Nieuwenhuis Institute (Pedagogical and Educational Sciences)

University of Groningen > Faculty of Behavioural and Social Sciences > Nieuwenhuis Institute (Pedagogical and Educational Sciences)

  1. 2018
  2. Knorth, E. J. (2018). Voorwoord. In Cliënt centraal in de jeugdhulp: Van visie naar aanpak [1] Amsterdam: Boom.
  3. Amsing, H., & Stuurwold, M. (2018). No more professors: The peaceful revolution in the Department of Psychology at the University of Groningen, the Netherlands, 1968. In P. Dhondt, & E. Boran (Eds.), Student revolt, city, and society: From the Middle Ages to the present (pp. 96-112). (Routledge studies in cultural history; Vol. 52). New York: Routledge.
  4. 2017
  5. Aben, J., Van den Broek, B., Vandermeulen, N., Van Steendam, E., & Rijlaarsdam, G. (2017). Feedback op de schrijfaanpak:: de ontwikkeling van een schrijfprocesgericht feedbackrapport voor vwo-leerlingen. Levende Talen Tijdschrift, 18(4), 3-14.
  6. Ten Brummelaar, M., Harder, A., Knorth, E., Post, W., & Kalverboer, M. (2017). Balanceren tussen grenzen en mogelijkheden: De participatie van jeugdigen in gesloten residentiële zorg. In J. D. van der Ploeg (Ed.), Jonge onderzoekers over de jeugdzorg: Enkele problemen uitgelicht (pp. 97-118). [6] Amsterdam: SWP Uitgeverij.
  7. Tausendfreund, T., Knot-Dickscheit, J., & Knorth, E. J. (2017). Gezinnen in multiprobleemsituaties. In J. D. van der Ploeg (Ed.), Jonge onderzoekers over de jeugdzorg: Enkele problemen uitgelicht (pp. 11-22). [1] Amsterdam: SWP Uitgeverij.
  8. Dresen, C., van Domburg, L., Harder, A., Knorth, E., Kranenburg, M., Nijhof, K., & Vermaes, I. (2017). Jeugdzorg met een plus: Wat we wel en nog niet weten over de meest intensieve vorm van jeugdhulp. Antwerpen / Apeldoorn: Garant Publishers.
  9. Beckmann, E., & Minnaert, A. (2017). Noncognitive characteristics of gifted students with learning disabilities: An in-depth systematic review . Paper presented at III international conference on Talent Education, Portorož, Slovenia.
  10. Minnaert, A., de Boer, G., & Opdenakker, M-C. (2017). Structure provided by the teacher makes the difference on the feeling of competence among talented pre-university students. Paper presented at III international conference on Talent Education, Portorož, Slovenia.
Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...123 Next

ID: 34245