Publication

Analyzing behavior in customer relationships accounting for customer-to-customer interactions

Risselada, H., 2012, Groningen: University of Groningen, SOM research school. 124 p.

Research output: ThesisThesis fully internal (DIV)

APA

Risselada, H. (2012). Analyzing behavior in customer relationships accounting for customer-to-customer interactions. University of Groningen, SOM research school.

Author

Risselada, Hans. / Analyzing behavior in customer relationships accounting for customer-to-customer interactions. Groningen : University of Groningen, SOM research school, 2012. 124 p.

Harvard

Risselada, H 2012, 'Analyzing behavior in customer relationships accounting for customer-to-customer interactions', Doctor of Philosophy, University of Groningen, Groningen.

Standard

Analyzing behavior in customer relationships accounting for customer-to-customer interactions. / Risselada, Hans.

Groningen : University of Groningen, SOM research school, 2012. 124 p.

Research output: ThesisThesis fully internal (DIV)

Vancouver

Risselada H. Analyzing behavior in customer relationships accounting for customer-to-customer interactions. Groningen: University of Groningen, SOM research school, 2012. 124 p.


BibTeX

@phdthesis{2caafa53659f4feab922c9c2086a2314,
title = "Analyzing behavior in customer relationships accounting for customer-to-customer interactions",
abstract = "Veel bedrijven houden zich tegenwoordig bezig met customer relationship management (CRM). Ze hebben ingezien dat klanten een waardevol bezit zijn en ook als zodanig behandeld dienen te worden. Een van de hoofddoelen van CRM is om waardevolle relaties met bestaande klanten op te bouwen. Bedrijven kunnen dit doen door middel van een klantretentiestrategie of een klantexpansiestrategie. Een retentiestrategie is erop gericht om klanten zo lang mogelijk aan het bedrijf te binden en een expansiestrategie is erop gericht de relatie met de klant uit te breiden door middel van cross-sell en up-sell. Bij cross-sell gaat het om het verkopen van extra producten en diensten en bij up-sell om het verkopen van een uitgebreidere en duurdere variant van het product of dienst. Voor het succesvol uitvoeren van CRM is het dus cruciaal om opzeg- en adoptiegedrag te kunnen verklaren en voorspellen. Dit geeft aan hoe belangrijk het modelleren van het gedrag in klantrelaties is in de marketingpraktijk. Door recente maatschappelijke ontwikkelingen is het modelleren van klantgedrag aan het veranderen. In onze maatschappij zijn sociale netwerken de laatste jaren steeds belangrijker geworden. Consumenten kunnen eenvoudig communiceren met hun sociale contacten over de hele wereld door middel van mobiele telefonie, online sociale netwerken, blogs en review websites.",
keywords = "Proefschriften (vorm), Relatiemarketing, Psychologische aspecten, marketing",
author = "Hans Risselada",
note = "Relation: https://www.rug.nl/ Rights: University of Groningen",
year = "2012",
language = "English",
isbn = "978-90-367-5454-5",
publisher = "University of Groningen, SOM research school",
school = "University of Groningen",

}

RIS

TY - THES

T1 - Analyzing behavior in customer relationships accounting for customer-to-customer interactions

AU - Risselada, Hans

N1 - Relation: https://www.rug.nl/ Rights: University of Groningen

PY - 2012

Y1 - 2012

N2 - Veel bedrijven houden zich tegenwoordig bezig met customer relationship management (CRM). Ze hebben ingezien dat klanten een waardevol bezit zijn en ook als zodanig behandeld dienen te worden. Een van de hoofddoelen van CRM is om waardevolle relaties met bestaande klanten op te bouwen. Bedrijven kunnen dit doen door middel van een klantretentiestrategie of een klantexpansiestrategie. Een retentiestrategie is erop gericht om klanten zo lang mogelijk aan het bedrijf te binden en een expansiestrategie is erop gericht de relatie met de klant uit te breiden door middel van cross-sell en up-sell. Bij cross-sell gaat het om het verkopen van extra producten en diensten en bij up-sell om het verkopen van een uitgebreidere en duurdere variant van het product of dienst. Voor het succesvol uitvoeren van CRM is het dus cruciaal om opzeg- en adoptiegedrag te kunnen verklaren en voorspellen. Dit geeft aan hoe belangrijk het modelleren van het gedrag in klantrelaties is in de marketingpraktijk. Door recente maatschappelijke ontwikkelingen is het modelleren van klantgedrag aan het veranderen. In onze maatschappij zijn sociale netwerken de laatste jaren steeds belangrijker geworden. Consumenten kunnen eenvoudig communiceren met hun sociale contacten over de hele wereld door middel van mobiele telefonie, online sociale netwerken, blogs en review websites.

AB - Veel bedrijven houden zich tegenwoordig bezig met customer relationship management (CRM). Ze hebben ingezien dat klanten een waardevol bezit zijn en ook als zodanig behandeld dienen te worden. Een van de hoofddoelen van CRM is om waardevolle relaties met bestaande klanten op te bouwen. Bedrijven kunnen dit doen door middel van een klantretentiestrategie of een klantexpansiestrategie. Een retentiestrategie is erop gericht om klanten zo lang mogelijk aan het bedrijf te binden en een expansiestrategie is erop gericht de relatie met de klant uit te breiden door middel van cross-sell en up-sell. Bij cross-sell gaat het om het verkopen van extra producten en diensten en bij up-sell om het verkopen van een uitgebreidere en duurdere variant van het product of dienst. Voor het succesvol uitvoeren van CRM is het dus cruciaal om opzeg- en adoptiegedrag te kunnen verklaren en voorspellen. Dit geeft aan hoe belangrijk het modelleren van het gedrag in klantrelaties is in de marketingpraktijk. Door recente maatschappelijke ontwikkelingen is het modelleren van klantgedrag aan het veranderen. In onze maatschappij zijn sociale netwerken de laatste jaren steeds belangrijker geworden. Consumenten kunnen eenvoudig communiceren met hun sociale contacten over de hele wereld door middel van mobiele telefonie, online sociale netwerken, blogs en review websites.

KW - Proefschriften (vorm)

KW - Relatiemarketing

KW - Psychologische aspecten

KW - marketing

M3 - Thesis fully internal (DIV)

SN - 978-90-367-5454-5

PB - University of Groningen, SOM research school

CY - Groningen

ER -

ID: 2188837