Publication

Het plantje bij de naam noemen

Bruijs, C., 2010, Rijksuniversiteit Groningen: s.n. 41 p.

Research output: Book/ReportReportProfessional

Copy link to clipboard

Documents

  • Chissa Bruijs
Begeleiding: Prof. J.T.M. Elzenga, Plantenfysiologie Drs. C. M. Ree, Bèta wetenschapswinkel In opdracht van: De Vereniging Vrienden van de Hortus In samenwerking met: Stichting de Hortus en de Bèta wetenschapswinkel Onderzoek van de Snippendaaltuin, het Halfrond en de Buitentuin laten zien dat er veel verschillende thema’s worden behandeld in de Hortus. Om deze losse onderdelen samen te voegen tot één geheel is eerst gezocht naar een hoofdthema. Dit is het thema dat het meest logisch is om vanuit de huidige Hortus te behandelen. De keuze voor ‘het indelen van planten’ als hoofdthema is gebaseerd op een aantal deelthema’s, die weer zijn gebaseerd op de losse thema’s die nu worden behandeld in de Hortus. Het is ook mogelijk om in de toekomst deelthema’s toe te voegen, waardoor het hoofdthema robuust wordt: er is plaats voor verandering, zonder dat de hele tuin op de schop moet. Vanuit het hoofdthema is een informatiesysteem uitgedacht. De deelthema’s komen hierin terug, doordat bij de tuinvakken wordt uitgelegd hoe de planten zijn ingedeeld, en waarom juist deze planten in deze groep voorkomen. Met dit informatiesysteem kan de Hortus orde scheppen in de informatievoorziening en een betere educatieve rol spelen als levend museum.
Original languageDutch
Place of PublicationRijksuniversiteit Groningen
Publishers.n.
Number of pages41
ISBN (Electronic)9789036745680
ISBN (Print)9789036745673
Publication statusPublished - 2010

Download statistics

No data available

ID: 14698878