Skip to ContentSkip to Navigation
OnderzoekCentre for East Asian Studies Groningen

New publication Stefania Travagnin on Religion and Media in China

23 december 2016
book cover
book cover

Dr. Stefania Travagnin has published a new book: Religion and Media in China - Insights and Case Studies from the Mainland, Taiwan and Hong Kong.

The book focuses on the intersection of religion and media in China, bringing interdisciplinary approaches to bear on the role of religion in the lives of individuals and greater shifts within Chinese society in an increasingly media-saturated environment. With case studies focusing on Mainland China (including Tibet), Hong Kong and Taiwan, as well as diasporic Chinese communities outside Asia, contributors consider topics including the historical and ideological roots of media representations of religion, expressions of religious faith online and in social media, state intervention (through both censorship and propaganda), religious institutions’ and communities’ use of various forms of media, and the role of the media in relations between online/offline and local/diaspora communities. Chapters engage with the major religious traditions practiced in contemporary China, namely Buddhism, Daoism, Confucianism, Christianity, Islam, and new religious movements. (Routledge)

Dr. Stefania Travagnin is Rosalind Franklin Fellow and Assistant Professor of Religion in Asia. She is also Director of the Centre for the Study of Religion and Culture in Asia and a Member of the Editorial Board of the 'Journal of the Royal Asiatic Society China' and of the the Advisory Editorial Board of 'Relegere: Studies in Religion and Reception'. Stefania researches different forms and levels of engagement between religion - especially Buddhism - and modernity in the Chinese context(s).

Laatst gewijzigd:23 december 2016 10:23

Meer nieuws

  • 28 november 2017

    Samenwerking gemeenten bespaart geen geld

    Anders dan gedacht verlaagt samenwerking tussen gemeenten de uitgaven van gemeenten niet. Ook leidt samenwerking niet tot een meetbare verbetering van de gemeentelijke voorzieningen. Dat schrijven Maarten Allers en Tom de Greef van het Centrum voor...

  • 27 november 2017

    #PanoramaRomantica in het Groninger Museum

    Speciaal voor de aanstaande tentoonstelling De Romantiek in het Noorden en de huidige expositie Ook Romantiek in het Groninger Museum, heeft het Reality Center van de Rijksuniversiteit Groningen een virtueel panorama ontwikkeld: #PanoramaRomantica....

  • 25 november 2017

    RUG en Noordelijke Online Ondernemers lanceren Groningen Digital Business Centre

    De Rijksuniversiteit Groningen en de Noordelijke Online Ondernemers (NOO) slaan de handen ineen om de bloeiende digitale sector in Noord-Nederland uit te bouwen en te versterken. Samen lanceren zij het Groningen Digital Business Centre (GDBC), een nieuw...