Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Policy Briefing Cultuur Sensitieve (Seksuele) Gezondheidszorg in Nederland

Wanneer:do 19-09-2019 15:00 - 17:00
Waar:NIDI, Lange Houtstraat 19, Den Haag

De Universiteit Groningen en het NIDI nodigen u van harte uit voor een Policy Briefing Cultuur Sensitieve (Seksuele) Gezondheidszorg in Nederland, op 19 september a.s. van 15:00 – 17:00 uur.

Onderzoekers in het project Cultural Encounters in the African Diaspora in the Netherlands zullen hier het rapport Seksueel Welzijn in de context van Culturele en Religieuze diversiteit in Nederland presenteren. Dit project is een samenwerking tussen de Rijksuniversiteit Groningen en Universiteit van Amsterdam en is gefinancierd door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO).

Vervolgens zal een rondetafelgesprek plaatsvinden over cultureel sensitieve gezondheidszorg en preventie. Prof. Dr. Agyemang, hoogleraar Migratie en Gezondheid bij het AMC, Dr. Marianne Cense van Kenniscentrum Seksualiteit Rutgers en Dr. Rachel Smith Theodore van Stichting Shepherds Place zullen dan een reactie geven.

De bijeenkomst vindt plaats in het NIDI, Lange Houtstraat 19 in Den Haag.

Wilt zich aanmelden door een email te sturen aan: policybriefing nidi.nl