Sociology/ICS
University of Groningen > Faculty of Behavioural and Social Sciences > Sociology/ICS
1 - 50 out of 188Page size: 50
- 2019
- Giardini, F., & Wittek, R. (Eds.) (2019). The Oxford Handbook of Gossip and Reputation. Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/oxfordhb/9780190494087.001.0001
- ten Boom, A., Wittebrood, K., Alink, L. R. A., Cruyff, M., Downes, R., van Eijkern, E., van Gils, G., Heijden, P. G. M. V. D., Prevoo, M., Ramakers, C., Schellingerhout, R., Snippe, J., & Veenstra, D. R. (2019). De prevalentie van huiselijk geweld en kindermishandeling in Nederland. Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) . https://www.wodc.nl/binaries/Cahier%202019-1_2668i%20_Volledige%20tekst_tcm28-374137.pdf
- Popping, R. (2019). Introduction to Interrater Agreement for Nominal Data. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-11671-2
- Evenboer, E., Jansen, D., & Reijneveld, M. (2019). Mixed-methods onderzoek naar de inhoud van de ondersteuning aan gezinnen met meervoudige problematiek. Universitair Medisch Centrum Groningen.
- 2018
- Dijkstra, J., Stokman, F., Brink, P., & Goedkoop, F. (2018). Eensgezind Energie Neutraal: Openbaar Eindrapport. Samen Energie Neutraal.
- Lucardie, A., Popping, R., & Voerman, G. (Eds.) (2018). Politics and methodology: Wijbrandt van Schuur. De Marge.
- Lauret, C. A., Veenstra, R., & van Duijn, M. A. J. (2018). Prevalentie van huiselijk geweld in een online huishoudpanel versus een aselecte personensteekproef. Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) . https://www.wodc.nl/binaries/2668E_Deelrapport_Volledige_Tekst_tcm28-373886.pdf
- van Eijkern, L., Downes, R., & Veenstra, R. (2018). Slachtofferschap van huiselijk geweld: Prevalentieonderzoek naar de omvang, aard, relaties en gevolgen van slachtoffer- en plegerschap. Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) . https://www.wodc.nl/onderzoeksdatabase/2668e-slachtofferdader-online-panel-onderzoek.aspx
- de Castro, B. O., Mulder, S., van der Ploeg, R., Onrust, S., van den Berg, Y., Stoltz, S., Buil, M., de Wit, I., Buitenhuis, L., Cillessen, T., Veenstra, R., van Lier, P., Dekovic, M., & Scholte, R. (2018). Wat Werkt Tegen Pesten? Effectiviteit van kansrijke programma’s tegen pesten in de Nederlandse onderwijspraktijk. Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek. https://www.uu.nl/sites/default/files/eindrapport-wat-werkt-tegen-pesten.pdf
- 2017
- Stokman, F. (2017). Woningen in Nederland Versneld Energieneutraal. Een Quick-Fit oplossing. Samen Energie Neutraal.
- Stokman, F., Laucardi, P., Knoop, van der, J., & Draaijer, J. (2017). Het regeerakkoord van Rutte III. Confrontatie van het regeerakkoord met de voorspellingen van akkoorden van drie mogelijke coalities op 16 maart 2017.
- Zijlstra, E., Bakker, R. H., Tuinstra, J., & Jansen, D. (2017). Kwetsbare jongvolwassenen uit Beschermd Wonen & Opvang en participatie door middel van sport: Een kwalitatief onderzoek naar de factoren die een rol spelen in het al dan niet participeren aan de sportmomenten van #Clubsport. Science Shop, University of Groningen.
- Stokman, F., Lucardie, P., van der Knoop, J., & Draaijer, J. (2017). Voorspelling van akkoorden van drie mogelijke coalities in 2017. Sociologie Rijksuniversiteit Groningen. https://www.rug.nl/news-and-events/news/archief2017/nieuwsberichten/0324-rapport_voorspelling_akkoorden_drie_mogelijke_coalities_2017.pdf
- van Niejenhuis, C., Huitsing, G., Veenstra, D., Anthonijsz, I., & Abrahamse, S. (2017). Samen met ouders werken aan een fijne school: Effectiviteitsonderzoek en praktijkvalidatie. Nederlands Jeugdinstituut / Rijksuniversiteit Groningen.
