Publication

Van misverstand tot meertaligheid

Gelder, F. V. & Visser, S., 2005, s.n., 54 p.

Research output: Working paperAcademic

APA

Gelder, F. V., & Visser, S. (2005). Van misverstand tot meertaligheid. s.n.

Author

Gelder, Fiona van ; Visser, Saskia. / Van misverstand tot meertaligheid. s.n., 2005.

Harvard

Gelder, FV & Visser, S 2005 'Van misverstand tot meertaligheid' s.n.

Standard

Van misverstand tot meertaligheid. / Gelder, Fiona van; Visser, Saskia.

s.n., 2005.

Research output: Working paperAcademic

Vancouver

Gelder FV, Visser S. Van misverstand tot meertaligheid. s.n. 2005.


BibTeX

@techreport{3636d51179b8493e9fe2ee89077eac18,
title = "Van misverstand tot meertaligheid",
abstract = "Dit rapport doet verslag van een onderzoek onder leerkrachten van groep 1/2 in de stad Groningen, uitgevoerd in opdracht van het ABCG. In het onderzoek is door vragenlijsten gekeken wat leerkrachten weten over aspecten van meertalige taalontwikkeling, met name het belang van de moedertaal, stille periode en het omgaan daarmee en interferentie tussen beide talen. Daarnaast werden ook vragen gesteld waaraan de houding ten opzichte van meertaligheid afgelezen kan worden. In het rapport zijn ook de ervaringen van ouders van meertalige kinderen opgenomen met betrekking tot contacten met kleuterleerkrachten.",
author = "Gelder, {Fiona van} and Saskia Visser",
note = "Relation: https://www.rug.nl/ date_submitted:2005 Rights: Rijksuniversiteit Groningen - De Wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie",
year = "2005",
language = "Dutch",
publisher = "s.n.",
type = "WorkingPaper",
institution = "s.n.",

}

RIS

TY - UNPB

T1 - Van misverstand tot meertaligheid

AU - Gelder, Fiona van

AU - Visser, Saskia

N1 - Relation: https://www.rug.nl/ date_submitted:2005 Rights: Rijksuniversiteit Groningen - De Wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie

PY - 2005

Y1 - 2005

N2 - Dit rapport doet verslag van een onderzoek onder leerkrachten van groep 1/2 in de stad Groningen, uitgevoerd in opdracht van het ABCG. In het onderzoek is door vragenlijsten gekeken wat leerkrachten weten over aspecten van meertalige taalontwikkeling, met name het belang van de moedertaal, stille periode en het omgaan daarmee en interferentie tussen beide talen. Daarnaast werden ook vragen gesteld waaraan de houding ten opzichte van meertaligheid afgelezen kan worden. In het rapport zijn ook de ervaringen van ouders van meertalige kinderen opgenomen met betrekking tot contacten met kleuterleerkrachten.

AB - Dit rapport doet verslag van een onderzoek onder leerkrachten van groep 1/2 in de stad Groningen, uitgevoerd in opdracht van het ABCG. In het onderzoek is door vragenlijsten gekeken wat leerkrachten weten over aspecten van meertalige taalontwikkeling, met name het belang van de moedertaal, stille periode en het omgaan daarmee en interferentie tussen beide talen. Daarnaast werden ook vragen gesteld waaraan de houding ten opzichte van meertaligheid afgelezen kan worden. In het rapport zijn ook de ervaringen van ouders van meertalige kinderen opgenomen met betrekking tot contacten met kleuterleerkrachten.

M3 - Working paper

BT - Van misverstand tot meertaligheid

PB - s.n.

ER -

ID: 2899478