Nieuwenhuis Institute (Pedagogical and Educational Sciences)

University of Groningen > Faculty of Behavioural and Social Sciences > Nieuwenhuis Institute (Pedagogical and Educational Sciences)

  1. 2020
  2. Harder, A., Knorth, E., & Kuiper, C. (Eds.) (2020). Uithuisgeplaatste jeugdigen: Sleutels tot succes in behandeling en onderwijs. Amsterdam: SWP Uitgeverij.
  3. Boer, de, A. (Accepted/In press). Evaluatie passend onderwijs: Sectorrapport speciaal onderwijs. ( Evaluatie Passend Onderwijs; No. 60). Rijksuniversiteit Groningen.
  4. 2019
  5. Projectgroep 113 Zelfmoordpreventie (2019). Suicide onder 10-20 jarigen. Een verdiepend onderzoek.
  6. van der Ploeg, P. (2019). Burgerschapsvorming in tijden van communitair neoliberalisme. Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek.
  7. Bouma, H., Grietens, H., Knorth, E. J., López López, M., & Van Gemert, M. (2019). "Zij hielp mij omdat zij mij wilde helpen": De ervaringen en behoeften van kinderen in een traject in de jeugdbescherming. (Project HEBE publications). Groningen: University of Groningen, Department of Special Needs Education and Youth Care.
  8. Dekker, J. J. H., Ruppert, C., Bijleveld, C., Bruning, M., Hendriks, J., Mooren, T. M., ... de Winter, M. (2019). Onvoldoende beschermd. Geweld in de Nederlandse jeugdzorg van 1945 tot heden. Den Haag: Den Haag: Commissie Onderzoek naar Geweld in de Jeugdzorg.
  9. Cohen-Schotanus, J., Visser, K., Jansen, E., & Bax, A. (2019). Studiesucces door onderwijskwaliteit. Boom Lemma.
  10. Jentges, S., Tammenga-Helmantel, M., Ciepielewska-Kaczmarek, L., & Herberighs, J. (2019). Vreemde talen leren: Good practice in leermateriaal. Nijmegen/Utrecht: Radboud University & Meesterschapsteam MVT.
  11. Kulu-Glasgow, I., Smit, M., & Sirkeci, I. (Eds.) (2019). Unaccompanied children: From migration to integration. London: Transnational Press.
  12. de Greeff, J., de Bruijn, A. G. M., Meijer, A., van der Fels, I., Königs, M., Smith, J., ... Hartman, E. (2019). Slim door Gym: Effecten van fysieke activiteit op cognitie van kinderen in het primair onderwijs. Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek.
  13. Grietens, H., Zevulun, D., Steenbakkers, A., Piersma, T., & ten Brummelaar, M. (2019). Archiefonderzoeken 1945 - heden: Bronstudie 2 bij het Sectorrapport 'Geweld in de pleegzorg 1945 - heden'. Groningen: Rijksuniversiteit Groningen.
  14. Schellings, G., Helms-Lorenz, M., & Runhaar, P. R. (Eds.) (2019). Begeleiding startende leraren: Praktijk en Theorie. Antwerpen-Apeldoorn: Garant Publishers.
  15. Bartelink, C., Udo, N., Haar-Bolwijn, F., & Yperen, van, T. (2019). Betrouwbaar en valide beslissen over uithuisplaatsing. Eindrapport. Utrecht: Nederlands Jeugdinstituut.
  16. Grietens, H., Zevulun, D., Piersma, T., & Brummelaar ,ten, M. (2019). Geweld in de pleegzorg: Sectorstudie Geweld in de pleegzorg gedurende de periode 1945 tot op heden. Den Haag: Commissie Onderzoek naar Geweld in de Jeugdzorg.
  17. Middel, F., Grietens, H., López López, M., Knorth, E. J., & Bouma, H. (2019). Hestia research project: resultaten van de dossierstudie. Groningen: Rijksuniversiteit Groningen.
  18. Yperen, van, T., Van de Maat, A., & Prakken, J. (2019). Het groeiend jeugdzorggebruik. Duiding en aanpak. Utrecht: Nederlands Jeugdinstituut.
  19. Grietens, H., Zevulun, D., Piersma, T., & ten Brummelaar , M. (2019). Interviews met pleegkinderen: Bronstudie 4 bij het Sectorrapport 'Geweld in de pleegzorg 1945 - heden'. Groningen: Rijksuniversiteit Groningen.
  20. Grietens, H., Zevulun, D., Piersma, T., & ten Brummelaar, M. (2019). Interviews met pleegouders: Bronstudie 5 bij het Sectorrapport 'Geweld in de pleegzorg 1945 - heden'. Groningen: Rijksuniversiteit Groningen.
  21. Wetterauw, M., Boelhouwer, M., Aukes, N., & Knot-Dickscheit, J. (2019). Jongeren aan Zet: een weg naar arbeid en zelfredzaamheid. Groningen: Molendrift.
  22. Grietens, H., Zevulun, D., Piersma, T., & ten Brummelaar, M. (2019). Media-analyse van incidenten van geweld in de pleegzorg in de periode 1945 - heden: Bronstudie 3 bij het Sectorrapport 'Geweld in de pleegzorg 1945 - heden'. Groningen: Rijksuniversiteit Groningen.
  23. Vollaard, J., van der Wolk, W., Vissers, R., & Helms-Lorenz, M. (Accepted/In press). We zijn begonnen! begeleiding startende leraren 2013-2019.
  24. 2018
  25. Hager, W., & Leidelmeijer, D. (Ed.) (2018). Van rommellokaal naar parel. Rijksuniversiteit Groningen.
  26. Burger-Veltmeijer, A. E. J., Kroesbergen, E. H., Minnaert, A., & Hoogeveen, L. (2018). Passend onderwijs voor dubbel-bijzondere (hoog)begaafde leerlingen: Fabels en feiten over (het voorkomen van) frustratie van talent. Nijmegen/Groningen: Radboud University of Nijmegen.
Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...22 Next

ID: 34245