Skip to ContentSkip to Navigation
Maatschappij/bedrijven Wetenschapswinkels Taal, Cultuur en Communicatie Projecten

Latino’s in Nederland

¡Hola!

Wij zijn Tereza Dražanová en Annetje Gleichman. In samenwerking met Margarita González en de door haar opgerichte Stichting Empower Yourself (www.stichtingempoweryourself.com), werken wij aan het project “Latino’s in Nederland”. Zoals al blijkt uit de naam, is dit project gericht op het helpen van de Latijns-Amerikaanse gemeenschap in Nederland.

Margarita, geboren in Chili, emigreerde in de zomer van 1992 naar Nederland. Dankzij haar eigen proces van integratie in Nederland, heeft ze veel kennis van de Nederlandse maatschappij. Margarita ontdekte onder andere, dat er een groot tekort is aan beschikbare Spaanstalige overheidsinformatie voor Latijns-Amerikaanse immigranten. Daarom hebben we besloten deze kwestie aan te pakken streven we naar het vinden van oplossingen.

Annetje Gleichman
Annetje Gleichman
Tereza Dražanová
Tereza Dražanová

Binnen dit project, focussen wij ons de beschikbaarheid van informatie in Latijns-Amerikaans Spaans, language attitudes en andere factoren die de integratie van Latijns-Amerikaanse immigranten in de Nederland kunnen beïnvloeden.

Met de resultaten van dit onderzoek, willen we data verzamelen voor het officiële voorstel van Margarita dat naar de Nederlandse overheid (op rijksniveau) gestuurd zal worden. Hiermee willen we bewerkstelligen dat er voldoende Spaanstalige informatie voor Latijns-Amerikaanse migranten beschikbaar is.

Om dit onderzoek met succes te voltooien en echte verandering aan te brengen, zoeken wij zoveel mogelijk deelnemers voor onze enquête. Als u behoort tot de Latijns-Amerikaanse gemeenschap in Nederland, of iemand kent die daar toe behoort, zouden wij het zeer op prijs stellen als u de volgende korte vragenlijst zou invullen:

Vriendelijke groet,

Annetje & Tereza

a.b.gleichman student.rug.nl, t.drazanova student.rug.nl

Stichting Empower Yourself
Stichting Empower Yourself
Laatst gewijzigd:06 augustus 2021 14:55
View this page in: English