Rijksuniversiteit Groningen
Reacties op DEZE pagina Abonneren op email bij wijziging 23 Jan 2003

Helpdesk

helpdesk@rc.rug.nl

Helpdesk is een vaste rubriek waarin vragen en problemen met betrekking tot computergebruik door deskundigen behandeld worden.

In deze editie staat de dienstverlening van de RC Servicedesk van de RUG centraal. Wat doet de Servicedesk en waarvoor kun je een beroep doen op de RC Servicedesk voor ondersteuning?

RC Servicedesk – deel 2 -

Werken met de pc gaat niet altijd probleemloos, daar kan iedere computergebruiker over meepraten. Een helpdesk zoals de RC Servicedesk kan in dat soort gevallen uitkomst bieden. De RC Servicedesk bevindt zich in het RC Servicecentrum op het Zernikecomplex en is het eerste aanspreekpunt voor gebruikers van diensten die door het RC worden aangeboden. Daarnaast voert de RC Servicedesk voor een aantal diensten administratieve en logistieke werkzaamheden uit die direct contact met de gebruiker vereisen.

Om een beeld te krijgen voor welke vragen en problemen u bij de RC Servicedesk terecht kunt, volgt hier deel 2 van een overzicht van de diensten die door de RC Servicedesk worden ondersteund. In het eerste deel van dit overzicht in het vorige nummer van Pictogram kon u lezen over: OPRIT (internetabonnement, Opritkabeldienst (internet via de kabel), Flits (studentflats met netwerkverbinding), STING (inbelvoorziening voor RUG-studenten), Centrale identificatie/e-mailvoorziening voor studenten, Nestor (elektronische leeromgeving) en de RUG-thuis pc regeling (pc thuiswerk-plek). Meer informatie hierover vindt u op de website van de RC Serivcedesk.

• GAI (Gemeenschappelijk Administratief Intranet). De RC Servicedesk is het centrale meldpunt voor storingen, vragen en opmerkingen betreffende de centrale administratie-applicaties van de RUG. De internet-pagina www.rug.nl/rc/organisatie/pictogram/archief/gai is alleen toegankelijk voor speciaal bevoegden.
  • PC Support. Onder deze naam biedt de technische dienst van het RC ondersteuning wanneer u (hardware-) problemen heeft met uw pc. In dat geval kunt u de pc bij de RC Servicedesk voor reparatie inleveren. De RC Servicedesk zorgt vervolgens voor de verdere afhandeling met de technische dienst.
  • RC Onderwijscluster. Het RC beschikt over een aantal computerzalen waar studenten van de faculteiten Economie, Bedrijfskunde en Ruimtelijke Wetenschappen achter computers kunnen werken. De RC Servicedesk beantwoord vragen en biedt hulp bij problemen die optreden tijdens het gebruik van computers.
  • Surfnet Software. Surf is de software leverancier van alle universiteiten in Nederland. De RC Servicedesk biedt ondersteuning bij vragen over of problemen met de software die door Surf wordt uitgegeven. Vragen, op- en aanmerkingen kunnen zowel telefonisch (363 32 32) als per e-mail (rcservicedesk@rc.rug.nl) worden gesteld. Meer informatie over Surf is te vinden op www.surfnet.nl.
  • PKI (Public Key Infrastructure). Beveiliging van informatie die over het internet gaat, wordt steeds belangrijker. De RUG biedt met deze voorziening de mogelijkheid om mail beveiligd over het internet te versturen. De RC Servicedesk treedt op als contactpersoon.

Begin pagina

index Pictogram 2