Science Shop
University of Groningen > Science Shop
1 - 50 out of 457Page size: 50
- 2020
- Krist, D., Wabeke, R., Sibering, B., Aalders, L., Jongenelen, M., & Hoogmoed, van, N. (2020). What is the market potential of Watter BV s hand sanitizer?
- Vries ,de, J. (2020). Sustainability Labeling for Start ups: The role of eco labels for chemistry entrepreneurs.
- Lankhorst, A., Kottink, B., Wiersma, B., van der Wijk, J., & Evenboer, E. (2020). Inzicht in de houding van Voedselbankklanten ten opzichte van medische zorg. Science Shop, University of Groningen.
- Mukhamedov, A. (2020). Assessing and Improving the Current Energy Management Method at the UG Library.
- Djalins, U. (2020). Diftar vs Fixed-rate: An Assessment of Waste Management Proposals in Groningen.
- Jansma, R. A. J. (2020). Improving Recyclability: A Conceptual Design for Lotion Pump Dispensers.
- Klement, R. (2020). Sustainability of drinking cup usage at the University of Groningen.
- van der Zee, J. (2020). De lokale macht communiceert: Een masterscriptie waarin een discoursanalytisch onderzoek is uitgevoerd naar de politiek betrokkenheid in de Groningse Oosterparkwijk. Science Shops RUG.
- Koert, P. (2020). Students’ Motivation in Prevocational Secondary Education: Comparative Study of Mainstream and Bilingual Schools in the Netherlands. Wetenschapswinkels Rijksuniversiteit Groningen.
- Stroop, L. B. J. (2020). Dynamic changes in the construct of engagement in the pre-vocational second language classroom: a multiple case study. Science Shop, University of Groningen.
- Haaksman, L. (2020). Modeling environmental and economic aspects of a local heat transition.
- 2019
- Chateau, J. (2019). Huisje, Boompje, Wijkje: Place-making en communicatie in de Groningse Oosterparkwijk. Science Shops RUG.
- Terpstra, L. (2019). De effecten van het project Eigen regie en participatie: Een kwalitatief onderzoek naar de effecten die het project Eigen regie en participatie heeft op haar deelneemsters en hun sociale omgeving. Science Shop, University of Groningen.
- Rengelink, A. (2019). De digitale stem van ouderen: Experimenteel onderzoek naar het effect van het gebruik van een narratieve versus informatieve tekst op de attitude en intentie van ouderen om deel te nemen aan een digitaal Ouderenpanel. . Science Shop, University of Groningen.
- Vermuyen, C., & Schuiling, N. (2019). De representatie van Zwarte Piet in kinderboeken (1850-2013). Science Shop, University of Groningen.
- Zandgrond, M. (2019). The Missing Components in Dutch Literacy Training: How to support and improve literacy training. Science Shop, University of Groningen.
- Ambrosius, E. (2019). Vrouwelijke verinnerlijking in geneeskrachtige getijdenboeken: De inhoudelijke samenhang in de laatmiddeleeuwse getijdenboeken uit de Benedictijner vrouwenkloosters Selwerd en Thesinge . Science Shop, University of Groningen.
- Klinkhamer, R. (2019). Meanderend door het institutionele landschap: De ontwikkeling van de institutionele inrichting van het Generale Zijlvest der Drie Delfzijlen en het Winsumer- en Schaphalsterzijlvest vanaf het begin van de veertiende tot tweede helft van de vijftiende eeuw. Science Shop, University of Groningen.
- Steggink, R. (2019). SUSTAINABLE THERMAL ENERGY STORAGE IN MIDDELSTUM.
- Wieske, M. (2019). Benedictijnen in Groningen: Een geofysische verkenning naar de ruimtelijke indeling van het voormalige klooster in Thesinge. Science Shops RUG.
- Mousavi Torshezi, E. (2019). Versterking Drents en Duits in het onderwijs: Een onderzoek voor Wiesneus naar de vragen en informatiebehoeften van ouders en leerkrachten over de streektaal Drents en meertaligheid bij hun kinderen en leerlingen in de thuis- en schoolsituatie. Science Shop, University of Groningen.
- Borgers, M., Norden, E., Pardoel, Z., Riemersma, N., Thijs, A., & Tuinstra, J. (2019). Vrouwengroep Hestia: Meedoen in de maatschappij start met rust in hoofd, lijf en huis.
- Pille, T. (2019). Improving Facility Logistics for the Municipality of Groningen.
- Satyawan, C. (2019). Microplastics: How our clothes are contaminating the ocean.
- Den Hartog, T. (2019). Prevention of microplastic soup via wastewater treatment.
- Stokvis, C. (2019). SUSTAINABILITY CALCULATION TOOL: A sustainability analysis of the KEI-week.
- 2018
- Hager, W., & Leidelmeijer, D. (Ed.) (2018). Van rommellokaal naar parel. Rijksuniversiteit Groningen.
- van der Boom, J. (2018). Assessing versus Achieving: if you think you can(‘t), can(‘t) you do it? A survey about the self-assessment of language [Drents dialect] in relation to language proficiency of high school students in Drenthe. Science Shop, University of Groningen.
- Hazelhoff, V., & Wieske, M. (2018). Op zoek naar het verdwenen Thesinger Klooster. Archeologie in Nederland, 2(4), 46-47.
- Bakker, M., Mager, J., van der Mark, J., Visser, S., & Hazelhoff, V. (2018). Studenten halen de pareltjes van de planken. Berichten van Moeder de Gans, 20(2), 5-6.
- Assen, M., & Busstra, R. (2018). Learn a language, live longer? An investigation into views on late-life language learning and an experimental study on its cognitive and social benefits. Science Shop, University of Groningen.
- van der Mark, J. (2018). “…want dieren zijn precies als mensen”: Over de vermenselijking van dierpersonages in moderne Reynaertbewerkingen voor kinderen. Science Shop, University of Groningen.
- Nieuwenhuijsen, N., & Pauly, M. (2018). Philosophy meets real-world problems. Poster session presented at Living Knowledge Conference, Budapest, Hungary.
- Hazelhoff, V. (2018). Exploring ‘Expose -a-thons’: Using an 'EXPOSition marATHON' as a way of connecting student projects with local cultural organisations . Poster session presented at Living Knowledge Summer School 2018, Budapest, Hungary.
- Bakker, M. (2018). Zeehelden in de historische jeugdboeken van Pieter Louwerse. Science Shop, University of Groningen.
- Stratingh, R. (2018). Off the Grid: No more natural gas in Oostwold.
- Mager, J. (2018). Ben jij anders? Een onderzoek naar het beeld van 'de ander' in kinderboeken uit de periode 1945-1970. Science Shop, University of Groningen.
ID: 15860542