Nieuwenhuis Institute (Pedagogical and Educational Sciences)

University of Groningen > Faculty of Behavioural and Social Sciences > Nieuwenhuis Institute (Pedagogical and Educational Sciences)

  1. 2020
  2. Fluke, J. D., López López, M., Benbenishty, R., Knorth, E. J., & Baumann, D. J. (Eds.) (2020). Decision-Making and Judgment in Child Welfare and Protection: Theory, Research, and Practice. New York, NY: Oxford University Press.
  3. Fluke, J. D., López López, M., Benbenishty, R., Knorth, E. J., & Baumann, D. J. (2020). Preface. In J. D. Fluke, M. López López, R. Benbenishty, E. J. Knorth, & D. J. Baumann (Eds.), Decision making and judgement in child welfare and protection: theory, research, and practice (pp. xi-xiii). New York, NY: Oxford University Press.
  4. Fish, J. N., Baams, L., & McGuire, J. K. (2020). Sexual and gender minority mental health among children and youth. In E. D. Rothblum (Ed.), The Oxford handbook of sexual and gender minority mental health (pp. 229-244). Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/oxfordhb/9780190067991.013.21
  5. Huijgen, T., & de Groot-Reuvekamp, M. (2020). Exploring the role of archaeology in Dutch secondary school history textbooks. In D. Trškan, & Š. Bezjak (Eds.), Archaeology Heritage and Education (pp. 219-234). Ljubljana: Slovenian National Commission for UNESCO.
  6. Mouw, J. M., Fokkens-Bruinsma, M., & Verheij, G-J. (2020). Using Virtual Reality to promote pre-service teachers’ classroom management skills and teacher resilience: A qualitative evaluation. In J. Domenech, P. Merello, E. de la Poza, & R. Peña-Ortiz (Eds.), Proceedings of the 6th International Conference on Higher Education Advances (HEAd’20). (pp. 325-332). Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/HEAd20.2020.11049
  7. Aczel, B., Hoekstra, R., Gelman, A., Wagenmakers, E-J., Klugkist, I. G., Rouder, J. N., ... van Ravenzwaaij, D. (2020). Discussion points for Bayesian inference. Nature Human Behaviour, 4, 561-563. https://doi.org/10.1038/s41562-019-0807-z
  8. Baams, L. (2020, May 28). LGBTQ Youth in Quarantine. IHLIA.
  9. Huijgen, T. (2020, May 14). Blog – Een week uit het leven van een vakdidacticus – Tim Huijgen. LEMM (het Landelijk Expertisecentrum Mens- en Maatschappijvakken).
  10. Harder, A. T., Bastiaanssen, I. L. W., Knorth, E. J., & Kuiper, C. H. Z. (2020). Algemeen werkzame factoren en specifiek werkzame elementen in hulp en onderwijs aan uithuisgeplaatste jeugdigen. In A. Harder, E. Knorth, & C. Kuiper (Eds.), Uithuisgeplaatste jeugdigen: Sleutels tot succes in behandeling en onderwijs (pp. 86-100). Amsterdam: SWP Uitgeverij.
  11. Harder, A., Knorth, E., & Kuiper, C. (Eds.) (2020). Uithuisgeplaatste jeugdigen: Sleutels tot succes in behandeling en onderwijs. Amsterdam: SWP Uitgeverij.
  12. Harder, A. T., Knorth, E. J., & Kuiper, C. H. Z. (2020). Uithuisplaatsing van jeugdigen: Wat, voor wie, en wanneer? In A. Harder, E. Knorth, & C. Kuiper (Eds.), Uithuisgeplaatste jeugdigen: Sleutels tot succes in behandeling en onderwijs (pp. 13-27). Amsterdam: SWP Uitgeverij.
  13. Eenshuistra, A., Harder, A. T., & Knorth, E. J. (2020). Vakmanschap van pedagogisch medewerkers; nodig en nuttig? Onderzoek naar uitkomsten van trainingsprogramma’s. In A. Harder, E. Knorth, & C. Kuiper (Eds.), Uithuisgeplaatste jeugdigen: Sleutels tot succes in behandeling en onderwijs (pp. 145-157). Amsterdam: SWP Uitgeverij.
Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...139 Next

ID: 34245