1 | Acad. vaardigh. Midden-Oosten Studies 1 | LXX023P05 |
In deze module staat het aanleren van academische vaardigheden centraal en wordt er aandacht besteed aan de verscheidene facetten van het opzetten en schrijven van een academisch onderzoek. In de loop van de module zetten studenten een eigen onderzoek op, in de colleges wordt stapsgewijs ingegaan op de verschillende fases van het opzetten van een onderzoek. Essentiële vaardigheden als literatuurgebruik, annoteren, het formuleren van een vraagstelling en het opbouwen van een betoog zullen geïntroduceerd worden. In de laatste week bespreken studenten elkaars werk in peer-review sessies. |
Faculteit | Letteren | Voertaal | Nederlands | Coordinator | J. van den Berg | Docent(en) | J. van den Berg | Onderwijsvorm | werkcollege | Toetsvorm | essay, schriftelijke opdracht(en) | ECTS | 5 | Entreevoorwaarden | Geen | Opmerkingen | 80% Aanwezigheidsplicht bij werkcolleges. Studenten worden geacht actief te participeren in alle werkcolleges en alle opdrachten buiten de colleges tijdig en correct uit te voeren. |
|
| terug naar boven |
|
2 | Acad. vaardigh. Midden-Oosten Studies 2 | LXX025P05 |
Centraal in deze module staat het verder ontwikkelen en aanscherpen van onderzoeksvaardigheden die de student heeft opgedaan in het vak Academische Vaardigheden 1. De student maakt kennis met onderzoeksmethoden die gangbaar zijn in historisch en sociaal-cultureel onderzoek naar onderwerpen gerelateerd aan het Midden-Oosten. Gedurende de module zetten de studenten een eigen onderzoek op naar een modern Midden-Oosters onderwerp. Dat onderzoek resulteert in een onderzoekspaper dat door medestudenten wordt gerecenseerd en na aanpassing op basis van deze ‘peer feedback’ door de docent wordt beoordeeld. |
Faculteit | Letteren | Voertaal | Nederlands | Coordinator | H. Hamad, MA. | Docent(en) | H. Hamad, MA. | Onderwijsvorm | werkcollege | Toetsvorm | werkstuk(ken), schriftelijke opdracht(en) | ECTS | 5 | Entreevoorwaarden | Omdat het aanleren van onderzoeksvaardigheden voor studenten Midden-Oostenstudies centraal staat, wordt het afgeraden dit vak als bijvak te volgen. |
|
| terug naar boven |
|
3 | Bachelorscriptie Midden-Oostenstudies | LXX998B10 |
De Bachelorscriptie is een argumentatief betoog op basis van eigen analyse, die de neerslag vormt van een literatuur- en/of bronnenstudie van beperkte omvang. Verdere richtlijnen met betrekking tot inhoud en totstandkoming staan vermeld in de Scriptiehandleiding Midden-Oostenstudies |
Faculteit | Letteren | Voertaal | Nederlands | Coordinator | dr. K.M. Santing | Docent(en) | diverse docenten | Onderwijsvorm | zelfstudie (begeleid) | Toetsvorm | scriptie | ECTS | 10 | Entreevoorwaarden | Met goed gevolg afsluiten van Propedeuse Midden-Oostenstudies |
|
| terug naar boven |
|
4 | Culture of the Middle East in the Cinema | LXX009B10 |
In deze module worden een aantal films uit en over het Midden-Oosten als uitgangspunt genomen om culturen in het Midden-Oosten te analyseren. In de hoorcolleges verzorgen de docenten inleidingen in een aantal relevante thema's aangaande culturen in het Midden-Oosten. In de werkcolleges wordt deze stof uitgediept aan de hand van presentaties, literatuur, opdrachten en discussie. De module wordt afgeloten met het schrijven van een paper waarin de studenten zelfstandig een film uit of over het Midden-Oosten analyseren in zijn historische, sociale en culturele context. |
