prof. dr. H. (Hanke) Korpershoek

Professor (adjunct) of Educational Sciences, in particular educational innovation and school improvement

prof. dr. H. (Hanke) Korpershoek
Telephone:
E-mail:
h.korpershoek rug.nl

Research

Postal address:
United Kingdom
  1. 2020
  2. 2019
  3. Korpershoek, H., King, R. B., McInerney, D. M., & Morin, A. J. S. (2019). Cross-cultural differences in endorsement of motivation profiles across Western and non-Western samples. Paper presented at AERA 2019, Toronto, Canada.
  4. Deunk, M., Korpershoek, H., Langeloo, A., & Hingstman, M. (2019). Interculturele competenties bij aankomend leerkrachten. Poster session presented at ComeniusFestival, Utrecht, .
  5. Korpershoek, H., McInerney, D., Wang, H., & Morin, A. J. S. (2019). Teachers’ occupational attributes and their psychological wellbeing and job satisfaction. Paper presented at EARLI 2019, Aachen, Germany.
  6. 2018
  7. Korpershoek, H. (2018). Mapping out curiosity: A validation study of the Epistemic Curiosity Scale. Paper presented at International Conference on Motivation (ICM 2018), Aarhus, Denmark.
  8. Korpershoek, H. (2018). Motivatieprofielen in het basis- en voortgezet onderwijs. Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2018, Nijmegen, Netherlands.
  9. Korpershoek, H., van Rooijen, M., & Oga-Baldwin, Q. (2018). Students’ school motivation profiles in primary education: A latent class analysis. Paper presented at International Conference on Motivation (ICM 2018), Aarhus, Denmark.
  10. 2017
  11. 2016
  12. Warrens, M. J., van Rooijen, M., Korpershoek, H., & Opdenakker, M-C. (2016). Maak brugklassen breed en meerjarig. Didactief, 46(7), 24-25.
  13. 2015
  14. Korpershoek, H., Harms, T., de Boer, H., van Kuijk, M., & Doolaard, S. (2015). Effectieve strategieën en programma’s voor klassenmanagement in het primair onderwijs: een meta-analyse. Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2015 (ORD), Leiden, Netherlands.
  15. Korpershoek, H., Harms, T., de Boer, H., van Kuijk, M., & Doolaard, S. (2015). A meta-analysis of the effects of classroom management strategies and programs on student outcomes. Paper presented at EARLI 2015 : 16th Biennial conference , Limassol, Cyprus.
  16. Korpershoek, H. (2015). The impact of significant others on gender-atypical, gender-typical and gender-neutral study choices. Paper presented at EARLI 2015 : 16th Biennial conference , Limassol, Cyprus.
  17. Korpershoek, H. (2015). Welbevinden met docenten en klasgenoten: de relaties met schoolbetrokkenheid in het voortgezet onderwijs.. Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2015 (ORD), Leiden, Netherlands.
  18. 2014
  19. Korpershoek, H., & van Kuijk, M. F. (2014). Grip op de groep! Didaktief, 44(10), 46-47.
  20. Brouwer, J., & Korpershoek, H. (2014). De relatie tussen integratie, motivatie en schoolprestaties in het voortgezet onderwijs. Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2014 (ORD), Groningen, Netherlands.
Previous 1 2 Next

ID: 244022