Eburon

Publisher

  1. 2020
  2. Muthert, H., van Hoof, M., Körver, J., & Walton , M. (2020). Agreement is Agreement? Moral Counseling in a Life-Threatening Dilemma. In R. Kruizinga, J. Körver, N. den Toom, M. N. Walton, & M. Stoutjesdijk (Eds.), Learning from casestudies in chaplaincy: Towards practice based evidence & professionalism (pp. 153-158). Utrecht: Eburon.
  3. Muthert, H., & Weeda, J. (2020). What does participation in the case studies project mean for one's professionalism? In R. Kruizinga, J. Körver, N. den Toom, M. N. Walton, & M. Stoutjesdijk (Eds.), Learning from casestudies in chaplaincy: Towards practices based evidence & professionalism (pp. 167-173). Utrecht : Eburon.
  4. 2019
  5. Kleijn, de, A. (2019). Persoonlijke groei en motivatie in het literatuuronderwijs. In E. Segers, & R. van Steensel (Eds.), Lekker lezen: over het belang van leesmotivatie (pp. 125-136). Delft: Eburon.
  6. 2018
  7. Anthonio, G. G., van der Graaf, R., & van der Meer, M. (2018). Een gezonde en vitale regio? Rook de zorg uit! Verander eerst jezelf, dan je omgeving. In M. Coenders, J. Metselaar, & J. Thijssen (Eds.), Vital Regions: Samen bundelen van praktijkgericht onderzoek Eburon.
  8. 2016
  9. Kolsteeg, J. (2016). Trust: A Partnership's Must. In G. Hagoort (Ed.), Cooperate: The Creative Normal (pp. 108-119). Delft: Eburon.
  10. 2015
  11. Seuren, L., Huiskes, M., & Koole, T. (2015). Epistemics and the functions of declarative questions in Dutch talk-in-interaction. In M. Boogaard, B. van den Bogaerde, S. Bachinni, M. Crucic, N. de Jong, E. le Pichon, & L. Rasier (Eds.), Artikelen van de 8e Anéla Conferentie Toegepaste Taalwetenschap 2015 (pp. 59-78). Eburon.
  12. Spooren, W. M. P. S., Hustinx, L. G. M. M., Aben, J. E. J., & Turkenburg, E. (2015). Concreetheid onder de loep. In M. Boogaard, B. van den Bogaerde, S. Bacchini, M. Curcic, N. de Jong, E. le Pichon, & L. Rasier (Eds.), Artikelen van de 8e Anéla Conferentie Toegepaste Taalwetenschap 2015 (pp. 97-110). Eburon.
  13. 2014
  14. Kolsteeg, J., & Jacobs, R. (2014). Experience Economy: management and transformation: Towards the arts manager as an ethical figure. In A. Schramme, R. Kooyman, & G. Hagoort (Eds.), Beyond frames: dynamics between the creative industries, knowledge institutions and the urban context (pp. 65-73). Delft: Eburon.
  15. 2012
  16. Michel, M. C., Ofner, D., & Thoma, D. (2012). What preschool teachers (need to) know about language. In N. de Jong, K. Juffermans, M. Keijzer, & L. Rasier (Eds.), Proceedings of the 7th ANeLA conference (pp. 116-125). Delft: Eburon.
  17. van Kruiningen, J. F., & Diepeveen, A. (2012). De constructie van docent-identiteit in werkgerelateerde narratieven. In K. de Glopper, M. Gosen, & J. F. van Kruiningen (Eds.), Gesprekken in het onderwijs (pp. 207 - 240). Delft: Eburon.
  18. Knibbe, K. E. (2012). De rol van roddel in veldwerk en analyse. In L. G. Jansma, D. Hak, & M. de Koning (Eds.), Ervaren en ervaren worden. Opstellen over langdurig sociaalwetenschappelijk veldonderzoek (pp. 165 - 178). Delft: Eburon.
  19. de Glopper, C. M., Duursma, E., & Lantinga, R. (2012). Expert of medelezer? Effecten op interactie van twee voorleesstijlen tijdens tutorlezen. In K. de Glopper, M. Gosen, & J. van Kruiningen (Eds.), Gesprekken in het onderwijs. Bijdragen over onderzoek naar interactie en leren voor Jan Berenst. (pp. 73 - 96). Eburon.