- Jager, W., Verbrugge, R., Flache, A., de Roo, G., Hoogduin, L., & Hemelrijk, C. (Eds.) (2017). Advances in Social Simulation 2015. (Advances in Intelligent Systems and Computing; Vol. 528). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-47253-9
- Giardini, F. (2017). Cosa resta dell'onore: Perché ne abbiamo ancora bisogno. (Farsi un'idea). Il Mulino.
- 2016
- Pardoel, Z., Tuinstra, J., & Jansen, D. (2016). De nieuwe professional ‘Wijkwerker informele zorg’ in de WIJ-teams. Science Shop, University of Groningen.
- Hendriks, S., Bosman, M., & Tuinstra, J. (2016). Zoals de ouders zongen, piepen de jongen?! Een onderzoek naar de transgenerationele overdracht van verslaving binnen een gezin. Science Shop, University of Groningen.
- Amelink, A., Tuinstra, J., & Jansen, D. (2016). Behoefte aan een respijthuis? Een kwalitatief verkennend onderzoek naar de aard en de omvang van de behoeften aan respijtzorg vanuit verschillende maatschappelijke perspectieven, een Groningse casestudy. Science Shop, University of Groningen.
- Firnenburg, L. A., Stokman, F. N., & Dagevos, J. (2016). Een regionale duurzaamheidindex voor Noord-Nederland: de ‘Easy’-Tool. Sociologie Rijksuniversiteit Groningen. https://www.rug.nl/gmw/sociology/news/de-Easy-Tool.pdf
- Holzhacker, R., Wittek, R., & Woltjer, J. (Eds.) (2016). Decentralization and Governance in Indonesia. (2016 ed.) (Development and Governance). Springer.
- Steverink, N. (2016). De kracht van sociale relaties: De invloed van sociale relaties op zelfmanagementvaardigheid, gezondheid en welbevinden. Rijksuniversiteit Groningen.
- Pantao, J., Hooijsma, M., Nicart, J., & Robles, A. (2016). Effectiveness of Respect Education Program in Mindanao, Philippines. Cordaid.
- Snijders, T., & Lazega, E. (2016). Multilevel Network Analysis for the Social Sciences: Theory, Methods and Applications. (Methodos Series). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-24520-1
- van Rhenen, W., Bennekom, van, D., Bollen, C., Vas Nunes, P. C., & Veenstra, R. (2016). Neem klachten over pesten altijd serieus. Rapport van een onderzoekscommissie over de reactie van de werkgever op de problemen van en rondom Caroline Dijkman: Eindverslag commissie Van Rhenen. Sittard LVO.
- 2015
- Kuiper, D., Goedendorp, M., & Steverink, N. (2015). Contact houden met elkaar: Een onderzoek naar informele steunstructuren na de GRIP&GLANS groepscursus. (Inzicht in sociale interventies ; Vol. 22). Movisie.
- Klaassen-Vermaat, M., Evenboer, K. E., Veerman, J. W., Scholte, R. H. J., Zoon, M., Knot-Dickscheit, J., van Yperen, T., Jansen, D. E. M. C., & Reijneveld, M. (2015). Rapportage Consortium Zware opvoedproblematiek en multiprobleemgezinnen – Fase 1. ZonMw/UMCG/Rijksuniversiteit Groningen/Raboud Universiteit/Praktikon/SEJN/NJi.
- Oldenburg, B. (2015). Integriteit en duurzaamheid in het digitale tijdperk: Het bewaren, delen, hergebruiken en eocumenteren van digitale onderzoeksdata door sociologen in Nederland. DANS - Data Archiving and Networking Services.
- van Niejenhuis, C., Abrahamse, S., Bloemberg, R., Anthonijsz, I., Arts, W., Huitsing, G., & Veenstra, R. (2015). Samen met ouders werken aan een fijne school: Toolkit met ideeën, werkvormen en tips. Nederlands Jeugdinstituut / Rijksuniversiteit Groningen.
