Informatie over Bachelor Theologie
Hieronder staan het programma en de vakomschrijvingen van Bachelor Theologie Klik op de naam van een vak in een schema om naar de omschrijving te gaan.
» Jaar 1 | |||||||
Periode | Type | Code | Naam | Taal | ECTS | Uren | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
hele jaar | verplicht | Mentoraat | Nederlands | ||||
semester I | verplicht | Introductie & Begeleidingsprogramma | Engels en Nederlands | variabel | |||
semester I a | verplicht | THB1-HEB1 | Hebreeuws 1 | Nederlands | 7.5 | 6 | |
verplicht | THB1-TCM | Theologie: Concepten en Methoden | Engels en Nederlands | 7.5 | 6 | ||
semester I b | verplicht | THB1-HEBBI | Hebreeuwse Bijbel en Antiek Jodendom | Engels | 7.5 | 6 | |
verplicht | THB1-HEB2 | Hebreeuws 2 | Nederlands | 7.5 | 6 | ||
semester II a | verplicht | THB1-OTE | Exegese Oude Testament | Nederlands | 7.5 | 6 | |
verplicht | THB1-SSR | Psychologie en Sociologie van Religie | Engels | 7.5 | 6 | ||
semester II b | verplicht | THB1-NT | Nieuwe Testament | Nederlands | 7.5 | 6 | |
verplicht | THB1-PHILR | Religie en filosofie | Engels | 7.5 | variabel | ||
» Jaar 2 | |||||||
Periode | Type | Code | Naam | Taal | ECTS | Uren | |
semester I a | verplicht | THB2-CCR | Christendom van Constantijn-Reformatie | Engels | 7.5 | 6 | |
keuzegroep A | THB2-ARA1 | Koranisch Arabisch 1 | Nederlands | 7.5 | 6 | ||
keuzegroep A | THB2-RTP | Rituelen in Theorie en Praktijk | Engels | 7.5 | 6 | ||
keuzegroep A | THB3-SASR | Spirituality and Secular Religion | Engels | 7.5 | 3 | ||
semester I b | verplicht | THB2-CRP | Christendom van Reformatie tot heden | Engels en Nederlands | 7.5 | 6 | |
keuzegroep B | THB2-ARA2 | Koranisch Arabisch 2 | Nederlands | 7.5 | 6 | ||
keuzegroep B | THB2-TAW | De Tekst Ontwaakt | Engels | 7.5 | 6 | ||
keuzegroep B | THB2-TSI | Het heilige beeld | Engels | 7.5 | 5 | ||
semester II a | verplicht | THB2-NTE | Exegese Nieuwe Testament | Nederlands | 7.5 | 6 | |
keuzegroep C | THB2-RMPC | Religie, Media en Populaire Cultuur | Engels | 7.5 | 6 | ||
keuzegroep C | THB2-RP | Religie en Politiek | Engels | 7.5 | 6 | ||
semester II b | verplicht | THB12-IHSP | Islam: Geschiedenis, Bronnen en Praxis | Engels | 7.5 | variabel | |
verplicht | THB2-PRES | Ethiek en Secularisatie | Engels | 7.5 | 6 | ||
Opmerkingen | Keuzemodule Sem 1a: 1 uit 2 | ||||||
» Jaar 3 | |||||||
Periode | Type | Code | Naam | Taal | ECTS | Uren | |
semester I | keuzegroep D | TH-BSTAGE | Stage Bachelor | Engels en Nederlands | 7.5 | variabel | |
keuzegroep E | TH-BSTAGE | Stage Bachelor | Engels en Nederlands | 7.5 | variabel | ||
semester I a | keuzegroep F | THB2-ARA1 | Koranisch Arabisch 1 | Nederlands | 7.5 | 6 | |
keuzegroep F | THB3-CCET | Climate Change,End Times,Sustainability | Engels | 7.5 | variabel | ||
keuzegroep F | THB3-SASR | Spirituality and Secular Religion | Engels | 7.5 | 3 | ||
keuzegroep F | Universitaire (verbredende) minor | Nederlands | 15 | variabel | |||
keuzegroep F | Universitair minorvak | Nederlands | 7.5 | ||||
semester I b | keuzegroep D | THB2-ARA2 | Koranisch Arabisch 2 | Nederlands | 7.5 | 6 | |
keuzegroep D | THB3-LRAA | Law and Religion | Engels | 7.5 | 3 | ||
keuzegroep D | THB3-RSP | Religion, Space and Place | Engels | 7.5 | 6 | ||
keuzegroep D | Universitair minorvak | Nederlands | 7.5 | ||||
semester II | verplicht | THB3FMTE30 | Facultaire (verdiepende) minor TH | Nederlands | 30 | variabel | |
Opmerkingen | In plaats van een universitaire minor kan de educatieve minor gevolgd worden of een pakket van 15 ECTS samengesteld worden in blok 1a (keuze 2 uit 3). In blok 1b is de keuze 2 uit 4. Ook kan in het 1e semester van jaar 3 de keuze worden gemaakt voor de minor GV, een stage van 7.5 ECTS of een studie in het buitenland |
1 | Christendom van Constantijn-Reformatie | THB2-CCR | |||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
2 | Christendom van Reformatie tot heden | THB2-CRP | |||||||||||||||||||||||||||
