Nieuwenhuis Institute (Pedagogical and Educational Sciences)

University of Groningen > Faculty of Behavioural and Social Sciences > Nieuwenhuis Institute (Pedagogical and Educational Sciences)

  1. 2020
  2. Fluke, J. D., López López, M., Benbenishty, R., Knorth, E. J., & Baumann, D. J. (Eds.) (2020). Decision-Making and Judgment in Child Welfare and Protection: Theory, Research, and Practice. Oxford University Press.
  3. van Boxtel, C., de Groot-Reuvekamp, M., Huijgen, T., de Kreek, R., Logtenberg, A., van der Schans, T., Storck, E., Tuithof, H., & Visser, A. (Accepted/In press). Historisch referentiekader: Rapportage van een enquête over het huidige en gewenste historisch referentiekader voor het primair en voortgezet onderwijs. LEMM (het Landelijk Expertisecentrum Mens- en Maatschappijvakken).
  4. Dekker, J. J. H. (Ed.) (Accepted/In press). A Cultural History of Education in the Renaissance. (A Cultural History of Education, 6 Volumes ; Vol. 3). Bloomsbury Academic.
  5. de Boer, A. (2020). Evaluatie passend onderwijs: Sectorrapport speciaal onderwijs. ( Evaluatie Passend Onderwijs; No. 60). Rijksuniversiteit Groningen.
  6. Scheerens, J., van der Werf, G., & de Boer, H. (2020). Soft skills in education: Putting the evidence in perspective. (1 ed.) Springer International Publishing, part of Springer Nature 2019. https://doi.org/10.1007/978-3-030-54787-5
  7. van der Linden, J., Rodrigues-Vasse, A., Kopp, M., Dier, F., & Abraham, B. (Eds.) (2020). Youth, education and work in (post-)conflict areas. Globalisation Studies Groningen.
  8. 2019
  9. Projectgroep 113 Zelfmoordpreventie (2019). Suicide onder 10-20 jarigen. Een verdiepend onderzoek.
  10. van der Ploeg, P. (2019). Burgerschapsvorming in tijden van communitair neoliberalisme. Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek.
  11. Bouma, H., Grietens, H., Knorth, E. J., López López, M., & Van Gemert, M. (2019). "Zij hielp mij omdat zij mij wilde helpen": De ervaringen en behoeften van kinderen in een traject in de jeugdbescherming. (Project HEBE publications). University of Groningen, Department of Special Needs Education and Youth Care.
  12. Dekker, J. J. H., Ruppert, C., Bijleveld, C., Bruning, M., Hendriks, J., Mooren, T. M., Van Nijnatten, C. H. C. J., Slot, W., & de Winter, M. (2019). Onvoldoende beschermd. Geweld in de Nederlandse jeugdzorg van 1945 tot heden. Den Haag: Commissie Onderzoek naar Geweld in de Jeugdzorg.
  13. Cohen-Schotanus, J., Visser, K., Jansen, E., & Bax, A. (2019). Studiesucces door onderwijskwaliteit. Boom Lemma.
  14. Jentges, S., Tammenga-Helmantel, M., Ciepielewska-Kaczmarek, L., & Herberighs, J. (2019). Vreemde talen leren: Good practice in leermateriaal. Radboud University & Meesterschapsteam MVT.
  15. Kulu-Glasgow, I., Smit, M., & Sirkeci, I. (Eds.) (2019). Unaccompanied children: From migration to integration. Transnational Press.
  16. Grietens, H., Zevulun, D., Steenbakkers, A., Piersma, T., & ten Brummelaar, M. (2019). Archiefonderzoeken 1945 - heden: Bronstudie 2 bij het Sectorrapport 'Geweld in de pleegzorg 1945 - heden'. Rijksuniversiteit Groningen.
  17. Schellings, G., Helms-Lorenz, M., & Runhaar, P. R. (Eds.) (2019). Begeleiding startende leraren: Praktijk en Theorie. Garant Publishers.
  18. Bartelink, C., Udo, N., Haar-Bolwijn, F., & Yperen, van, T. (2019). Betrouwbaar en valide beslissen over uithuisplaatsing. Eindrapport. Nederlands Jeugdinstituut.
  19. Grietens, H., Zevulun, D., Piersma, T., & Brummelaar ,ten, M. (2019). Geweld in de pleegzorg: Sectorstudie Geweld in de pleegzorg gedurende de periode 1945 tot op heden. Commissie Onderzoek naar Geweld in de Jeugdzorg.
  20. Yperen, van, T., Van de Maat, A., & Prakken, J. (2019). Het groeiend jeugdzorggebruik. Duiding en aanpak. Nederlands Jeugdinstituut.
  21. Grietens, H., Zevulun, D., Piersma, T., & ten Brummelaar , M. (2019). Interviews met pleegkinderen: Bronstudie 4 bij het Sectorrapport 'Geweld in de pleegzorg 1945 - heden'. Rijksuniversiteit Groningen.
  22. Grietens, H., Zevulun, D., Piersma, T., & ten Brummelaar, M. (2019). Interviews met pleegouders: Bronstudie 5 bij het Sectorrapport 'Geweld in de pleegzorg 1945 - heden'. Rijksuniversiteit Groningen.
  23. Boelhouwer, M., Wetterauw, M., Aukes, N., & Knot-Dickscheit, J. (2019). Jongeren aan Zet: een weg naar arbeid en zelfredzaamheid. Molendrift.
  24. Vollaard, J., van der Wolk, W., Vissers, R., & Helms-Lorenz, M. (Accepted/In press). We zijn begonnen! begeleiding startende leraren 2013-2019.
  25. 2018
  26. Hager, W., & Leidelmeijer, D. (Ed.) (2018). Van rommellokaal naar parel. Rijksuniversiteit Groningen.
Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...22 Next

ID: 34245