Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

GION op EARLI conferentie

23 augustus 2021

Tijdens de (online) EARLI conferentie 2021 zullen verschillende medewerkers van het GION presenteren over hun onderzoek. Hier is een overzicht te vinden van alle presentaties, demonstraties en symposia:

Tuesday, 24 August

Paper presentation: The effects of perceived language skills on peer feedback and peer grading in secondary education. Jochem Aben, Anneke Timmermans, Filitsa Dingyloudi, & Jan-Willem Strijbos. (Session G15; 9:00-10:00)

Roundtable: Engagement as a collective process. Mayra Mascareño Lara, Naomi de Ruiter, & Elisa Kupers. (Session I2; 15:35-16:45)

Poster presentation: Exploring change in networks supporting the deliberate practice of popular musicians. Manuel Laengler, Jasperina Brouwer, Anneke Timmermans, & Hans Gruber. (Session K11; 18:45-19:45)

Wednesday, 25 August

ICT-demonstration: Developing classroom management strategies in a virtual-reality kindergarten classroom. Jolien Mouw, Marjon Fokkens-Bruinsma, & Andrea Snippe. (Session L13; 9:00-10:00)

Espresso paper: Using Visual Thinking Strategies for stimulating intercultural sensitivity in pre-service teachers. Marjolein Deunk, Hanke Korpershoek, Mariëtte Hingstman, & Annegien Langeloo. (Session O7; 17:30-18:30)

Thursday, 26 August

Espresso symposium paper: Longitudinal social network analysis: a tool to examine social capital building in higher education. Jasperina Brouwer & Dominik E. Froehlich. (Session T2; 15:45-16:45)

Friday, 27 August

Symposium paper: Effects of error tolerance, feedback tolerance, and perceived expertise on peer feedback processing. Jochem Aben, Anneke Timmermans, Mayra Mascareño Lara, Filitsa Dingyloudi, Jan-Willem Strijbos. (Session W2; 9:00-10:00)

Symposium paper: Adjusting expectations or maintaining first impressions? The stability of teachers’ expectations. Anneke Timmermans, Christine Rubie-Davies, & Shengnan Wang. (Session W4; 9:00-10:00)

Symposium paper: Gender and minority status as moderators of teacher expectation effects. Christine Rubie-Davies & Anneke Timmermans. (Session W4; 9:00-10:00)

Paper presentation: Exploring group-based learning assessment’s construct and consequential validity in higher education. Hajo Meijer, Jasperina Brouwer, Rink Hoekstra, & Jan-Willem Strijbos. (Session W8; 9:00-10:00)

Paper presentation: Self-efficacy, emotions, and peer support of university students during the COVID-19 pandemic. Jasperina Brouwer, Liga Klavina, Marloes Huis, & Hanke Korpershoek. (Session Y9; 14:30-15:30)

Poster presentation: Beliefs and Behaviours: A longitudinal study of leadership networks and self-efficacy. Jasperina Brouwer, Yi-Hwa Liou, & Alan Daly. (Session Z2; 15:45-16:45)

Poster presentation: The development of lecturers’ collaboration networks during departmental professional development. Ine Noben, Jasperina Brouwer, Jan Folkert Deinum, & Adriaan Hofman. (Session Z12; 15:45-16:45)

Laatst gewijzigd:23 augustus 2021 11:35
View this page in: English

Meer nieuws

  • 18 maart 2024

    VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups

    Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...

  • 04 maart 2024

    Een plantaardige sensor

    In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...

  • 11 december 2023

    Join the 'Language and AI' community

    As a part of the Jantina Tammes School, the 'Language and AI' theme is an interdisciplinary initiative that aims to encourage collaboration among academics, PhD candidates, students, and industry representatives who share a keen interest in the...