Het accent van dit college ligt op de ontwikkelingen binnen het christendom tussen ca. 1500-2000 met bijzondere aandacht voor de relatie tussen het christendom en een diversiteit aan culturele contexten. Verschillende belangrijke verschuivingen in de Westerse cultuur, zoals het ontstaan van en ontwikkelingen binnen verschillende reformatiebewegingen in het zestiende-eeuwse Europa komen aan de orde, evenals de opkomst van de (radicale) Verlichting, de ontwikkeling van de wetenschap, de impact van de wereldoorlogen en het proces van globalisering. Daarnaast staat de ontwikkeling centraal van katholicisme, orthodoxie en protestantisme in andere culturele contexten, zoals Oost-Europa en het mondiale zuiden. In het kader van de excursie naar Berlijn zal het college zich ook richten op aspecten van de moderne en eigentijdse geschiedenis van het christendom, waaronder politiek, interreligieuze relaties met Islam en Judaïsme en erfgoed. Om de ontwikkelingen in een breder kader te plaatsen, zal het college ook een introductie van belangrijke concepten omvatten, zoals de radicale verlichting, secularisatie, de confessionele staat, verzuiling en erfgoed. Verschillende teksten en afbeeldingen zullen dienen als bronnen om interpretatievaardigheden vanuit een historisch perspectief te ontwikkelen. | |||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
3 | Climate Change,End Times,Sustainability | THB3-CCET | |||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
4 | De Tekst Ontwaakt | THB2-TAW | |||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
5 | Ethiek en Secularisatie | THB2-PRES | |||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
6 | Exegese Nieuwe Testament | THB2-NTE | |||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
7 | Exegese Oude Testament | THB1-OTE | |||||||||||||||||||||||||||
In de vorm van een gecombineerd hoor-/werkcollege oefenen we ons met behulp van exegetische opdrachten en secundaire literatuur in de primaire benaderingen en tools van het exegetisch onderzoek van het Oude Testament. Exemplarisch zullen enkele teksten diepgaand geanalyseerd en geïnterpreteerd worden. In twee werkstukken wordt geoefend om schriftelijk verslag te doen van de uitleg van een tekst. Door middel van zelfstudie wordt inzicht verworven op het gebied van de compositie, het ontstaan en de vroege interpretatie van de oudtestamentische geschriften. | |||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
8 | Facultaire (verdiepende) minor TH | THB3FMTE30 | |||||||||||||||||||||||||||
keuze 1 uit 3: Jewish, Christian and Islamic origins Lived Religion Cultural Impact of Religion | |||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
9 | Hebreeuws 1 | THB1-HEB1 | |||||||||||||||||||||||||||
In deze module en de daaraan gekoppelde module Hebreeuws 2 verwerft u een basiskennis van de grammatica en woordenschat van het Bijbels Hebreeuws. Met behulp van deze kennis en enkele hulpmiddelen verwerft u zich geleidelijk de vaardigheid van het lezen van de Hebreeuwse Bijbel. | |||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
10 | Hebreeuws 2 | THB1-HEB2 | |||||||||||||||||||||||||||
In deze module en de daaraan gekoppelde module Hebreeuws 1 verwerft u een basiskennis van de grammatica en woordenschat van het Bijbels Hebreeuws. Met behulp van deze kennis en enkele hulpmiddelen verwerft u zich geleidelijk de vaardigheid van het lezen van de Hebreeuwse Bijbel. | |||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
11 | Hebreeuwse Bijbel en Antiek Jodendom | THB1-HEBBI | |||||||||||||||||||||||||||
Deze collegereeks maakt de studenten bekend met de academische studie van de Hebreeuwse Bijbel, vroeg-joodse teksten, de Dode Zeerollen en rabbijnse geschriften, alle in de context van de rijke en fascinerende wereld van het Midden-Oosten en het Middellandse Zeegebied, waar zij hun oorsprong hebben. Deze collegereeks behandelt grosso modo de periode tussen de 15e eeuw v.C., vanaf de late Bronstijd en de opkomst van het latere Israël, en de 7e eeuw n.C. We schenken aandacht aan de historische en culturele context waarbinnen het ontstaan van ideeën, teksten en hun veranderende interpretaties kunnen worden begrepen: Egyptische, Assyrische, Babylonische, Perzische, Griekse dan wel Romeinse cultuur. We bestuderen tevens veel teksten die buiten de canon van de Bijbel en de rabbijnse geschriften vallen, bijvoorbeeld inscripties en papyrussen, de Dode Zeerollen of andere teksten die niet in de Westerse canon terecht zijn gekomen. Ook afbeeldingen en iconografie worden meegenomen. Zoals alle vakken op universitair niveau, is dit vak gebaseerd op de onderzoeksexpertise van de docent. Natuurlijk kan het vakgebied op verschillende manieren worden benaderd. De specifieke benadering van dit vak is bedoeld om de onderzoeksmentaliteit van de studenten te bevorderen en hen te laten realiseren dat er niet één volledige waarheid bestaat. Kennis wordt vergaard door het verkennen van specifieke vragen en het leren van deze ervaringen. In dit vak zijn de oefeningen toegespitst op het kritisch lezen, samenvatten en onderbouwd bevragen van teksten. De colleges bieden een interpretatiekader, een platform voor discussie en ruimte voor zelfstandige synthese. Deze collegereeks omvat tevens een cursus academisch schrijven ter voorbereiding op een te beoordelen artikelrecensie van 1200 woorden. | |||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