Faculteit | Letteren | Voertaal | Engels | Coordinator | dr. R. Nikolsky | Docent(en) | dr. R. Nikolsky | Onderwijsvorm | hoorcollege, werkcollege | Toetsvorm | presentatie, wekelijkse opdrachten, werkstuk(ken) | ECTS | 10 | Entreevoorwaarden | Toegang tot het tweede jaar, d.w.z. minimaal 45 ECTS behaald uit de propedeuse van de betreffende major | Opmerkingen | 80% Aanwezigheidsplicht bij werkcolleges en 80 % Aanwezigheidsplicht bij hoorcolleges. Studenten worden geacht actief te participeren in alle werkcolleges en alle opdrachten buiten de colleges tijdig en correct uit te voeren. Dit vak staat open als bijvak. Hoofdvakstudenten hebben voorrang op bijvakstudenten. |
|
| terug naar boven |
|
5 | Geschiedenis vh Moderne Midden-Oosten | LXX020P05 |
De cursus biedt een algemeen overzicht van de geschiedenis van het moderne Midden-Oosten vanaf de vroege Negentiende Eeuw. De nadruk ligt hierbij op de grote lijnen van de geschiedenis van dit gebied: de geleidelijke ineenstorting van het Ottomaanse Rijk, het ontstaan van nationale staten, het Israëlisch-Arabisch conflict, de invloed van dekolonisatie en Koude Oorlog en de ontwikkelingen na de Golfoorlog van 1991. |
Faculteit | Letteren | Voertaal | Nederlands | Coordinator | dr. G.J. Hoetjes, MSc. | Docent(en) | dr. G.J. Hoetjes, MSc. | Onderwijsvorm | hoorcollege, werkcollege | Toetsvorm | presentatie, tentamen | ECTS | 5 | Entreevoorwaarden | Geen | Opmerkingen | 80% aanwezigheidsplicht bij werkcolleges. Studenten worden geacht actief te participeren in alle werkcolleges. Dit vak staat open als bijvak. Hoofdvakstudenten hebben voorrang op bijvakstudenten |
|
| terug naar boven |
|
6 | Geweld / Conflictbeheersing Mid.Oosten | LXX010B10 |
In deze cursus staat het verschijnsel conflict in het Midden-Oosten centraal. In het eerste blok van de cursus wordt onder andere behandeld hoe er vanuit de Joodse en Islamitische traditie tegen het verschijnsel geweld en de legitimering daarvan wordt aangekeken. Ook wordt er ingegaan op het thema conflict tussen Oost en West. In blok 2 van de cursus wordt op ingegaan op verschillende thema’s die te maken hebben met geweld en conflict in het Midden-Oosten; zoals gender, minderheden, vluchtelingen en verzetsbewegingen. Deze thema’s worden besproken aan de hand van zowel literatuur als bronmateriaal. Studenten maken in blok 2 zelf een bronanalyse van een primaire bron gerelateerd aan conflict in de regio.
Hedendaagse en actuele voorbeelden van conflict in de regio worden in de cursus behandeld om antwoorden te vinden op vragen als: nemen conflicten en burgeroorlogen in het Midden-Oosten een andere vorm aan dan elders in de wereld gebruikelijk is? En, welke verklaringen worden voor de hoge geweldsdichtheid in de regio gegeven? In de werkcolleges wordt met de studenten gepraat over de theoretische achtergronden. Blok twee van de cursus bestaat uit alleen werkcolleges. |
Faculteit | Letteren | Voertaal | Nederlands | Coordinator | dr. G.J. Hoetjes, MSc. | Docent(en) | dr. G.J. Hoetjes, MSc. | Onderwijsvorm | hoorcollege, werkcollege | Toetsvorm | presentatie, schriftelijk tentamen | ECTS | 10 | Entreevoorwaarden | Toegang tot het derde jaar; d.w.z. propedeuse behaald hebben. | Opmerkingen | 80 % Aanwezigheidsplicht bij colleges. Studenten worden geacht actief te participeren in alle werkcolleges en alle opdrachten buiten de colleges tijdig en correct uit te voeren. Dit vak staat open als bijvak. Hoofdvakstudenten hebben voorrang op bijvakstudenten. Passieve beheersing van het Nederlands is een voorwaarde. |
|
| terug naar boven |
|
7 | Islam | LXX015P05 |
In deze module staan de islam en moslims in het Midden-Oosten centraal. In de eerste weken worden een aantal basisthema’s omtrent dit onderwerp behandeld, zoals de geschiedenis vanaf de profeet Mohammed tot aan de huidige tijd, de gezaghebbende geschriften en de centrale geloofsopvattingen en rituelen. In de laatste weken van de module worden een aantal verdiepende thema’s besproken, zoals de relatie tussen islam en geweld. |
