prof. dr. C.M. (Kees) de Glopper

Professor of Speech Communication and Discourse Analysis (briefly: Discourse Studies)

prof. dr. C.M. (Kees) de Glopper
Telephone:
Secretariaat:
E-mail:
c.m.de.glopper rug.nl

Research

  1. 2020
  2. 2019
  3. 2018
  4. Bloemert, J. (Ed.), de Glopper, K. (Ed.), Lowie, W. (Ed.), Ravesloot, C. (Ed.), van Veen, K. (Ed.), & Graus, J. (2018). Vakdidactisch onderzoek en de onderwijspraktijk. (Levende Talen Magazine; Vol. 105, No. special). Utrecht: Vereniging van leraren in vreemde talen en Levende Talen Magazine.
  5. 2017
  6. 2016
  7. Kam, A., Andeweg, B., & de Glopper, K. (2016). Psychologisch teksteigenaarschap en de verwerking van feedback door schrijfgroepen: een verkenning van het verband. In D. Van De Mierop, L. Buysse, R. Coesemans, & P. Gillaerts (Eds.), De macht van de taal. Taalbeheersingsonderzoek in Nederland en Vlaanderen. (pp. 101-116). Leuven: Uitgeverij Acco.
  8. 2015
  9. 2014
  10. de Glopper, C. M., & van Kruiningen, J. F. (2014). Context in Writing Process Research: An exploratory analysis of context characteristics in writing process research in educational and workplace settings. Poster session presented at COWR (Conference on Writing Research) of the EARLI (European Associtation for Research on Learning and Instruction), 27-29 August 2014, Amsterdam, Netherlands.
  11. Prenger, J., & de Glopper, C. (2014). Schrijven om te leren bij Nederlands, geschiedenis en science. Paper presented at Onderwijs Researchdagen 2014, Groningen, Netherlands.
  12. de Glopper, C. (2014). Diagnostic testing of reading and writing skill: knowing chalk from cheese. Paper presented at Discourse op dinsdag, Netherlands.
  13. de Glopper, C. (2014). Leesgesprekken onderzocht. Paper presented at Studiemiddag Leesgesprekken, Netherlands.
  14. Linthorst, R., & de Glopper, C. (2014). De invulling van het begrijpend leesonderwijs. Dag van Taal, Kunsten en Cultuur, Groningen, Netherlands.
  15. Ćurčić, M., Boychev, G., de Glopper, C., & van Kruiningen, J. (2014). 'Patchwriting': knippen en plakken als overgangsstadium op weg naar professioneel academisch schrijven?. Paper presented at Expertmeeting NACV (Netwerk Academische Communicatieve Vaardigheden), 24 01 2014, Nijmegen, Netherlands.
  16. Haan, M., Ongena, Y., & de Glopper, C. (2014). A Humanized Mode, Mode Comparisons and Mode Choice in the European Social Survey. Abstract from 69th Annual Conference of the American Association for Public Opinion Research (AAPOR), Anaheim, CA, United States.
  17. de Glopper, C., van Kruiningen, J., & Hemmen, N. (2014). Context in Writing Process Research: An exploratory analysis of context characteristics in writing process research in educational and workplace settings. In D. Knorr, C. Heine, & J. Engberg (Eds.), Methods in Writing Process Research. (pp. 15-39). (Textproduktion und Medium; Vol. 13). Frankfurt am Main: Peter Lang.
  18. Ćurčić, M., Boychev, G., de Glopper, C., & van Kruiningen, J. F. (2014). Patchwriting. Tekst[blad], (03), 20-23.
  19. 2013
  20. de Glopper, C., & Noord, L. (2013). Met coole groeten. Didactief, 43(1-2), 48-49.
  21. 2012
  22. van der Schaaf, N. T., Berenst, J., Doornenbal, J., & de Glopper, C. M. (2012). Communicatieve activiteiten in de buitenschoolse opvang: een veldverkenning. Pedagogiek, 32(3), 217 - 233.
  23. de Glopper, C. M., Duursma, E., & Lantinga, R. (2012). Expert of medelezer? Effecten op interactie van twee voorleesstijlen tijdens tutorlezen. In K. de Glopper, M. Gosen, & J. van Kruiningen (Eds.), Gesprekken in het onderwijs. Bijdragen over onderzoek naar interactie en leren voor Jan Berenst. (pp. 73 - 96). Eburon.
  24. Baaijen, V. M., Galbraith, D., & de Glopper, C. (2012). Explaining knowledge change through writing. In Learning to write effectively: Current trends in European research (pp. 150-154). Emerald Group Publishing Limited.
  25. de Glopper, C. M., & Hof, M. (2012). Leren in interactie en leren van interactie: Itie van den Berg aan het woord. In K. de Glopper, M. Gosen, & J. van Kruiningen (Eds.), Gesprekken in het onderwijs. Bijdragen over onderzoek naar interactie en leren voor Jan Berenst. (pp. 241 - 262). Eburon.
  26. 2011
  27. de Glopper, C. M., & van den Geest, W. (2011). Rekenen op groep nul? Taal Lezen primair, 1, 16 - 18.
Previous 1 2 3 4 5 6 Next

ID: 210717