Digital Marketing Intelligence

Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Jaar 2018/19
Vakcode EBM079B05
Vaknaam Digital Marketing Intelligence
Niveau(s) master
Voertaal Engels
Periode semester I b
ECTS 5
Rooster rooster

Uitgebreide vaknaam Digital Marketing Intelligence
Leerdoelen Upon completion of the course the student is able to:
1. Set up a marketing research study to solve strategic managerial decision problems;
2. Apply different marketing research methods in a competent manner;
3. Interpret the outcomes of the different marketing research methods;
4.Evaluate the design of marketing research studies that address strategic marketing problems;
5. Give advice for managerial decision making.
Omschrijving The following methods will be covered in this course: A/B testing, Conjoint Analysis, the Bass Diffusion model and text analysis.
Uren per week 5
Onderwijsvorm hoorcolleges, practica
Toetsvorm schriftelijk tentamen met meerkeuzevragen
(digitaal)
Vaksoort master
Coördinator dr. H. Risselada
Docent(en) dr. F. Eggers ,drs. E.G.J. Hoppen ,dr. H. Risselada
Verplichte literatuur
Titel Auteur ISBN Prijs
Selected academic papers to illustrate aplications of different methodologies.
Various
Entreevoorwaarden
Opmerkingen Secretary Marketing: phone +31(0)50 3637065, e-mail
marketing.education@rug.nl, room DUI 334
Opgenomen in
Opleiding Jaar Periode Type
DD MSc Marketing-Intelligence - Münster University MIS/MF, Münster (2-jarig)  (basisprogramma voor studenten uit Münster) 2 semester I b verplicht
DD MSc Marketing-Intelligence – BI, Oslo (2-jarig)  (basisprogramma voor studenten uit Oslo) 2 semester I b verplicht
MSc Marketing  (keuzevakken B Marketing Management) 1 semester I b keuze
MSc Marketing  (basisprogramma Marketing Intelligence) 1 semester I b verplicht