Publication

Vermarketing van dorpslandschappen

Molema, G. & Olthof, P., 2001, 107 p.

Research output: Working paperAcademic

APA

Molema, G., & Olthof, P. (2001). Vermarketing van dorpslandschappen.

Author

Molema, Gerald ; Olthof, P. / Vermarketing van dorpslandschappen. 2001.

Harvard

Molema, G & Olthof, P 2001 'Vermarketing van dorpslandschappen'.

Standard

Vermarketing van dorpslandschappen. / Molema, Gerald; Olthof, P.

2001.

Research output: Working paperAcademic

Vancouver

Molema G, Olthof P. Vermarketing van dorpslandschappen. 2001.


BibTeX

@techreport{1b7c3c545fd240b19f2831f999912fde,
title = "Vermarketing van dorpslandschappen",
abstract = "In Groningen wordt al enige tijd door diverse partijen gediscussieerd over de ruimtelijk economische toekomst van de provincie. De positie van het platteland, en vooral van de dorpen, is daarbij een moeilijk onderwerp. In de discussie over de ruimtelijk economische toekomst van plattelandsdorpen zijn volgens verschillende partijen meer en/of betere alternatieven nodig. Met behulp van welke mogelijkheden kan tot een betere afstemming tussen enerzijds economische ontwikkeling van plattelandsdorpen en anderzijds de landschappelijke waarden worden gekomen? Om deze alternatieven te achterhalen, is onderzocht hoe een raamwerk voor marketing eruit zou moeten zien, dat gericht is op de belangrijkste kansen voor economische ontwikkeling van plattelandsdorpen die goed te combineren zijn met de bestaande (cultuurhistorische) identiteit van het landschap. Aansluitend zal getracht worden van elke stap van het raamwerk enkele belangrijke elementen concreet in te vullen.",
keywords = "Economische aspecten, Maatschappij, Landschappen, Dorpen, 74.74 rurale planning",
author = "Gerald Molema and P. Olthof",
note = "Rights: Rijksuniversiteit Groningen. Wetenschapswinkel Economie en Bedrijfskunde",
year = "2001",
language = "Dutch",
type = "WorkingPaper",

}

RIS

TY - UNPB

T1 - Vermarketing van dorpslandschappen

AU - Molema, Gerald

AU - Olthof, P.

N1 - Rights: Rijksuniversiteit Groningen. Wetenschapswinkel Economie en Bedrijfskunde

PY - 2001

Y1 - 2001

N2 - In Groningen wordt al enige tijd door diverse partijen gediscussieerd over de ruimtelijk economische toekomst van de provincie. De positie van het platteland, en vooral van de dorpen, is daarbij een moeilijk onderwerp. In de discussie over de ruimtelijk economische toekomst van plattelandsdorpen zijn volgens verschillende partijen meer en/of betere alternatieven nodig. Met behulp van welke mogelijkheden kan tot een betere afstemming tussen enerzijds economische ontwikkeling van plattelandsdorpen en anderzijds de landschappelijke waarden worden gekomen? Om deze alternatieven te achterhalen, is onderzocht hoe een raamwerk voor marketing eruit zou moeten zien, dat gericht is op de belangrijkste kansen voor economische ontwikkeling van plattelandsdorpen die goed te combineren zijn met de bestaande (cultuurhistorische) identiteit van het landschap. Aansluitend zal getracht worden van elke stap van het raamwerk enkele belangrijke elementen concreet in te vullen.

AB - In Groningen wordt al enige tijd door diverse partijen gediscussieerd over de ruimtelijk economische toekomst van de provincie. De positie van het platteland, en vooral van de dorpen, is daarbij een moeilijk onderwerp. In de discussie over de ruimtelijk economische toekomst van plattelandsdorpen zijn volgens verschillende partijen meer en/of betere alternatieven nodig. Met behulp van welke mogelijkheden kan tot een betere afstemming tussen enerzijds economische ontwikkeling van plattelandsdorpen en anderzijds de landschappelijke waarden worden gekomen? Om deze alternatieven te achterhalen, is onderzocht hoe een raamwerk voor marketing eruit zou moeten zien, dat gericht is op de belangrijkste kansen voor economische ontwikkeling van plattelandsdorpen die goed te combineren zijn met de bestaande (cultuurhistorische) identiteit van het landschap. Aansluitend zal getracht worden van elke stap van het raamwerk enkele belangrijke elementen concreet in te vullen.

KW - Economische aspecten

KW - Maatschappij

KW - Landschappen

KW - Dorpen

KW - 74.74 rurale planning

M3 - Working paper

BT - Vermarketing van dorpslandschappen

ER -

ID: 14621498