12 | Het heilige beeld | THB2-TSI | |||||||||||||||||||||||||||
Wat maakt een kunstwerk "religieus"? Hoe werken religieuze kunst "werken"? Deze cursus introduceert de studie van visuele kunst in religie door de lens van iconografie, functie en gebruik. U leert de verschillende en soms concurrerende beoogde functies van een breed scala aan religieuze beeldende kunst in religies en tijdsperioden te identificeren en te analyseren. Voorbeelden zijn voornamelijk afkomstig uit het jodendom en het christendom, maar er worden gespecialiseerde lezingen aangeboden in aspecten van boeddhistische en islamitische beeldende kunst. Na een inleiding tot theoretische en methodologische kwesties die op het spel staan bij de analyse van het onderwerp, is de module georganiseerd rond de volgende thema's: de mogelijkheid om het goddelijke te visualiseren; aniconisme en iconoclasme; cultisch gebruik van afbeeldingen in verschillende culturele contexten; devotioneel gebruik van afbeeldingen; afbeeldingen en de interpretatie van heilige teksten; religieuze beelden en politieke macht; en musealisering van sacrale kunst. Hoewel ze niet bedoeld zijn om een uitgebreide geschiedenis van religieuze kunst te bieden, noch om alle hedendaagse benaderingen van religie en kunst te introduceren, stellen deze eenheden de student in staat om gedeelde en contrasterende religieuze gebruiken van beeldende kunst op een transdisciplinaire manier te identificeren, en om deze benaderingen specifieke werken toe te passen . Excursies zullen ons in staat stellen om zowel belangrijke werken te onderzoeken, als om het belang van ruimtelijke context (en) voor de interpretatie van de betekenis en functies van individuele werken te onderzoeken. | |||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
13 | Islam: Geschiedenis, Bronnen en Praxis | THB12-IHSP | |||||||||||||||||||||||||||
Deze collegereeks geeft een overzicht van de geschiedenis van het islamitisch denken vanaf ongeveer 600 n.C. tot heden, met nadruk op de praktische beoefening van de islam en zijn verankering in het dagelijks leven in verschillende culturele contexten. Studenten krijgen basiskennis van de inhoud van de Koran (in vergelijking met de Bijbel) en van de debatten over gezag binnen de islamitische traditie. Bijzondere nadruk ligt op de hedendaagse geloofsbeoefening en de uitdagingen die moslims tegenkomen in verschillende samenlevingen. Ook worden de continuïteiten en discontinuïteiten tussen de ontstaansperiode en de klassieke periode behandeld, en wordt gekeken naar wat een steekproef van hedendaagse moslims als hun traditie ziet. Daarnaast wordt enige aandacht besteed aan de verscheidene ‘islamitische’ antwoorden op de moderniteit in de vorm van bijvoorbeeld migratie, kolonialisme, verstedelijking, industrialisering enzovoort. | |||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
14 | Koranisch Arabisch 1 | THB2-ARA1 | |||||||||||||||||||||||||||
In deze module en de daaraan gekoppelde module Koranisch Arabisch 2 leert de student eerst het Arabische schrift te lezen en te schrijven en verwerft de student vervolgens een basiskennis van de grammatica en woordenschat van het Koranisch Arabisch. Met behulp van deze kennis en enkele hulpmiddelen verwerft de student zich geleidelijk de vaardigheid van het lezen van passages uit de Koran in de Arabische taal. | |||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
15 | Koranisch Arabisch 2 | THB2-ARA2 | |||||||||||||||||||||||||||
In deze module en de daaraan gekoppelde module Koranisch Arabisch 1 verwerft de student een basiskennis van de grammatica en woordenschat van het Koranisch Arabisch. Met behulp van deze kennis en enkele hulpmiddelen verwerft de student zich geleidelijk de vaardigheid van het lezen van passages uit de Koran in de Arabische taal. | |||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
