. In A. E. M. G. Minnaert, H. C. Lutje Spelberg, & H. Amsing (Eds.), Het pedagogisch quotiënt: Pedagogische kwaliteit in opvoeding, hulpverlening, onderwijs en educatie (pp. 3-13). Houten: Bohn, Stafleu, Van Loghum.
  33. 2008
  34. Amsing, H. T. A., & van Essen, H. W. (2008). De ideale leraar. In A. E. M. G. Minnaert, H. C. lutje Spelberg, & H. T. A. Amsing (Eds.), Het Pedagogisch Quotiënt. Pedagogische kwaliteiten in opvoeding, hulpverlening, onderwijs en educatie (pp. 125 - 150). Houten: Bohn, Stafleu, Van Loghum.
Previous 1 2 Next

ID: 41022