Theory and History of Psychology

University of Groningen > Faculty of Behavioural and Social Sciences > Heymans Institute for Psychological Research > Theory and History of Psychology

  1. 2019
  2. Kleijn, de, B. (Accepted/In press). Persoonlijke groei en motivatie in het literatuuronderwijs. In E. Segers, & R. van Steensel (Eds.), Lekker lezen: over het belang van leesmotivatie (pp. 125-136). Delft: Eburon.
  3. Burman, J. T. (2019, May 24). An invitation to master Writing Skills. mindwise-groningen.nl.
  4. Burman, J. T. (2019). Development. In R. J. Sternberg, & W. Pickren (Eds.), The Cambridge Handbook of the Intellectual History of Psychology (pp. 287-317). (Cambridge Handbooks in Psychology). Cambridge University Press.
  5. 2018
  6. Burman, J. T. (2018, Oct 17). I love you. mindwise-groningen.nl.
  7. Schleim, S. (2018). Enhancement – een probleem van betekenis voor de neuro-ethiek? In D. Stemerding, & R. Edelenbosch (Eds.), Podium voor Bio-ethiek (pp. 12-15). Nederlandse Vereniging voor Bio-ethiek.
  8. Draaisma, D. (2018). Het veranderlijke verleden. In M. Janssens, & T. Tettero (Eds.), Dat kan beter! : Nieuwe ideeen over geluk, gelijkheid, vooruitgang en meer (pp. 175-180). Nijgh & Van Ditmar.
  9. Draaisma, D. (2018). Lucas Kier: moordenaar of cotardpatient? Een historisch grensgeval. In F. De Jong, M. Liem, & J. Van Mulbregt (Eds.), Daad, dader en deskundige: Liber amicorum prof. dr. Frans Koenraadt (pp. 217-227). Den Haag: Boom Juridisch.
  10. Schleim, S. (2018). Medikamente und Drogen im Wandel gesellschaftlicher Erwartungen. In M. Mercer (Ed.), Altered states: Substanzen in der zeitgenössischen Kunst (pp. 292-303). Erlangen, Germany: Kunstpalais Erlangen.
  11. Schleim, S. (2018). Whose Well-Being? Common Conceptions and Misconceptions in the Enhancement Debate. In M. Casanova, M. Lebedev, & I. Opris (Eds.), Augmentation of Brain Function: Facts, Fiction and Controversy: Volume III: From Clinical Applications to Ethical Issues and Futuristic Ideas (Vol. III, pp. 313-316). Frontiers Media SA.
  12. 2017
  13. Burman, J. T. (2017, Nov 15). Summer of history. mindwise-groningen.nl.
  14. Burman, J. T. (2017, Sep 6). A wonderful gift. mindwise-groningen.nl.
  15. Derksen, M. (2017). Histories of human engineering: Tact and technology. Cambridge, U.K.: Cambridge University Press.
  16. Schleim, S., & Quednow, B. B. (2017). Debunking the ethical neuroenhancement debate. In R. ter Meulen, A. Mohamed, & W. Hall (Eds.), Rethinking Cognitive Enhancement (pp. 164-175). Oxford University Press.
  17. Tjeerdema, H. (2017). The story of the delinquent Asperger: On connecting autistic conditions to delinquency. [Groningen]: Rijksuniversiteit Groningen.
  18. 2016
Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 Next

ID: 36411