  20. Deunk, M. I., & Duursma, F. (2012). Fantasietelefoongesprekken als leerzame taalgebruikscontext voor peuters. In K. de Glopper, M. Gosen, & J. van Kruiningen (Eds.), Gesprekken in het onderwijs (pp. 17-37). Delft: Eburon.
  21. Dijkstra, J., Klinkenberg, E., Kuiken, F., & Jorna, R. (2012). Het gebruik van cognaten bij testadaptatie: Een goede zaak/in goede saak? In N. de Jong, K. Juffermans, M. Keijzer, & L. Rasier (Eds.), Papers of the Anéla 2012 Applied Linguistics Conference (pp. 149-157). Delft: Eburon.
  22. de Glopper, C. M., & Hof, M. (2012). Leren in interactie en leren van interactie: Itie van den Berg aan het woord. In K. de Glopper, M. Gosen, & J. van Kruiningen (Eds.), Gesprekken in het onderwijs. Bijdragen over onderzoek naar interactie en leren voor Jan Berenst. (pp. 241 - 262). Eburon.
  23. Mazeland, H. J. (2012). NOU als discourse marker in het taalgebruik van kleuters. In K. de Glopper, M. Goossen, & J. van Kruiningen (Eds.), Gesprekken in het onderwijs. Bijdragen over onderzoek naar interactie en leren. (pp. 39 - 71). Delft: Eburon.
  24. Gosen, M. N. (2012). Over de grenzen van de voorleessessie. Een analyse van kennisontwikkeling in opeenvolgende voorleesinteracties. In K. de Glopper, M. Gosen, & J. van Kruiningen (Eds.), Gesprekken in het onderwijs. Bijdragen over onderzoek naar interactie en leren voor Jan Berenst. (pp. 97 - 124). Delft: Eburon.
  25. de Jong, N., Juffermans, K., Keijzer, M., & Rasier, L. (Eds.) (2012). Papers of the 2012 Anela Applied Linguistics Conference. Delft: Eburon.
  26. Kolsteeg, J. (2012). Strategic practices in Creative Organizations. In G. Hagoort, R. Kooyman, & A. Thomassen (Eds.), Pioneering Minds Worldwide: On the Entrepreneurial Principles of the Cultural and Creative Industries (pp. 42-46). Eburon.
  27. Koole, T. (2012). Werk in uitvoering: Jan Berenst onverdroten voort. In Gesprekken in het onderwijs: bijdragen over onderzoek naar interactie en leren voor Jan Berenst (pp. 1-15). Delft: Eburon.
  28. 2011
  29. 2010
  30. Sterken, E., Oude Steenhof, E., & Wildenborg, W. (2010). Moeten bankiers weer met de poten in de modder? Delft: Eburon.
  31. 2009
  32. Keijzer, M., & Backus, A. (Eds.) (2009). Artikelen van de zesde Anéla-conferentie. Delft: Eburon.
  33. Hacquebord, H. I., & Linthorst, R. (2009). De ontwikkeling van het begrijpend lezen van Amsterdamse leerlingen in de overgangsperiode van primair naar voortgezet onderwijs. In A. Backus, M. Keijzer, I. Vedder, & B. Weltens (Eds.), Artikelen van de zesde Anela-conferentie (pp. 437 - 446). Delft: Eburon.
  34. Berenst, J. (2009). Dialogisch leren: een uitdaging voor gespreksanalytisch onderzoek (Dialogic learning and teaching: a challenge for conversation analytic research). In A. Backus, M. Keijzer, I. Vedder, & B. Weltens (Eds.), Artikelen van de Zesde Anéla-conferentie (Articles from the 6th Anela Conference) (pp. 22 - 32). Delft: Eburon.
  35. Spoelman, M., & Verspoor, M. H. (2009). Dynamic Interactions: Development of accuracy and complexity in Finnish learner language. In A. Backus, M. Keijzer, I. Vedder, & B. Weltens (Eds.), De Anela Conferentie (pp. 467 - 482). Delft: Eburon.
  36. Stommel, W., & Koole, T. (2009). Een internetforum als gemeenschap: de interactie met nieuwkomers. In A. Backus, M. Keijzer, I. Vedder, & B. Weltens (Eds.), Artikelen van de zesde Anéla-conferentie (pp. 358-368). Delft: Eburon.