16 | Law and Religion | THB3-LRAA | |||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
17 | Nieuwe Testament | THB1-NT | |||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
18 | Psychologie en Sociologie van Religie | THB1-SSR | |||||||||||||||||||||||||||
Hoe, waarom en wanneer praktiseren en beleven mensen religie en spiritualiteit? Verschillende sociale wetenschappen, waaronder de psychologie en de sociologie, buigen zich over deze vraag. In deze cursus ontdekken we welke theorieën psychologen en sociologen ontwikkeld hebben, en nog ontwikkelen, om religieuze en spirituele fenomenen te beschrijven en te verklaren. Daarbij besteden we ook aandacht aan hoe die theorieën tot stand komen. | |||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
19 | Religie en filosofie | THB1-PHILR | |||||||||||||||||||||||||||
Deze collegereeks laat studenten kennismaken met filosofie als werktuig voor religie-analyse. (1) De collegereeks laat de studenten eerst kennismaken met fundamentele vragen in de filosofie. Een basale introductie in de ethiek maakt ervan deel uit (2) Daarna richten wij ons op een aantal grote discussies in de godsdienstfilosofie, zoals het probleem van het kwaad, leven na de dood en de diversiteit van religies. (3) Parallel met de filosofiecolleges wordt een introductie aangeboden in de ‘informele logica’, de kunst van het argumenteren. | |||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
20 | Religie en Politiek | THB2-RP | |||||||||||||||||||||||||||
In deze module maken de studenten kennis met de kritische studie van religie en politiek. De module begint met een algemeen overzicht van deze concepten en neemt de studenten vervolgens mee door een historisch overzicht van de oudheid tot de moderne tijd, waarbij wordt gekeken naar de ontwikkeling van deze concepten, hun toepassing en de manier waarop ze worden begrepen in verschillende contexten, en de machtsdimensies die een rol spelen bij de manier waarop deze categorieën worden gedefinieerd en toegepast door verschillende partijen in het hele politieke spectrum. Deze discussies worden georganiseerd rond vier kernthema’s: burgerschap, individualiteit en het gevoel ergens bij te horen; de staat, democratie en secularisme; conflict en vredesopbouw; en de wereldwijde burgermaatschappij en burgeractivisme. Deze thema’s worden geanalyseerd binnen verschillende historische, culturele, politieke, religieuze en geografische contexten, met de verplichte literatuur als leidraad. | |||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
21 | Religie, Media en Populaire Cultuur | THB2-RMPC | |||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
22 | Religion, Space and Place | THB3-RSP | |||||||||||||||||||||||||||
Deze cursus behandelt de ruimtelijke dimensies van religies en het religieuze aspect van plaatsen. Een reeks lezingen onderzoekt de rol van ruimte en plaats in religieuze tradities en gemeenschappen, analyseert religieuze activiteit (met name rituelen) in ruimtelijke contexten. Deze cursus behandelt vragen zoals: - Wat wordt als een 'heilige ruimte' beschouwd? - Wat maakt een 'ruimte' heilig? - Hoeveel soorten van 'heilige ruimte' kunnen we detecteren? - Hoe 'seculier' en 'heilig' zijn met elkaar verweven in dezelfde 'ruimte'? - Hoe is het netwerk van heilige locaties, en wat zijn de effecten van deze netwerken op de ruimte en religieuze praktijk? Heilige locaties zullen worden geanalyseerd aan de hand van casestudies uit het verleden en het heden tussen religies. 'Heilige ruimte' is een grote categorie, waaronder (1) materiële architectuur, (2) natuurlijk landschap, (3) ingebeelde / visionaire plaatsen, (4) cyberruimtes en (5) lichaamskaarten. Elke week zal een of meer van deze soorten 'heilige ruimte' worden gefocust, en ook privotaaltheoretici worden geïntroduceerd in de ontwikkeling van de 'spatial turn' in de geesteswetenschappen. | |||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
23 | Rituelen in Theorie en Praktijk | THB2-RTP | |||||||||||||||||||||||||||
