Publication

Modeling innovation diffusion patterns

Ruiz Conde, M. D. E., 2005, Groningen: s.n.. 303 p.

Research output: ThesisThesis fully internal (DIV)Academic

Copy link to clipboard

Documents

  • titlecon.pdf

    Final publisher's version, 161 KB, PDF document

  • c1.pdf

    Final publisher's version, 150 KB, PDF document

  • c2.pdf

    Final publisher's version, 1 MB, PDF document

  • c3.pdf

    Final publisher's version, 169 KB, PDF document

  • c4.pdf

    Final publisher's version, 322 KB, PDF document

  • c5.pdf

    Final publisher's version, 344 KB, PDF document

  • c6.pdf

    Final publisher's version, 762 KB, PDF document

  • c7.pdf

    Final publisher's version, 199 KB, PDF document

  • referenc.pdf

    Final publisher's version, 237 KB, PDF document

  • samenvat.pdf

    Final publisher's version, 170 KB, PDF document

  • subject_index.pdf

    Final publisher's version, 116 KB, PDF document

  • thesis.pdf

    Final publisher's version, 2 MB, PDF document

  • Maria del Enar Ruiz Conde
Regelmatig brengen bedrijven nieuwe producten op de markt. Ze moeten wel; het concurrentieklimaat of de wensen van consumenten dwingen hen daartoe. Of soms zijn er nieuwe mogelijkheden dankzij technologische ontwikkelingen of uitvindingen. Bij de introductie van een nieuw product is de verspreiding van cruciaal belang voor het commerciële succes. Marketingdeskundigen stellen hiervoor diffussiemodellen op met factoren als reclame, mate van distributie en prijs. Zeer belangrijk is ook de mond-tot-mond reclame, want die weerspiegelt de ervaringen van gebruikers. In haar proefschrift evalueert Enar Ruiz Conde enkele klassieke diffussiemodellen en bespreekt mogelijke aanvullingen en verbeteringen. Die test ze aan de hand van realistische voorbeelden, zoals de filmdistributie in Spanje, Frankrijk en Italië en de verspreiding van receptgeneesmiddelen in de VS.
Original languageEnglish
QualificationDoctor of Philosophy
Supervisors/Advisors
Award date6-Jan-2005
Place of PublicationGroningen
Publisher
Print ISBNs9053350411
Publication statusPublished - 2005

    Keywords

  • proefschriften, life cycle-analyse, verkoop, econometrische modellen, innovatiediffusie

Download statistics

No data available

ID: 1451747