Publication

Heuristisch wiskunde-onderwijs. Verslag van een onderwijsexperiment.

Streun, A. V., 1989, s.n.. 144 p.

Research output: ThesisThesis fully internal (DIV)Academic

Copy link to clipboard

Documents

  • Samenvatting

    Final publisher's version, 248 KB, PDF document

  • Anne van Streun
Het doel van dit onderzoeksproject was het ontwikkelen van wiskunde-onderwijs waarin leerlingen beter dan in het gangbare wiskunde-onderwijs zouden leren hun wiskundige kennis te gebruiken bij het oplossen van problemen. De keuze voor de onderwijssituatie in 4 vwo hield in dat die problemen voor een belangrijk deel een toegepast karakter hadden. Nadat gedurende een aantal jaren lesmateriaal was ontwikkeld dat onderwijs in de bedoelde richting mogelijk zou maken, kwam de proef op de som in het vergelijkend onderwijsexperiment, waarin de leereffecten van HWO (het lesmateriaal voor heuristisch wiskunde-onderwijs dat in het project werd ontwikkeld) werden vergeleken met die van het gangbaar onderwijs. ... Zie: Samenvatting.
Original languageDutch
QualificationDoctor of Philosophy
Supervisors/Advisors
  • de Groot, D.J.A., Supervisor, External person
  • van der Kamp, Max, Supervisor
  • Schaafsma, Willem, Supervisor
Publisher
Publication statusPublished - 1989

View graph of relations

Download statistics

No data available

ID: 14472199