Faculteit | Letteren | Voertaal | Nederlands | Coordinator | dr. P.G.T. Nanninga | Docent(en) | H. Hamad, MA.dr. P.G.T. Nanninga | Onderwijsvorm | hoorcollege, werkcollege | Toetsvorm | presentatie, schriftelijk tentamen, wekelijkse opdrachten | ECTS | 5 | Entreevoorwaarden | Geen | Opmerkingen | 80% Aanwezigheidsplicht bij werkcolleges. Studenten worden geacht actief te participeren in alle werkcolleges en alle opdrachten buiten de colleges tijdig en correct uit te voeren. Dit vak staat open als bijvak en open college. Hoofdvakstudenten hebben voorrang op bijvakstudenten. |
|
| terug naar boven |
|
8 | Islam en Moderniteit | LXX004B05 |
In deze module staat de islam in het moderne Midden-Oosten centraal, met bijzondere focus op het thema religie en politiek in de hedendaagse moslimwereld. Er wordt aandacht besteed aan landen als Egypte, Syrië, Tunesië en Turkije en aan thema’s als staatsvorming, globalisering en geweld. In de hoorcolleges zullen de docenten inleidingen verzorgen over het bredere thema van de module en in de werkcolleges wordt de stof uitgediept door middel van literatuur, opdrachten en presentaties. |
Faculteit | Letteren | Voertaal | Nederlands | Coordinator | dr. P.G.T. Nanninga | Docent(en) | dr. P.G.T. Nanninga | Onderwijsvorm | hoorcollege, werkcollege | Toetsvorm | presentatie, schriftelijk tentamen, wekelijkse opdrachten | ECTS | 5 | Entreevoorwaarden | Toegang tot het tweede jaar, d.w.z. minimaal 45 ECTS behaald uit de propedeuse van de betreffende major. | Opmerkingen | 80% Aanwezigheidsplicht bij werkcolleges. Studenten worden geacht actief te participeren in alle werkcolleges en alle opdrachten buiten de colleges tijdig en correct uit te voeren. Dit vak staat open als bijvak. Hoofdvakstudenten hebben voorrang op bijvakstudenten. |
|
| terug naar boven |
|
9 | Jodendom | LXX017P05 |
Achter de huidige situatie in het Midden-Oosten gaan duizenden jaren van cultuur en godsdienst schuil die uitmondden in religies waarin één God centraal staat. De ontwikkeling van deze religies en hun tradities vormt de achtergrond van wat we vandaag in het Midden-Oosten meemaken. Om deze complexiteit te begrijpen, richt deze module zich op kennis van Bijbel en Jodendom om Christendom en Islam en hun rol in het Midden-Oosten te bestuderen. |
Faculteit | Letteren | Voertaal | Nederlands | Coordinator | prof. dr. W.J. van Bekkum | Docent(en) | prof. dr. W.J. van Bekkum | Onderwijsvorm | werkcollege | Toetsvorm | schriftelijk tentamen, schriftelijke opdracht(en), wekelijkse opdrachten | ECTS | 5 | Entreevoorwaarden | Verplichte module eerste jaar eerste blok. | Opmerkingen | 80% Aanwezigheidsplicht bij werkcolleges. Studenten worden geacht actief te participeren in alle werkcolleges en alle opdrachten buiten de colleges tijdig en correct uit te voeren. Dit vak staat open als bijvak en Open College. Hoofdvakstudenten hebben voorrang op bijvakstudenten. |
|
| terug naar boven |
|
10 | Landen/samenlevingen, Midden-Oosten | LXX024P05 |
In deze module staan ontwikkelingen in het hedendaagse Midden-Oosten centraal. Aan de hand van de protesten, revoluties en oorlogen die de afgelopen jaren in de regio hebben plaatsgevonden worden historische, politieke, sociaaleconomische, culturele en religieuze ontwikkelingen in landen en samenlevingen in het Midden-Oosten behandeld. In de hoorcolleges verzorgt de docent inleidingen op een aantal thema’s die zeer bepalend zijn voor het hedendaagse Midden-Oosten. In de werkcolleges worden de recente gebeurtenissen besproken aan de hand van literatuur. Er worden opdrachten gemaakt, presentaties verzorgd en een tentamen afgelegd. |
