Over ons Faculty of Science and Engineering

Comenius Teaching Fellow-subsidie voor Dr. May Lee

12 mei 2022

Dr. May Lee van het Institute for Science Education and Communication (ISEC) heeft een Comenius Teaching Fellow-subsidie ontvangen van het NRO (“Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek”). Ze ontvangt ongeveer EUR 50.000 voor haar project ‘Developing a Framework to Optimize Existing Curricula for Hybrid Instruction’.

Veel studenten gaan naar de universiteit om een bèta-gerelateerde opleiding te volgen. Gezien de recente toename van het aantal bachelorstudenten dat zich inschrijft voor die studies, ontbreekt het grote vakken vaak aan de fysieke ruimte om alle ingeschreven studenten tegelijkertijd te huisvesten tijdens colleges/tutorials. Universiteiten moeten dus heroverwegen hoe die vakken worden georganiseerd. Een van de oplossen is hybride onderwijs. Dit project stelt een kader voor, gebaseerd op onderzoek naar effectieve onderwijsvormen, dat docenten kunnen gebruiken om hun bestaande curricula aan te passen naar een hybride vorm.

Comenius-programma

Het Comeniusprogramma draagt ​​bij aan de innovatie en verbetering van het hoger onderwijs in Nederland. Het programma bestaat uit drie soorten subsidies: 'Teaching Fellow', 'Senior Fellow' en 'Leadership Fellow'. Met de subsidies kunnen onderwijsprofessionals hun ideeën voor onderwijsvernieuwing in de praktijk brengen.

collegezaal
Laatst gewijzigd:14 maart 2024 09:52