Informatie over MSc Marketing

Hieronder staan het programma en de vakomschrijvingen van MSc Marketing Klik op de naam van een vak in een schema om naar de omschrijving te gaan.

» Jaar 1 (basisprogramma Marketing Analytics and Data Science (MADS))
PeriodeTypeCodeNaamTaalECTSUren
hele jaarverplichtkeuzevak MADSEngels5
semester I averplichtEBM215A05Companies, Brands, and ConsumersEngels5
 verplichtEBM213A05Data Engineering for MADSEngels5
 verplichtEBM214A05Statistical Learning in MarketingEngels5
semester I bverplichtEBM216A05Data Science Methods for MADSEngels5
 keuzegroep AEBM880B05Retail & Omnichannel MarketingEngels54
 keuzegroep BEBM077A05Market ModelsEngels54
semester IIverplichtEBM218A20Master's Thesis Marketing MADSEngels20
semester II akeuzegroep AEBM075A05Customer ManagementEngels54
 keuzegroep BEBM079B05Digital Marketing IntelligenceEngels55
semester II bkeuzegroep AEBM808B05B2B MarketingEngels55
 keuzegroep BEBM076A05Customer ModelsEngels55
Opmerkingen

Studenten kiezen 5 EC uit de volgende vakken: Retail & Omnichannel Marketing, Customer Management, B2B Marketing
Studenten kiezen 10 EC uit de volgende vakken: Market Models, Digital Marketing Intelligence, Customer Models
Studenten kiezen 5 EC uit keuzevakken MADS (waaronder de niet-gekozen hierboven genoemde keuzevakken)
Studenten die in februari met de MSc Marketing Analytics and Data Science starten moeten rekening houden met de volgende wijzigingen:
- Statistical Learning in Marketing in semester 2.1
- Data Engineering for MADS in semester 2.1
- Master's Thesis Marketing MADS in semester 1
- andere keuzeopties keuzevakken
Studenten van de masteropleiding MSc Marketing kunnen zich richten op bepaalde focusgebieden, te weten ‘Energy’ of ‘Digital Business’. Voor meer informatie zie Onderwijs- en Examenregeling Masteropleidingen Artikel 4.5.
Studenten kunnen contact opnemen met de scriptiecoördinator van de opleiding voordat zij beginnen aan hun thesis in het kader van een focusgebied.

» Jaar 1 (basisprogramma Marketing Management)
PeriodeTypeCodeNaamTaalECTSUren
hele jaarverplichtkeuzevakken A MSc Marketing ManagementEngels15
 verplichtkeuzevakken B MSc Marketing ManagementEngels10
semester I averplichtEBM080A05Marketing Research MethodsEngels54
 verplichtEBM081C05Strategic MarketingEngels54
semester I bverplichtEBM074A05Consumer PsychologyEngels53
semester IIverplichtEBM217A20Master's Thesis Marketing ManagementEngels20
Opmerkingen

Studenten kiezen 15 EC uit ‘keuzevakken A MSc Marketing Management’ (zie lijst).
Studenten kiezen 10 EC uit ‘keuzevakken A MSc Marketing Management’ of ‘keuzevakken B MSc Marketing Management’ (zie lijst).
Studenten die in februari starten met de MSc Marketing Management moeten rekening houden met de volgende wijzigingen:
- Consumer Psychology in semester 2.2
- Strategic Marketing in semester 2.1
- Master's Thesis Marketing in semester 1
- andere keuzeopties keuzevakken
Studenten van de masteropleiding MSc Marketing kunnen zich richten op bepaalde focusgebieden, te weten ‘Energy’ of ‘Digital Business’. Voor meer informatie zie Onderwijs- en Examenregeling Masteropleidingen Artikel 4.5.
Studenten kunnen contact opnemen met de scriptiecoördinator van de opleiding voordat zij beginnen aan hun thesis in het kader van een focusgebied.

» Jaar 1 (keuzevakken A Marketing Management)
PeriodeTypeCodeNaamTaalECTSUren
semester I akeuzeEBM073A05Brand & Product ManagementEngels53
semester I bkeuzeEBM192A05Marketing and Consumer Well-beingEngels55
 keuzeEBM880B05Retail & Omnichannel MarketingEngels54
semester II akeuzeEBM075A05Customer ManagementEngels54
 keuzeEBM078A05Marketing CommunicationEngels53
semester II bkeuzeEBM808B05B2B MarketingEngels55
» Jaar 1 (keuzevakken B Marketing Management)
PeriodeTypeCodeNaamTaalECTSUren
semester I akeuzeEBM043A05Business EthicsEngels54
 keuzeEBM151A05Business Research and ConsultingEngels53
 keuzeEBM085A05Emerging Markets (MSc)Engels54
 keuzeEBM049A05Organization Design (MSc)Engels52
semester I bkeuzeEBM151A05Business Research and ConsultingEngels53
 keuzeEBM090B05Foreign Market Entry StrategiesEngels53
 keuzeEBM037A05PurchasingEngels54
semester II akeuzeEBM151A05Business Research and ConsultingEngels53
 keuzeEBM079B05Digital Marketing IntelligenceEngels55
semester II bkeuzeEBM806B05Behavioural Finance & Personal InvestingEngels53
 keuzeEBM151A05Business Research and ConsultingEngels53
 keuzeEBM621A05Innovation & EntrepreneurshipEngels51
 keuzeEBM039A05Strategic Supply Chain ManagementEngels53
» Jaar 1 (keuzevakken Marketing Analytics and Data Science (MADS))
PeriodeTypeCodeNaamTaalECTSUren
semester I akeuzeEBM043A05Business EthicsEngels54
 keuzeEBM151A05Business Research and ConsultingEngels53
 keuzeEBM835C05Econometric MethodsEngels54
semester I bkeuzeEBM151A05Business Research and ConsultingEngels53
semester II akeuzeEBM151A05Business Research and ConsultingEngels53
 keuzeEBM147A05Supply Chain DynamicsEngels56
 keuzeEBM117A05Supply Chain OptimizationEngels53
semester II bkeuzeEBM151A05Business Research and ConsultingEngels53
 keuzeEBM039A05Strategic Supply Chain ManagementEngels53
Opmerkingen

Het vak Econometric Methods vereist ruime voorkennis van het vakgebied. Studenten kunnen contact opnemen met de programmacoördinator of de vakcoördinator als ze hier vragen over hebben.

Toon korte vakomschrijvingen