Spaans Basis 2b (B1)
Faculteit | Letteren |
Jaar | 2022/23 |
Vakcode | LEU004X05 |
Vaknaam | Spaans Basis 2b (B1) |
Niveau(s) | propedeuse |
Voertaal | Spaans |
Periode | hele jaar |
ECTS | 5 |
Rooster | rooster.rug.nl |
Uitgebreide vaknaam | Spaans Basis 2b (B1) | ||||||||||||||||||||
Leerdoelen | Upon successful completion of the course unit (A+B), students are able to: Overall: identify and describe most overt cultural specificities in the use of the target language that appear in carefully selected authentic and adapted oral and written materials dealing with familiar topics of personal interest in their field of expertise. They are able to relate them to their own cultural background and express this relationship in the target language. Understand target language culture: identify and process explicit and implicit cultural specificities used in context of the target language speaking world that appear in selected both adapted and authentic oral and written materials of their field of expertise. (e.g. movies, media, social media and fiction). Engage with target language culture: express themselves and interact in the target language, both orally and in writing about topics related to themselves and their surroundings and discuss, supported by more elaborate reasoning, topics of interest in social contexts of the target language speaking world and the chosen field of expertise, showing awareness of intercultural and sociolinguistic differences and nuances (e.g. summarising or give a more elaborate opinion about more specific facts or events) Learning to learn in the target language: use digital and non-digital methods, tools, materials, resources and information related to the target language and (inter)cultural learning in order to complete tasks with autonomy by themselves and/or in collaboration with others and reflect on them while keeping to deadlines |
||||||||||||||||||||
Omschrijving | Cursus taalvaardigheid Spaans met als doel te leren communiceren volgens de eindtermen van niveau B1.2 van het Europees Referentie Kader (ERK). Inrichting van het onderwijs volgens de principes van de taakgerichte aanpak. In een reeks communicatieve thema’s komen alle vaardigheden (lezen, luisteren, schrijven, spreken en gesprekken voeren) aan bod, waarbij grammatica en vocabulaire geïntegreerd worden aangeboden/behandeld. Presentatie van deze thema’s vindt plaats aan de hand van schriftelijke en gesproken teksten, beeld- en geluidmateriaal en rollenspellen. De studenten werken afwisselend individueel, in paren of in groepsverband. Een actieve houding van de student ten aanzien van voorbereiding en deelname aan de werkcolleges is van doorslaggevend belang voor het realiseren van de leerdoelen. | ||||||||||||||||||||
Uren per week | 4 | ||||||||||||||||||||
Onderwijsvorm |
werkcollege, zelfstudie
(2x2 uur werkcollege) |
||||||||||||||||||||
Toetsvorm |
continue toetsing, deeltoets(en), mondeling tentamen, portfolio, presentatie, schriftelijk tentamen, wekelijkse opdrachten, werkstuk(ken)
(digitaal 3 uur) |
||||||||||||||||||||
Vaksoort | propedeuse | ||||||||||||||||||||
Coördinator | drs. G.A. Oggel | ||||||||||||||||||||
Docent(en) | B. Cabrera Fernández , M. Fildokic, MA. , C. Pascual Aibar, MA. | ||||||||||||||||||||
Verplichte literatuur |
|
||||||||||||||||||||
Entreevoorwaarden | Doelgroep IRIO en ETC: Toegang tot het tweede jaar, d.w.z. minimaal 45 ECTS behaald uit de propedeuse van de BA Europese Talen en Culturen of de BA International Relations and International Organization. Taalvaardigheid Spaans Basis deel 2a moet zijn behaald. -Dit is de vierde module in een serie van zes voor BA-studenten ETC en IRIO. Studenten van andere BA's binnen of buiten de Faculteit Letteren kunnen de modules als keuzevak volgen. Zij moeten zich houden aan de procedure zoals beschreven in het Studentenportaal, zie https://student.portal.rug.nl/infonet/studenten/let/opleidingsinfo/taalvaardigheidsonderwijs, inclusief het verkrijgen van toestemming van hun examencommissie. Studenten van IRIO voor wie dit hun verplichte keuzetaal is en studenten van ETC hebben voorrang. De ETC-clustercoördinator bepaalt of er plaats is voor studenten van andere BA's. |
||||||||||||||||||||
Opmerkingen | -80% Aanwezigheidsplicht bij werkcolleges en verplichte uitvoering van de (klassikale en zelfstudie) opdrachten. | ||||||||||||||||||||
Opgenomen in |
|