dr. A.E. (Annemieke) Smale-Jacobse

Researcher

dr. A.E. (Annemieke) Smale-Jacobse
Telephone:
+31 50 36 36654 (work phone)
E-mail:
a.e.smale-jacobse rug.nl

Research

Postal address:
Netherlands
  1. 2020
  2. 2019
  3. 2018
  4. 2016
  5. Jacobse, A. (2016). Beter Leesbegrip. Didactief, 46(januari-februari).
  6. 2015
  7. Smale-Jacobse, A., & Timmerman, J. (2015). Lezen met begrip in leeslessen en geschiedenislessen. GION, Gronings Instituut voor Onderzoek van Onderwijs, Opvoeding en Ontwikkeling, Rijksuniversiteit Groningen. https://www.nro.nl/wp-content/uploads/2014/09/brochure-Lezen-met-begrip-in-leeslessen-en-geschiedenislessen-Smale-Jacobse.pdf
  8. 2013
  9. Smale-Jacobse, A. E. (2013). Trainen van docenten in strategieinstructie gericht op tekstanalyse en vraaganalyse bij begrijpend lezen. GION, Gronings Instituut voor Onderzoek van Onderwijs, Opvoeding en Ontwikkeling, Rijksuniversiteit Groningen.
  10. 2012
  11. Smale-Jacobse, A. E., & Harskamp, E. G. (2012). Vraaggestuurd lezen: Een metacognitieve aanpak van begrijpend lezen. GION, Gronings Instituut voor Onderzoek van Onderwijs, Opvoeding en Ontwikkeling, Rijksuniversiteit Groningen.
  12. 2011
  13. Jacobse, A. E., & Harskamp, E. G. (2011). A meta-analysis of the effects of instructional interventions on students' mathematics achievement. GION, Gronings Instituut voor Onderzoek van Onderwijs, Opvoeding en Ontwikkeling, Rijksuniversiteit Groningen.
  14. 2010
  15. 2009
  16. 2008
  17. Helms-Lorenz, M., & Jacobse, A. E. (2008). Metacognitive skills of the gifted from a cross-cultural perspective. In M. F. Shaughnessy, M. V. J. Veenman, & C. Kleyn-Kennedy (Eds.), Meta-cognition: A recent review of research, theory, and perspectives (pp. 3 - 43). Nova Science Publishers.
  18. 2007

ID: 280358