  37. Michel, M. (2009). Hoe simpel is complex? Over de invloed van taakcomplexiteit en interactie op de spraak van tweede taalleerders. In A. Backus, M. Keijzer, I. Vedder, & B. Weltens (Eds.), Proceedings of the 6th ANéLA conference (pp. 241-259). Delft: Eburon.
  38. van der Kooi-Jamjam, F., Yilmaz, G., de Bot, K., & Schmid, M. S. (2009). Multilingualism and Attrition: Moroccan and Turkish Immigrants in the Netherlands. In A. Backus, M. Keijzer, I. Vedder, & B. Weltens (Eds.), Artikelen van de Zesde Anela-conferentie (pp. 183 - 191). Delft: Eburon.
  39. Kolsteeg, J. (2009). Talking Turkey: Strategy formulation in small creative organizations. In G. Hagoort, & R. Kooyman (Eds.), Creative Industries: Colourful fabric (pp. 53-60). Delft: Eburon.
  40. Kwant, L. P. (2009). The effect of the use of picture books on the development of social and emotional competence of children from different home literacy environments. In A. Backus, M. Keijzer, I. Vedder, & B. Weltens (Eds.), Artikelen van de Zesde Anéla-conferentie (pp. 211 - 218). Delft: Eburon.
  41. Berzlánovich, I., Egg, M., & Redeker, G. (2009). The interaction of coherence and lexical cohesion across genres. In A. Backus, M. Keijzer, I. Vedder, & B. Weltens (Eds.), Artikelen van de zesde Anéla conferentie (pp. 33 - 42). Delft: Eburon.
  42. 2008
  43. Luttikhuizen, G. (2008). De veelvormigheid van het vroegste christendom. Eburon.
  44. 2007
  45. Hacquebord, H. I. (2007). De leesvaardigheid van vmbo-leerlingen. In D. Schram, & M. Raukema (Eds.), Lezen in het vmbo. Onderzoek-interventie-praktijk (pp. 55 - 77). (Stichting Lezen Reeks; No. 11). Delft: Eburon.
  46. 2006
  47. Koole, T., Nortier, J., & Tahitu, B. (2006). Artikelen van de Vijfde sociolinguistische conferentie. Delft: Eburon.
  48. Deen, J. Y., & Zuidema, . (2006). De effecten van conflicten in groepswerk. In T. Koole, J. Nortier, & B. Tahitu (Eds.), Artikelen van de Vijfde sociolinguistische conferentie in Lunteren (pp. 113 - 125). Delft: Eburon.
  49. Redeker, G. (2006). Gendered interaction strategies in televised panel interviews. In T. Koole, J. Nortier, & B. Tahitu (Eds.), Sociolinguistische Conferentie (pp. 405 - 416). Delft: Eburon.
  50. van Bezooijen, R. (2006). Intuitions on linguistic distance: geographically or linguistically based? In T. Koole, J. Nortier, & B. Tahitu (Eds.), Artikelen van de Vijfde sociolinguistische conferentie in Lunteren (pp. 77 - 87). Delft: Eburon.
  51. Koole, T. (2006). "Maar hoe kom ik daar nou aan?": een 'single case' analyse van interactionele samenhang in docent-leerling interactie. In T. Koole, J. Nortier, & B. Tahitu (Eds.), Artikelen van de vijfde sociolinguïstische conferentie (pp. 308-318). Delft: Eburon.
  52. Vroom, ., & Redeker, G. (2006). Saamhorigheid, solidariteit of gemeenschapsgevoel? Ideologisch taalgebruik van hedendaagse Nederlandse politici. In T. Koole, J. Nortier, & B. Tahitu (Eds.), Sociolinguistische Conferentie (pp. 549 - 560). Delft: Eburon.
  53. Bollmann, . (2006). Strijdbaar in hun geloof - de 'zusters van het gemene leven' in de stedelijke samenleving van de late Middeleeuwen. In E. H. Bary, C. M. Hogenstijn, H. J. Selderhuis, & J. D. Snel (Eds.), Lebuïnus en Walburgis bijeen. Deventer en Zutphen als historische centra van kerkelijk leven (pp. 35 - 50). (Bijdragen van de Vereniging voor Nederlandse Kerkgeschiedenis; No. 16). Delft: Eburon.
Previous 1 2 3 4 Next

ID: 936221