Apotheekgame GIMMICS
Faculteit | Science and Engineering |
Jaar | 2020/21 |
Vakcode | WMFA044-08 |
Vaknaam | Apotheekgame GIMMICS |
Niveau(s) | master |
Voertaal | Nederlands |
Periode | semester I b en semester II a |
ECTS | 8 |
Rooster | rooster.rug.nl Ia,Ib,IIa,IIb |
Uitgebreide vaknaam | Apotheekgame Groningen Institute Model for Management in Care Services | ||||||||||||||||||||||||
Leerdoelen | Aan het eind van de cursus is de student in staat: 1. Farmaceutisch handelen: Op basis van klinisch redeneren weloverwogen farmacotherapeutische keuzes te maken en te beargumenteren –met gebruikmaking van medisch jargon-, in het bijzonder als behandeling volgens de richtlijnen niet mogelijk is. 2. Communicatie: De student kan doeltreffend in de Nederlandse taal communiceren met patiënten, collega's, apotheekmedewerkers, voorschrijvers en andere werkers in de zorg, zowel mondeling als schriftelijk. Daarnaast beschikt de student over communicatieve vaardigheden die hem hiertoe in staat stellen en is in staat deze toe te passen om goede farmaceutische zorg te verlenen. 3. Samenwerken: De student is in staat tot effectieve samenwerking met collega's, voorschrijvers en andere werkers in de zorg. Binnen een effectief samenwerkingsverband is de student zich bewust van de mogelijkheden zijn farmaceutische deskundigheid toe te passen om tot optimale patiënt- en productzorg te komen. 4. Leiderschap en Organisatie: De student is in staat aan een verantwoord beleid binnen en buiten zijn eigen organisatie bij te dragen, rekening houdend met beperkte personele (en financiële) middelen. Hij stemt de taken met collega's en andere werkers in de zorg op efficiënte wijze af, rekening houdend met een goede balans tussen werkzaamheden en persoonlijke ontwikkeling. 5. Professionaliteit: De student levert hoogstaande patiëntenzorg op integere, oprechte en betrokken wijze. De student vertoont adequaat persoonlijk en interpersoonlijk professioneel gedrag. De student kent de grenzen van de eigen competenties en handelt daarbinnen. De student oefent het farmaceutisch handelen uit naar de gebruikelijke ethische normen van het beroep. |
||||||||||||||||||||||||
Omschrijving | In deze cursus komen de volgende kerncompetenties aan bod (Canmeds®): 1. Farmaceutisch handelen (recepten verwerken, richtlijnen toepassen, klinisch denken); 2. Communicatie (met patiënten, met andere zorgverleners en met je apotheekteam, zowel mondeling als schriftelijk); 3. Samenwerking (met je apotheekteam- en met andere zorgverleners; 4. Leiderschap en Organisatie (leiden vanuit een visie, verantwoordelijkheid nemen, ondernemen en innoveren, coachen en aansturen van individuen); 5. Professionaliteit (kunnen reflecteren) |
||||||||||||||||||||||||
Uren per week | |||||||||||||||||||||||||
Onderwijsvorm |
Hoorcollege (LC), Practisch werk (PRC)
(PGO: 164 uur (aanwezigheid verplicht); PAO’s (hoorcolleges): 60 uur) |
||||||||||||||||||||||||
Toetsvorm |
Practisch werk (PR)
(Zie OPMERKINGEN voor de berekening van het eindcijfer.) |
||||||||||||||||||||||||
Vaksoort | master | ||||||||||||||||||||||||
Coördinator | drs. C.M. Dantuma-Wering | ||||||||||||||||||||||||
Docent(en) | drs. N. Boekhoudt ,drs. C.M. Dantuma-Wering , C. de Vries-Vingerling , E. Sehagic , R. Tarasse, MSc. | ||||||||||||||||||||||||
Entreevoorwaarden | Dit vak kan al in jaar M2 gevolgd worden, mits Stage Apotheekorganisatie met een voldoende is afgesloten, M1 moet zijn afgerond en er moet voldoende capaciteit zijn. Studenten in jaar M3 hebben voorrang. | ||||||||||||||||||||||||
Opmerkingen | De gameleiding beoordeelt het functioneren van een student op het gebied van deze leerdoelen/kerncompetenties. Dit is gebaseerd op: • Practicum beoordeling, beoordeling op competenties • Beoordeling start- en einddocument GIMMICS • Peerreview De verantwoordelijk docent gaat een gesprek aan met de student indien 1 of meerdere kerncompetenties onvoldoende zijn. Omdat het vak bijzonder complex is, kan een student een voldoende of een onvoldoende scoren. Dit vak had vorig jaar vakcode WMFA17002 |
||||||||||||||||||||||||
Opgenomen in |
|