Faculteit | Letteren | Voertaal | Nederlands | Coordinator | dr. G.J. Hoetjes, MSc. | Docent(en) | dr. G.J. Hoetjes, MSc. | Onderwijsvorm | hoorcollege | Toetsvorm | presentatie, schriftelijk tentamen | ECTS | 5 | Entreevoorwaarden | Geen. | Opmerkingen | Dit vak staat open als bijvak. Hoofdvakstudenten hebben voorrang op bijvakstudenten. |
|
| terug naar boven |
|
11 | Literatuur / Identiteit Midden-Oosten | LXX014B10 |
The course focuses on forming identity which is associated with the Middle East. The first focus is on Middle Eastern literature as a locus of creating and expressing identity, and the second focus is on testimonies of Western people about conversion into and out of Islam. The students will acquire analytical expertise in the discourse analysis as described in the book “Text World Theory: An Introduction” by Joanna Gavins, will learn about Identity Theory and Social Identity Theory, and will also learn some basic concepts of the Culture and Cognition approach. The student will be able to set up and conduct research independently in accordance with the expected level of a 3rd year of the BA. |
Faculteit | Letteren | Voertaal | Engels | Coordinator | dr. R. Nikolsky | Docent(en) | dr. R. Nikolsky | Onderwijsvorm | congres, excursie, hoorcollege, werkcollege, zelfstudie (begeleid) | Toetsvorm | portfolio, presentatie, werkstuk(ken) | ECTS | 10 | Entreevoorwaarden | Toegang tot het derde jaar. | Opmerkingen | 80% Aanwezigheidsplicht bij werkcolleges. Studenten worden geacht actief te participeren in alle werkcolleges en alle opdrachten buiten de colleges tijdig en correct uit te voeren. Dit vak staat open als bijvak en Open College. Hoofdvakstudenten hebben voorrang op bijvakstudenten. |
|
| terug naar boven |
|
12 | MINOR Stage Midden-Oostenstudies | LXX017B15 |
|
Faculteit | Letteren | Voertaal | Nederlands | Docent(en) | | Onderwijsvorm | stage | Toetsvorm | stageverslag | ECTS | 15 |
|
| terug naar boven |
|
13 | Modern Jodendom en Islam | LXX003B05 |
In deze module staan godsdiensten in het moderne Midden-Oosten centraal, met nadruk op modern Jodendom in relatie tot de Islam. Thema’s die aan bod komen zijn onder andere de oorsprong en achtergronden van het Jodendom, de interesse van modern-Joodse geleerden in Islam, en de wisselende verhoudingen van Joden en Moslims in vroegere en moderne tijd. In de werkcolleges wordt de stof uit de hoorcolleges uitgediept door middel van weekopdrachten, presentaties, discussies en een eindtoets. |
Faculteit | Letteren | Voertaal | Nederlands | Coordinator | prof. dr. W.J. van Bekkum | Docent(en) | prof. dr. W.J. van Bekkum | Onderwijsvorm | hoorcollege, werkcollege | Toetsvorm | presentatie, schriftelijk tentamen, wekelijkse opdrachten | ECTS | 5 | Entreevoorwaarden | Toegang tot het tweede jaar, d.w.z. minimaal 45 ECTS behaald uit de propedeuse van de betreffende major | Opmerkingen | 80% Aanwezigheidsplicht bij werkcolleges. Studenten worden geacht actief te participeren in alle werkcolleges en alle opdrachten buiten de colleges tijdig en correct uit te voeren. Dit vak staat open als bijvak. Hoofdvakstudenten hebben voorrang op bijvakstudenten. |
|
| terug naar boven |
|
14 | Steden in het Midden-Oosten 1 | LXX018P05 |
Sinds oude tijden is verstedelijking in het Midden-Oosten de belangrijkste factor in de ontwikkeling van politiek en maatschappij, religie en cultuur. In deze module wordt aan de hand van Jeruzalem en Cairo een overzicht geboden van hun geschiedenis met aandacht voor de volgende aspecten: 1. De stad als microkosmos; 2. De historische en actuele identiteit van de stad; 3. De stad en de personificatie ervan; 4. De stad in oorlog en vrede, verwoesting en opbouw; 5. De stad en haar sociale gelaagdheid; 6. De stad en de heerser; 7. Stad en land; 8. Stadsmythen en –verhalen; 9. Literatuur en dichtkunst over de stad; 10. Moderne stadsbeelden. |
