Publication

Goalkeeper: van papier naar de praktijk

Pruim, A., van Aart, I., Leistra, S., van der Sluis, A. & Mombarg, R., 1-Sep-2017, In : Lichamelijke Opvoeding. p. 25-28 4 p.

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

APA

Pruim, A., van Aart, I., Leistra, S., van der Sluis, A., & Mombarg, R. (2017). Goalkeeper: van papier naar de praktijk. Lichamelijke Opvoeding, 25-28.

Author

Pruim, Arjan ; van Aart, Ingrid ; Leistra, Simon ; van der Sluis, Alien ; Mombarg, Remo. / Goalkeeper: van papier naar de praktijk. In: Lichamelijke Opvoeding. 2017 ; pp. 25-28.

Harvard

Pruim, A, van Aart, I, Leistra, S, van der Sluis, A & Mombarg, R 2017, 'Goalkeeper: van papier naar de praktijk', Lichamelijke Opvoeding, pp. 25-28.

Standard

Goalkeeper: van papier naar de praktijk. / Pruim, Arjan; van Aart, Ingrid; Leistra, Simon; van der Sluis, Alien; Mombarg, Remo.

In: Lichamelijke Opvoeding, 01.09.2017, p. 25-28.

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Vancouver

Pruim A, van Aart I, Leistra S, van der Sluis A, Mombarg R. Goalkeeper: van papier naar de praktijk. Lichamelijke Opvoeding. 2017 Sep 1;25-28.


BibTeX

@article{36ca7630b0854cfda5b45a91caf8f9a9,
title = "Goalkeeper: van papier naar de praktijk",
abstract = "Goalkeeper is een methode die gericht is op het stimuleren van zelfregulatie in sport- en leefstijllessen. In een vorig artikel (KVLO 2017, 2) is aandacht besteed aan de methode, in dit huidige artikel worden de stappen doorlopen van het ontwerpproces om te komen tot zelfregulatieve lessen. Stap 1 is het bepalen van technieken (waar wil je dat leerlingen beter in worden in een periode van 4 weken). Stap 2 is het bepalen van niveaus (geel --> basis, groen --> vervolg en blauw --> gevorderd). Stap 3 is het ontwerpen van oefeningen per niveau.",
keywords = "basisonderwijs, sport, lesontwerp",
author = "Arjan Pruim and {van Aart}, Ingrid and Simon Leistra and {van der Sluis}, Alien and Remo Mombarg",
year = "2017",
month = sep,
day = "1",
language = "English",
pages = "25--28",
journal = "Lichamelijke Opvoeding",
issn = "0024-2810",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Goalkeeper: van papier naar de praktijk

AU - Pruim, Arjan

AU - van Aart, Ingrid

AU - Leistra, Simon

AU - van der Sluis, Alien

AU - Mombarg, Remo

PY - 2017/9/1

Y1 - 2017/9/1

N2 - Goalkeeper is een methode die gericht is op het stimuleren van zelfregulatie in sport- en leefstijllessen. In een vorig artikel (KVLO 2017, 2) is aandacht besteed aan de methode, in dit huidige artikel worden de stappen doorlopen van het ontwerpproces om te komen tot zelfregulatieve lessen. Stap 1 is het bepalen van technieken (waar wil je dat leerlingen beter in worden in een periode van 4 weken). Stap 2 is het bepalen van niveaus (geel --> basis, groen --> vervolg en blauw --> gevorderd). Stap 3 is het ontwerpen van oefeningen per niveau.

AB - Goalkeeper is een methode die gericht is op het stimuleren van zelfregulatie in sport- en leefstijllessen. In een vorig artikel (KVLO 2017, 2) is aandacht besteed aan de methode, in dit huidige artikel worden de stappen doorlopen van het ontwerpproces om te komen tot zelfregulatieve lessen. Stap 1 is het bepalen van technieken (waar wil je dat leerlingen beter in worden in een periode van 4 weken). Stap 2 is het bepalen van niveaus (geel --> basis, groen --> vervolg en blauw --> gevorderd). Stap 3 is het ontwerpen van oefeningen per niveau.

KW - basisonderwijs

KW - sport

KW - lesontwerp

M3 - Article

SP - 25

EP - 28

JO - Lichamelijke Opvoeding

JF - Lichamelijke Opvoeding

SN - 0024-2810

ER -

ID: 53803554