Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Notre Dame: Hoe restaureer je werelderfgoed?

Wanneer:wo 04-12-2019 15:30 - 18:00
Waar:Zittingszaal, Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap, Oude Boteringestraat 38, 9712 GK Groningen
Notre Dame

Dit is de tweede religie en erfgoed lezing die door het Centrum van Religie en Erfgoed wordtgeorganiseerd. Het evenement is geïnspireerd door de recente brand in de Notre Dame. Dr. Claire Bételu (Université de Paris 1- Panthéon Sorbonne) gaat in op de restauratiegeschiedenis van dit beroemde Franse en werelderfgoed en bespreekt de vele dilemma’s die restauratie en herbouw met zich mee hebben gebracht en nog brengen. De titel van haar lezing is: ‘Restaurer Notre Dame: Conceptions d'une pratique et d'un édifice aux XIXè et au XXe siècles’.

Dr. Julia Martínez-Ariño (RUG, Fac. ThRS) en Dr. Babette S. Hellemans (RUG, Geschiedenis) zullen reageren op haar lezing, als experts op het gebied van laïcité en van medievalisme.

Dr. Bételu zal haar lezing in het Frans geven, maar er zullen vertalingen in het Engels en het Nederlands voorhanden zijn.

Aanmelding

Uiterlijk 29 november via receptie.ggw rug.nl