Faculteit | Letteren | Voertaal | Nederlands | Coordinator | prof. dr. W.J. van Bekkum | Docent(en) | H. Hamad, MA.prof. dr. W.J. van Bekkum | Onderwijsvorm | hoorcollege, werkcollege | Toetsvorm | schriftelijk tentamen, wekelijkse opdrachten | ECTS | 5 | Opmerkingen | 80% Aanwezigheidsplicht bij werkcolleges. Studenten worden geacht actief te participeren in alle werkcolleges en alle opdrachten buiten de colleges tijdig en correct uit te voeren. Dit vak staat open als bijvak en Open College. Hoofdvakstudenten hebben voorrang op bijvakstudenten. |
|
| terug naar boven |
|
15 | Steden in het Midden-Oosten 2 | LXX019P05 |
Sinds oude tijden is verstedelijking de belangrijkste factor in de ontwikkeling van politiek en maatschappij, religie en cultuur in het Midden-Oosten. In deze module wordt aan de hand van Bagdad, Istanboel en Dubai een overzicht geboden van hun geschiedenis met aandacht voor de volgende aspecten: 1. De stad als reflectie van wereld en mensheid; 2. De historische en actuele identiteit van de stad; 3. De stad en de personificatie ervan; 4. De stad in oorlog en vrede, verwoesting en opbouw; 5. De stad en haar sociale gelaagdheid; 6. De stad en de heerser; 7. Stad en land; 8. Stadsmythen en –verhalen; 9. Literatuur en dichtkunst over de stad; 10. Moderne stadsbeelden. |
Faculteit | Letteren | Voertaal | Nederlands | Coordinator | prof. dr. W.J. van Bekkum | Docent(en) | prof. dr. W.J. van Bekkum J. van den Berg | Onderwijsvorm | werkcollege, hoorcollege | Toetsvorm | schriftelijk tentamen, wekelijkse opdrachten, presentatie | ECTS | 5 | Opmerkingen | 80% Aanwezigheidsplicht bij werkcolleges. Studenten worden geacht actief te participeren in alle werkcolleges en alle opdrachten buiten de colleges tijdig en correct uit te voeren. Dit vak staat open als bijvak en Open College. Hoofdvakstudenten hebben voorrang op bijvakstudenten. |
|
| terug naar boven |
|
16 | Taalvaardigheid Arabisch 1 | LXA005P10 |
1. Taalkundige toelichting 2. Mondelinge oefeningen, individueel en groepsgewijs 3. Wekelijkse, schriftelijke opdrachten: oefeningen en korte essay’s 4. Voortdurende repetitie ter bewaking van het accumulatieve karakter van de module |
Faculteit | Letteren | Voertaal | Nederlands | Coordinator | dr. K.M. Santing | Docent(en) | dr. K.M. Santing J. van den Berg | Onderwijsvorm | werkcollege, zelfstudie (begeleid) | Toetsvorm | continue toetsing, mondeling tentamen, schriftelijk tentamen | ECTS | 10 | Opmerkingen | 80% Aanwezigheidsplicht bij werkcolleges. Studenten worden geacht actief te participeren in alle werkcolleges en alle opdrachten buiten de colleges tijdig en correct uit te voeren. Dit vak staat open als bijvak. Hoofdvakstudenten hebben voorrang op bijvakstudenten. |
|
| terug naar boven |
|
17 | Taalvaardigheid Arabisch 2 | LXA006P10 |
Deze module bouwt voort op de basiskennis van de taalkundige structuur van het Modern Standaard Arabisch (MSA). Hierbij is een centrale rol weggelegd voor de kennismaking met en het oefenen van de Arabische woordstructuur en het werkwoord. De woordenschat wordt verder uitgebreid en samen met de nieuwe taalkundige inzichten toegepast in de praktische vaardigheden lezen, schrijven, luisteren en spreken. |
Faculteit | Letteren | Voertaal | Nederlands | Coordinator | H. Hamad, MA. | Docent(en) | H. Hamad, MA. | Onderwijsvorm | werkcollege, zelfstudie (begeleid) | Toetsvorm | continue toetsing, mondeling tentamen, schriftelijk tentamen | ECTS | 10 | Entreevoorwaarden | Taalvaardigheid Arabisch 1 | Opmerkingen | 80% Aanwezigheidsplicht bij werkcolleges. Studenten worden geacht actief te participeren in alle werkcolleges en alle opdrachten buiten de colleges tijdig en correct uit te voeren. Dit vak staat open als bijvak. Hoofdvakstudenten hebben voorrang op bijvakstudenten. |
