Theory and History of Psychology

University of Groningen > Faculty of Behavioural and Social Sciences > Heymans Institute for Psychological Research > Theory and History of Psychology

  1. 2019
  2. Burman, J. T. (2019, May 24). An invitation to master Writing Skills. mindwise-groningen.nl.
  3. Burman, J. T. (2019). Development. In R. J. Sternberg, & W. Pickren (Eds.), The Cambridge Handbook of the Intellectual History of Psychology (pp. 287-317). (Cambridge Handbooks in Psychology). Cambridge University Press.
  4. 2018
  5. Burman, J. T. (2018, Oct 17). I love you. mindwise-groningen.nl.
  6. Schleim, S. (2018). Enhancement – een probleem van betekenis voor de neuro-ethiek? In D. Stemerding, & R. Edelenbosch (Eds.), Podium voor Bio-ethiek (pp. 12-15). Nederlandse Vereniging voor Bio-ethiek.
  7. Draaisma, D. (2018). Het veranderlijke verleden. In M. Janssens, & T. Tettero (Eds.), Dat kan beter! : Nieuwe ideeen over geluk, gelijkheid, vooruitgang en meer (pp. 175-180). Nijgh & Van Ditmar.
  8. Draaisma, D. (2018). Lucas Kier: moordenaar of cotardpatient? Een historisch grensgeval. In F. De Jong, M. Liem, & J. Van Mulbregt (Eds.), Daad, dader en deskundige: Liber amicorum prof. dr. Frans Koenraadt (pp. 217-227). Den Haag: Boom Juridisch.
  9. Schleim, S. (2018). Medikamente und Drogen im Wandel gesellschaftlicher Erwartungen. In M. Mercer (Ed.), Altered states: Substanzen in der zeitgenössischen Kunst (pp. 292-303). Erlangen, Germany: Kunstpalais Erlangen.
  10. Schleim, S. (2018). Whose Well-Being? Common Conceptions and Misconceptions in the Enhancement Debate. In M. Casanova, M. Lebedev, & I. Opris (Eds.), Augmentation of Brain Function: Facts, Fiction and Controversy: Volume III: From Clinical Applications to Ethical Issues and Futuristic Ideas (Vol. III, pp. 313-316). Frontiers Media SA.
  11. 2017
  12. Burman, J. T. (2017, Nov 15). Summer of history. mindwise-groningen.nl.
  13. Burman, J. T. (2017, Sep 6). A wonderful gift. mindwise-groningen.nl.
  14. Derksen, M. (2017). Histories of human engineering: Tact and technology. Cambridge, U.K.: Cambridge University Press.
  15. Schleim, S., & Quednow, B. B. (2017). Debunking the ethical neuroenhancement debate. In R. ter Meulen, A. Mohamed, & W. Hall (Eds.), Rethinking Cognitive Enhancement (pp. 164-175). Oxford University Press.
  16. Tjeerdema, H. (2017). The story of the delinquent Asperger: On connecting autistic conditions to delinquency. [Groningen]: Rijksuniversiteit Groningen.
  17. 2016
  18. Kotchoubey, B., Tretter, F., Braun, H. A., Buchheim, T., Draguhn, A., Fuchs, T., ... Tschacher, W. (2016). Methodological Problems on the Way to Integrative Human Neuroscience. Frontiers in Integrative Neuroscience, 10, [41]. https://doi.org/10.3389/fnint.2016.00041
  19. Draaisma, D., & Kloosterman, I. (2016). Een moedig begin: Pionier-psycholoog Gerard Heymans en zijn onderzoek naar déjà vu en telepathie. In P. Allegaert (Ed.), Een andere wereld: Laboratorium van waan en fantasie (pp. 86-112). Tielt: Lannoo.
Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 Next

ID: 36411