Rijksuniversiteit Groningen

Mededelingen

RC

Verhuisbericht

Het RC gaat verhuizen: de bouw van de Zernikeborg op het Zernikecomplex bevindt zich in de eindfase en in mei vindt de verhuizing naar het nieuwe onderkomen plaats. Vanaf 1 juni as. is het nieuwe bezoekadres: Nettelbosje 1, 9747 AJ Groningen. Ook het postbusnummer verandert: postbus 11044, 9700 CA Groningen. Het telefoonnummer van het RC blijft gelijk: (050) 363 80 80.
In het volgende nummer van Pictogram kunt u meer lezen over de verhuizing van het RC. De officiële opening van de Zernikeborg zal in september plaatsvinden.

Extra cursus: Publiceren met Word

Wegens grote belangstelling is er een extra stapelcursus Publiceren met Word ingelast. De cursus vindt plaats van 3 t/m 5 juni, 3 ochtenden. In deze cursus leert u belangrijke vaardigheden om in Word professioneel op te maken m.b.v. stijlen en sjablonen. Deze kunt u blijven gebruiken en aanpassen zodat u dezelfde layout snel kunt gebruiken voor meerdere documenten (zoals collegedictaten, artikelen, brieven, notulen etc). Voor deze cursus is het handig als u bekend bent met de basis van Word.
Dit is een van de twee basismodules voor de Stapelcursus Word; deze module kan als basis dienen voor de andere modules bestemd voor gevorderde Word-gebruikers. Studenten € 25,- Medewerkers € 115,-

RUG thuis-pc actie 2002

Ook dit jaar biedt de Rijksuniversiteit Groningen haar medewerkers de mogelijkheid om in het kader van de RUG thuis-pc regeling deel te nemen aan de thuis-pc actie. Tijdens deze jaarlijkse actie kunnen RUG-medewerkers profiteren van een aanbieding die bestaat uit een drietal standaardconfiguraties tegen een zo scherp mogelijke prijs. De computers van de thuis-pc actie 2002 worden geleverd door Dell, dezelfde leverancier als in 1999.
Heeft u andere wensen met betrekking tot een computer, dan kunt u deelnemen aan de permanente thuis-pc regeling en een computer op maat bestellen bij het RC Serivcecentrum.

Parallel aan de RUG thuis-pc actie 2002 organiseren het RC en Essent Kabelcom een actie m.b.t. de Opritkabeldienst. Wilt u thuis supersnel internet via de kabel én toegang tot het universiteitsnetwerk? U kunt zich aanmelden voor breedbandinternet via de Opritkabeldienst van de RUG!
En wanneer u zich nu aanmeldt voor de Opritkabeldienst profiteert u van 40% korting op de eenmalige aansluitkosten. U betaalt € 150 i.p.v. € 248,22. Deze bijzondere aanbieding geldt vanaf 1 mei tot 1 juli 2002. Ook wanneer u niet deelneemt aan de RUG thuis-pc actie kunt u overigens profiteren van de Opritkabeldienst-actie.

Voordelen

Met de Opritkabeldienst heeft u voor een vast laag bedrag per maand (vanaf € 22):

1. Supersnel breedbandinternet
  2. 24 uur per dag verbinding (continu online)
  3. Ondersteuning RC Servicedesk (ook 's avonds en in het weekend)
  4. Toegang tot het universiteitsnetwerk
  5. Geen telefoonkosten

Voor wie?
Studenten en medewerkers van de RUG en Hanzehogeschool Groningen, woonachtig in Groningen, Haren en Eelde/Paterswolde, kunnen gebruik maken van de Opritkabeldienst.

Begin pagina

index Pictogram  2