Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Actueel Agenda Congressen, symposia, lezingen Archief

Symposium over de Hanteerbaarheid van het Romeinse Privaatrecht

Wanneer:vr 16-10-2015 15:00 - 17:00
Waar:Turftorenstraat (gebouw 1323), zaal T13

Thema: De hanteerbaarheid van het Romeinse privaatrecht

Op 16 oktober 2015 organiseert de sectie Rechtsgeschiedenis een symposium in het kader van het onderzoeksprogramma Hanteerbaar Privaatrecht.

Tijdens dit symposium zullen twee gerenommeerde rechtshistorici hun licht laten schijnen op de hanteerbaarheid van het Romeinse privaatrecht, te weten:

Prof. Mariko Igimi van de Kyushu Universiteit te Fukuoka (Japan)
en
Prof. Sebastian Lohsse van de Westfälische Wilhelms-Universität Münster (Duitsland)

De bijeenkomst vangt aan om 15.00 uur en zal duren tot 17.00 uur. Na afloop wordt er een borrel geschonken.
Een ieder met interesse in Romeins Privaatrecht is van harte welkom om het symposium bij te wonen. Het programma vindt u hierna.

Registratie & Kosten

In verband met de zaalcapaciteit verzoeken wij u zich zo spoedig mogelijk aan te melden via e-mail: rechtsgeschiedenis rug.nl.

Registreren kan tot uiterlijk 10 oktober 2015. Er zijn aan het symposium geen kosten verbonden.

Vrij dag, 16 oktober

15.00-15.40

Prof. Igimi
Marking a "point of no return":  e-commerce and pactum

15.40-16.00

Discussie

16.00-16.40

Prof. Lohsse
Irregular deposits as a basis for banking in antiquity - Adjustments of the deposit contract to practical needs

16.40-17.00

Discussie

Borrel

Overnachten in Groningen

Voor wie in Groningen wil overnachten: u kunt bij het secretariaat van de sectie Rechtsgeschiedenis een lijstje met hotels en telefoonnummers opvragen die zich op loopafstand van het Academiegebouw bevinden:rechtsgeschiedenis rug.nl.

Meer informatie

Voor nadere informatie over onderzoek dat door de sectie Rechtsgeschiedenis wordt verricht, zie de sectiepagina.