- Veenstra, R. (2015). Signaleren en tegengaan van pesten: het KiVa antipestprogramma: Eindrapportage voor Onderwijs Bewijs. Rijksuniversiteit Groningen.
- 2014
- Holwerda, A., Reijneveld, M., & Jansen, D. (2014). De effectiviteit van hulpverlening aan multiprobleemgezinnen: Een overzicht. Universitair Medisch Centrum Groningen.
- Praeg, P., & Mills, M. (2014). Family-related working schedule flexibility across Europe. (Short Statistical Report; No. 6), (Research Reports; No. RR-365-EC). RAND Corporation. https://doi.org/10.2838/54302
- Mills, M., Tsang, F., Praeg, P., Ruggeri, K., Miani, C., & Hoorens, S. (2014). Gender equality in the workforce: Reconciling work, private and family life in Europe. (Research Reports; No. RR-462-EC). RAND Corporation. https://doi.org/10.2838/54302
- Mills, M., & Praeg, P. (2014). Gender inequalities in the school-to-work transition in Europe. (Short Statistical Report; No. 4), (Research Reports; No. RR-363-EC). RAND Corporation.
- Heyse, L., Zwitter, A., Wittek, R., & Herman, J. (Eds.) (2014). Humanitarian Crises, Intervention and Security. (Routledge Studies in Intervention and Statebuilding). Routledge. http://www.routledge.com/books/details/9780415830393/
- Mills, M., Praeg, P., Tsang, F., Begall, K., Derbyshire, J., Kohle, L., Miani, C., & Hoorens, S. (2014). Use of childcare services in the EU Member States and progress towards the Barcelona targets. RAND Corporation. https://doi.org/10.2838/54302
- 2013
- Begall, K. (2013). Occupational Hazard? Ridderprint BV.
- Veenstra, R., van Yperen, T., van der Meulen -van Dijk, M., & Dijkshoorn, P. (2013). Signalen van Fleur Bloemen: Welke waren er en wat heeft de school daarmee gedaan? Commissie Veenstra.
- Mills, M., Tanturri, M. L., Rotkirch, A., Sobotka, T., Takacs, J., Miettinen, A., Kantsa, V., Nasiri, D., Djundeva, M., Faludi, C., Mandemakers, J., & Barban, N. (2013). State of the art report – The changing role of children: Assisted reproduction, late fertility and childlessness. European Commission.
- Wittek, R., Snijders, T., & Nee, V. (2013). The Handbook of Rational Choice Social Research. Stanford University Press.
- 2012
- Veldhuis, T. M. (2012). Designing rehabilitation and reintegration programmes for violent extremist offenders: a realist approach. ICCT - The Hague Research Paper. http://www.icct.nl/download/file/ICCT-Veldhuis-Designing-Rehabilitation-Reintegration-Programmes-March-2012.pdf
- van Niejenhuis, C., Naayer, H., & Verkade, A. (2012). Evaluatie stimuleringsprogramma Taalontmoetingen II. s.n.
- Bouwmans, C. A. M., Schawo, S. J., Jansen, D. E. M. C., Vermeulen, K., Reijneveld, M., & Hakkaart-van Roijen, L. (2012). Handleiding Vragenlijst Intensieve Jeugdzorg: Zorggebruik en productieverlies. Erasmus MC.
- Tesfaw, T. A., & Hofman, R. H. (2012). Instructional Supervision and Professional Development: Teachers' perception of their relationship. LAP LAMBERT Academic Publishing.
- Aberer, K., Flache, A., Liu, L., Tang, J., Gueret, C., & Jager, W. (2012). Social Informatics. 4th International Conference - Proceedings. (Lecture Notes in Computer Science; Vol. 7710). SocInfo 2012.
- 2011
- Kraaykamp, G. (2011). Culturele Socialisatie: een Zegen en een Vloek. s.n.
- van Eijkern, L., Baan, L., & Veenstra, R. (2011). Een onderzoek naar de effectiviteit van huisverboden in de provincie Groningen in 2009-2010. Rijksuniversiteit Groningen / Gemeente Groningen.
ID: 34220