|
| terug naar boven |
|
18 | Taalvaardigheid Arabisch 3 | LXA014B10 |
Deze cursus is een voortzetting van Taalvaardigheid Arabisch 1 en 2. Woordenschat en grammatica zullen verder worden uitgebreid, om zodoende een gevorderde beheersing van het Modern Standaard te bereiken. De vier vaardigheden: lezen, schrijven, spreken en luisteren zullen terugkomen. Voor het spreken en luisteren zal voor het eerst ook het Egyptische dialect worden geïntroduceerd. |
Faculteit | Letteren | Voertaal | Nederlands | Coordinator | H. Hamad, MA. | Docent(en) | H. Hamad, MA. | Onderwijsvorm | werkcollege, zelfstudie (begeleid) | Toetsvorm | continue toetsing, mondeling tentamen, schriftelijk tentamen | ECTS | 10 | Entreevoorwaarden | Taalvaardigheid Arabisch 1; Taalvaardigheid Arabisch 2 | Opmerkingen | 80% Aanwezigheidsplicht bij werkcolleges. Studenten worden geacht actief te participeren in alle werkcolleges en alle opdrachten buiten de colleges tijdig en correct uit te voeren. Dit vak staat open als bijvak. Hoofdvakstudenten hebben voorrang op bijvakstudenten. |
|
| terug naar boven |
|
19 | Taalvaardigheid Hebreeuws 1 | LXH005P10 |
1. Taalkundige toelichting 2. Mondelinge oefeningen, individueel en groepsgewijs 3. Wekelijkse, schriftelijke opdrachten: oefeningen en korte essay’s 4. Voortdurende repetitie ter bewaking van het accumulatieve karakter van de module |
Faculteit | Letteren | Voertaal | Engels | Coordinator | dr. R. Nikolsky | Docent(en) | dr. R. Nikolsky | Onderwijsvorm | hoorcollege, praktische oefening, werkcollege | Toetsvorm | continue toetsing, mondeling tentamen, schriftelijk tentamen, schriftelijke opdracht(en) | ECTS | 10 | Entreevoorwaarden | geen | Opmerkingen | 80% Aanwezigheidsplicht bij werkcolleges. Studenten worden geacht actief te participeren in alle werkcolleges en alle opdrachten buiten de colleges tijdig en correct uit te voeren. Dit vak staat open als bijvak en Open college. Hoofdvakstudenten hebben voorrang op bijvakstudenten. |
|
| terug naar boven |
|
20 | Taalvaardigheid Hebreeuws 2 | LXH006P10 |
1. Taalkundige toelichting 2. Mondelinge oefeningen, individueel en groepsgewijs 3. Wekelijkse, schriftelijke opdrachten: oefeningen en korte essay’s 4. Voortdurende repetitie ter bewaking van het accumulatieve karakter van de module |
Faculteit | Letteren | Voertaal | Engels | Coordinator | dr. R. Nikolsky | Docent(en) | dr. R. Nikolsky | Onderwijsvorm | werkcollege, zelfstudie (begeleid), hoorcollege, talenpracticum | Toetsvorm | continue toetsing, mondeling tentamen, schriftelijk tentamen, wekelijkse opdrachten | ECTS | 10 | Entreevoorwaarden | Taalvaardigheid Hebreeuws 1 | Opmerkingen | Dit vak staat open als bijvak. |
|
| terug naar boven |
|
21 | Taalvaardigheid Hebreeuws 3 | LXH012B10 |
1. Taalkundige toelichting 2. Mondelinge oefeningen, individueel en groepsgewijs 3. Wekelijkse, schriftelijke opdrachten: oefeningen en korte essay’s 4. Voortdurende repetitie ter bewaking van het accumulatieve karakter van de module |
Faculteit | Letteren | Voertaal | Engels | Coordinator | dr. R. Nikolsky | Docent(en) | dr. R. Nikolsky | Onderwijsvorm | werkcollege, zelfstudie (begeleid) | Toetsvorm | mondeling tentamen, schriftelijk tentamen | ECTS | 10 | Entreevoorwaarden | Taalvaardigheid Hebreeuws 1 en 2. Toegang tot het tweede jaar, d.w.z. minimaal 45 ECTS behaald uit de propedeuse van de betreffende major. | Opmerkingen | 80 % Aanwezigheidsplicht bij werkcolleges. Studenten worden geacht actief te participeren in alle werkcolleges en alle opdrachten buiten de colleges tijdig en correct uit te voeren. Dit vak staat open als bijvak. Hoofdvakstudenten hebben voorrang op bijvakstudenten. |
|
| terug naar boven |
|