Skip to ContentSkip to Navigation
About us Latest news News News articles

GSG-YEW book review by the Journal of Social Intervention

20 March 2021

The Journal of Social Intervention has written a review on the GSG-YEW publication: Youth, Education and Work in (Post-)Conflict Countries (download).
Below the abstract of the review (in DUTCH). Read the full review on the website: https://www.journalsi.org/articles/abstract/679/

WAT WE VAN ELKAAR KUNNEN LEREN; EEN INTERNATIONAAL PERSPECTIEF OP JEUGD EN PROFESSIONALS IN (POST) CONFLICT GEBIEDEN

Author: Pim van Heijst
Review Abstract.
In deze recensie staat het leren van jeugd én betrokken professionals rondom de thema’s onderwijs en werk centraal. Het boek is de weerslag van een reeks summerschools die in 2017 en 2018 werden georganiseerd in Groningen, Nederland en Gulu, Oeganda door het International Research Network on Youth, Education and Work (YEW). De publicatie neemt ons mee in datgene wat er gezamenlijk geleerd is tijdens deze summerschools en deelt bijdragen van andere onderzoekers die actief zijn rondom de thema’s jeugd, onderwijs en werk.

Naast een introductie en een afsluitend hoofdstuk is het boek is onderverdeeld in drie delen. Het eerste deel gaat in op onderzoek naar jeugd, onderwijs en werk in de Gulu en Achioli regio in Oeganda. Het tweede deel bestaat uit een beschrijving van diverse methodologische aanpakken. Het derde deel geeft ruimte aan onderzoek en projecten op het gebied van jeugd in andere conflictgebieden. Het afsluitende hoofdstuk gaat in op de leerervaringen en toekomstige activiteiten van het netwerk. Tussen de hoofdstukken door staat een aantal praktische intermezzo’s. De kracht van dit boek is gelegen in de praktische inzichten die het jeugdprofessionals biedt

How to Cite: van Heijst, P., 2021. WAT WE VAN ELKAAR KUNNEN LEREN; EEN INTERNATIONAAL PERSPECTIEF OP JEUGD EN PROFESSIONALS IN (POST) CONFLICT GEBIEDEN. Journal of Social Intervention: Theory and Practice, 30(2), pp.3–6.

Last modified:13 July 2023 4.55 p.m.

More news

  • 16 April 2024

    UG signs Barcelona Declaration on Open Research Information

    In a significant stride toward advancing responsible research assessment and open science, the University of Groningen has officially signed the Barcelona Declaration on Open Research Information.

  • 02 April 2024

    Flying on wood dust

    Every two weeks, UG Makers puts the spotlight on a researcher who has created something tangible, ranging from homemade measuring equipment for academic research to small or larger products that can change our daily lives. That is how UG...

  • 18 March 2024

    VentureLab North helps researchers to develop succesful startups

    It has happened to many researchers. While working, you suddenly ask yourself: would this not be incredibly useful for people outside of my own research discipline? There are many ways to share the results of your research. For example, think of a...