Publication

Streekgebonden producten in het Waddengebied

Ypma, G., 2001, 99 p.

Research output: Working paperAcademic

APA

Ypma, G. (2001). Streekgebonden producten in het Waddengebied.

Author

Ypma, G. / Streekgebonden producten in het Waddengebied. 2001.

Harvard

Ypma, G 2001 'Streekgebonden producten in het Waddengebied'.

Standard

Streekgebonden producten in het Waddengebied. / Ypma, G.

2001.

Research output: Working paperAcademic

Vancouver

Ypma G. Streekgebonden producten in het Waddengebied. 2001.


BibTeX

@techreport{f2ff802a4c444f15857afb786ed5a272,
title = "Streekgebonden producten in het Waddengebied",
abstract = "Dit rapport beschrijft een onderzoek naar de vraag welke streekgebonden producten er op de Nederlandse, Duitse en Deense Waddeneilanden op de markt zijn, wie de aanbieders zijn en welke marketingstrategie{\"e}n voor deze producten gehanteerd worden. Dit onderzoek is uitgevoerd in opdracht van de Waddengroep. Er zijn vijf Nederlandse, zeven Ostfriese, vijf Nordfriese en twee Deense eilanden in het onderzoek opgenomen die groot genoeg waren om te onderzoeken. Om een beeld te krijgen van het aanbod van streekgebonden producten en de gevolgde marketingstrategie{\"e}n is gebruik gemaakt van drie methodisch verschillende stappen in het onderzoek. Ten eerste is een enqu{\^e}te verstuurd naar alle winkeliers op de genoemde Waddeneilanden. In totaal zijn er van de 631 verstuurde enqu{\^e}tes 122 formulieren ingevuld teruggekomen. Uit deze enqu{\^e}te is een grote diversiteit aan producten naar voren gekomen. Vervolgens zijn veel genoemde leveranciers telefonisch benaderd om een indruk te krijgen van de omvang, de plannen en het succes van deze bedrijven. Tenslotte zijn de twee meest genoemde producenten in Nederland en Duitsland persoonlijk bezocht, waarbij de strategie van deze bedrijven besproken is.",
keywords = "Waddeneilanden, detailhandel, 83.71 handel",
author = "G. Ypma",
note = "Rights: Rijksuniversiteit Groningen. Wetenschapswinkel Economie en Bedrijfskunde",
year = "2001",
language = "Dutch",
type = "WorkingPaper",

}

RIS

TY - UNPB

T1 - Streekgebonden producten in het Waddengebied

AU - Ypma, G.

N1 - Rights: Rijksuniversiteit Groningen. Wetenschapswinkel Economie en Bedrijfskunde

PY - 2001

Y1 - 2001

N2 - Dit rapport beschrijft een onderzoek naar de vraag welke streekgebonden producten er op de Nederlandse, Duitse en Deense Waddeneilanden op de markt zijn, wie de aanbieders zijn en welke marketingstrategieën voor deze producten gehanteerd worden. Dit onderzoek is uitgevoerd in opdracht van de Waddengroep. Er zijn vijf Nederlandse, zeven Ostfriese, vijf Nordfriese en twee Deense eilanden in het onderzoek opgenomen die groot genoeg waren om te onderzoeken. Om een beeld te krijgen van het aanbod van streekgebonden producten en de gevolgde marketingstrategieën is gebruik gemaakt van drie methodisch verschillende stappen in het onderzoek. Ten eerste is een enquête verstuurd naar alle winkeliers op de genoemde Waddeneilanden. In totaal zijn er van de 631 verstuurde enquêtes 122 formulieren ingevuld teruggekomen. Uit deze enquête is een grote diversiteit aan producten naar voren gekomen. Vervolgens zijn veel genoemde leveranciers telefonisch benaderd om een indruk te krijgen van de omvang, de plannen en het succes van deze bedrijven. Tenslotte zijn de twee meest genoemde producenten in Nederland en Duitsland persoonlijk bezocht, waarbij de strategie van deze bedrijven besproken is.

AB - Dit rapport beschrijft een onderzoek naar de vraag welke streekgebonden producten er op de Nederlandse, Duitse en Deense Waddeneilanden op de markt zijn, wie de aanbieders zijn en welke marketingstrategieën voor deze producten gehanteerd worden. Dit onderzoek is uitgevoerd in opdracht van de Waddengroep. Er zijn vijf Nederlandse, zeven Ostfriese, vijf Nordfriese en twee Deense eilanden in het onderzoek opgenomen die groot genoeg waren om te onderzoeken. Om een beeld te krijgen van het aanbod van streekgebonden producten en de gevolgde marketingstrategieën is gebruik gemaakt van drie methodisch verschillende stappen in het onderzoek. Ten eerste is een enquête verstuurd naar alle winkeliers op de genoemde Waddeneilanden. In totaal zijn er van de 631 verstuurde enquêtes 122 formulieren ingevuld teruggekomen. Uit deze enquête is een grote diversiteit aan producten naar voren gekomen. Vervolgens zijn veel genoemde leveranciers telefonisch benaderd om een indruk te krijgen van de omvang, de plannen en het succes van deze bedrijven. Tenslotte zijn de twee meest genoemde producenten in Nederland en Duitsland persoonlijk bezocht, waarbij de strategie van deze bedrijven besproken is.

KW - Waddeneilanden

KW - detailhandel

KW - 83.71 handel

M3 - Working paper

BT - Streekgebonden producten in het Waddengebied

ER -

ID: 14621482