Masterthese Orthopedagogiek
Faculteit | Gedrags- en MaatschappijWetenschappen |
Jaar | 2020/21 |
Vakcode | PAMA5166 |
Vaknaam | Masterthese Orthopedagogiek |
Niveau(s) | master |
Voertaal | Nederlands |
Periode | hele jaar (Start in blok 1a of 2a) |
ECTS | 20 |
Rooster | rooster.rug.nl |
Uitgebreide vaknaam | Masterthese Orthopedagogiek | ||||||||||||
Leerdoelen | 1. Na afronding van de masterthesis kan de student een probleemstelling formuleren op basis van secundaire literatuur en deze uitwerken in één of meerdere concrete onderzoeksvragen. 2. Na afronding van de masterthesis kan de student een onderzoeksvoorstel schrijven, waarin theoretische en methodologische kennis zijn geïntegreerd. 3. Na afronding van de masterthesis kan de student een adequate onderzoeksmethodologie en (data)analyse kiezen op basis van de onderzoeksvraag. 4. Na afronding van de masterthesis kan de student met inachtneming van richtlijnen voor onderzoeksethiek een wetenschappelijk onderzoek opzetten en uitvoeren, volgens een plan en binnen een afgesproken tijdsschema 5. Na afronding van de masterthesis kan de student kritisch reflecteren op onderzoeksvragen, methodologische kwesties en onderzoeksresultaten. 6. Na afronding van de masterthesis kan de student op heldere en overtuigende wijze over eigen verricht onderzoek rapporteren, zowel schriftelijk (thesis) als mondeling. 7. Na afronding van de masterthesis kan de student over (eigen verricht) onderzoek discussiëren. |
||||||||||||
Omschrijving | Centraal bij de uitvoer van de masterthesis staat het verrichten van wetenschappelijk onderzoek en het rapporteren hiervan. Onderwerpen worden aangeboden door de afdeling Orthopedagogiek en sluiten aan bij één van de lopende onderzoeksthema's van de afdeling. De onderzoeksresultaten worden beschreven in een wetenschappelijk verslag en mondeling gepresenteerd en verdedigd tijdens het forum. De instapmomenten zijn september en februari. Let op: studenten die starten in februari worden verzocht zich in oktober via ProfressWWW in te tekenen, zodat de onderwerpen tijdig verdeeld kunnen worden. Voor de studenten die starten in september, worden de onderwerpen verdeeld via een voorbereidende omgeving. Hiervoor worden studenten automatisch ingeschreven als ze zich inschrijven voor de voorbereiding voor de masterstage. | ||||||||||||
Uren per week | variabel | ||||||||||||
Onderwijsvorm |
hoorcollege, practicum, responsiecollege, zelfstudie
(Inleidend hoorcollege en deelname aan forum is verplicht) |
||||||||||||
Toetsvorm | deelname, presentatie, scriptie | ||||||||||||
Vaksoort | master | ||||||||||||
Coördinator | dr. J. Luijkx | ||||||||||||
Docent(en) | diverse docenten | ||||||||||||
Verplichte literatuur |
|
||||||||||||
Entreevoorwaarden | Afgeronde Bacheloropleiding | ||||||||||||
Opmerkingen | In de Handleiding voor het Masterproject worden de onderdelen van het Masterproject beschreven. Tevens zijn alle benodigde formulieren en protocollen hierin opgenomen. De handleiding is te downloaden van Nestor. Studenten worden geacht op de hoogte te zijn van de inhoud van de handleiding en de hierin genoemde regelgeving m.b.t. het Masterproject na te leven. | ||||||||||||
Opgenomen in |
|