Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Recht & Samenleving Publieksacademie voor de Rechtspraak

Publieksacademie lezing 'Kat in de zak gekocht?' 27 september 2018

Wanneer:do 27-09-2018 19:30 - 21:30
Waar:Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen
publieksacademie Kat in de zak gekocht

Consumentenrecht: Kat in de zak gekocht? En dan?

Een smartphone die na 3 maanden stukgaat, een lege doos bezorgd na een online aankoop, spijt van de keuken die u kocht terwijl u eigenlijk alleen wilde rondkijken, uw vlucht missen door vertraging of lange wachtrijen.

publieksacademie voor de rechtspraak

Allemaal voorbeelden van situaties waar u als consument de dupe van kunt worden. Maar wat zijn nou eigenlijk uw rechten in dit soort situaties? Waar moet u op letten en wat zijn de mogelijkheden om een geschillencommissie of een claimbedrijf in te schakelen? Hierover vertelt prof. Charlotte Pavillon, hoogleraar privaatrecht bij de Rijksuniversiteit Groningen, tijdens deze publieksacademie.

Mr. Jeff Biesma komt als senior rechter handel/kanton bij de Rechtbank Noord-Nederland veel in aanraking met dit soort geschillen. Wat doet u wanneer u er met de producent of leverancier niet uit komt? Wat kunt u doen als een geschillencommissie of claimbedrijf ook niet geholpen heeft? Hoe kunt u dan uw recht halen? Aan de hand van praktijkvoorbeelden vertelt Mr. Jeff Biesma u alles over hoe dat in zijn werk gaat.

Aanmelden

Wilt u bij deze lezing aanwezig zijn? Meldt u zich dan aan via het aanmeldingsformulier op de website van het Dagblad van het Noorden. De lezing is in eerste plaats toegankelijk voor abonnees van het Dagblad van het Noorden. Bent u geen abonnee? Dan komt u op de wachtlijst en ontvangt u bericht zodra er een plek voor u beschikbaar is.

Meekijken? Dat kan!

De Publieksacademie is door middel van een livestream te volgen. Het programma begint om 19.30 uur en duurt tot ongeveer 21.30 uur.

De Publieksacademie voor de Rechtspraak

Met laagdrempelige lezingen komt de Publieksacademie voor de Rechtspraak tegemoet aan de grote belangstelling voor de rechtspraak. Deskundigen zoals rechters, officieren van justitie en hoogleraren vertellen over thema’s in het recht waar veel mensen mee te maken krijgen.

De Publieksacademie voor de Rechtspraak is een samenwerking tussen de Rechtbank Noord-Nederland,de Faculteit Rechtsgeleerdheid van de Rijksuniversiteit Groningen, het Openbaar Ministerie/Arrondissementsparket Noord-Nederland en het Dagblad van het Noorden. De lezingen zijn geschikt voor een breed publiek. Kennis over het recht is niet nodig om te lezingen te kunnen volgen.

samenwerkingspartners