The first part of the course will focus on different theoretical approaches to the study of ritual. Students will intensively engage with some of the main theoretical perspectives they present and discuss in class. The second part will consist in the preparation and execution of a small case study. With regard to a particular case the students select (based on an empirical inquiry, media or literature research), they will be asked to develop research questions they will investigate then with reference to their chosen case. The third part will deal with the results of and reflection on this case study. The students are asked to write and present a short report in which they are asked to describe their research in a structured way, reflect on the process as well as on the findings and shall attempt a preliminary analysis by referring to some of the theories discussed earlier. | |||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
24 | Spirituality and Secular Religion | THB3-SASR | |||||||||||||||||||||||||||
“I’m spiritual, but not religious” — that is what many people today respond when they are asked about their religious ideas and values. If we look closer at what this spirituality entails, we often find convictions about a higher meaning of life, about the place of the human being in the cosmos, about the sacredness of the world, about hidden powers in nature, and about modern physics and biology as not conflicting with spiritual experience. In this course, we will reconstruct the genealogy of these ideas and practices, which have emerged from a philosophical, religious, scientific, and allegedly “secular” setup during the nineteenth and early twentieth centuries. We will trace the impact of these discourses on new spiritual practices from the 1950s through today. Such practices include nature-based spiritualities, Paganism, astrology, shamanism, and related currents that have sometimes — and misleadingly — been called “New Age.” | |||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
25 | Stage Bachelor | TH-BSTAGE | |||||||||||||||||||||||||||
In de universitaire minorruimte in het derde jaar van de Bachelor Religiewetenschappen of Theologie kunnen studenten kiezen voor een stage van 7,5 ECTS. Op deze manier kunnen studenten zich oriënteren op de arbeidsmarkt en relevante werkervaring opdoen alvorens ze hun bachelor afronden. In overleg met een stagebegeleider worden er een stageplan en een stagecontract opgesteld, waarna de student de stage begint. Tijdens de stage wordt er contact onderhouden met de stagebegeleider. De student eindigt de stage met een verslag dat wordt beoordeeld door de facultaire begeleider. | |||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||
26 | Theologie: Concepten en Methoden | THB1-TCM | |||||||||||||||||||||||||||
Deze inleiding in de theologie in het eerste blok van het eerste jaar wordt gegeven door twee RUG-docenten en twee PThU-docenten. Zij laat studenten kennismaken met vragen die het hart van hun studie vormen: wat is theologie en wat is de relatie tussen (christelijke) religie, cultuur en levensstijl? In deze collegereeks staan twee boeken centraal, die gehanteerd zullen worden om een kerkelijk gebruik in de Martinikerk en de Nieuwe Kerk te analyseren dat zich bevindt op het snijvlak van kerk en cultuur. De bestudering van beide boeken staat onder supervisie van twee koppels docenten, elk bestaande uit een RUG-docent en een PThU-docent. Het eerste boek, onder supervisie van Bakker & Van den Toren, is "Theology: The Basics" van Alister McGrath. Het verschaft studenten kennis over de belangrijkste theologische kwesties en tijdens de collegereeks leren studenten onderscheid maken tussen de theologische, filosofische, sociologische, exegetische en interculturele aspecten van religie. Het tweede boek, onder supervisie Andrejc & De Roest, is de klassieker "Christ and Culture" van Richard Niebuhr. Dit boek biedt diverse modellen om de relatie tussen christelijke religie en cultuur te beschouwen. Het kerkelijke gebruik dat onderzocht wordt zijn de avonddiensten van de Protestantse Kerk in de Martinikerk en de Nieuwe Kerk in Groningen. Zij vormen een onderdeel van het maandelijkse programma ‘Schoonheid met een Ziel’ en omvatten ook de populaire Psalmenvespers die iedere 2e zondag van de maand plaatsvinden. Deze vespers hebben tot doel de spiritualiteit en relevantie van de Psalmen over te brengen op een cultureel geïnteresseerd 21e-eeuws publiek. | |||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||
terug naar boven | |||||||||||||||||||||||||||||