Over ons Faculteit der Letteren Onze faculteit Actueel

03 juli 2019
Letterenfestival 2019

Informatie 2019

Op zaterdag 14 september 2019 vond de allereerste editie van het Letterenfestival plaats. Een dag waarop de Faculteit der Letteren haar deuren opende voor iedereen die belangstelling heeft voor de geesteswetenschappen.

Een uitgelezen kans dus om op een laagdrempelige manier kennis te maken met de diverse, dynamische en innovatieve wereld van de geesteswetenschappen én om de waarde hiervan voor de samenleving te ervaren.

Het festival vond plaats in en rond het Harmoniegebouw aan de Oude Kijk in ’t Jatstraat 26: de thuisbasis van de Letterenfaculteit. Het programma ging om 13.00 uur van start en duurde tot 17.00 uur. De entree was gratis.

Programma

Tijdens het Letterenfestival werden onder meer workshops en mini-lezingen gegeven en kon je deelnemen aan wetenschappelijke experimenten. Het Harmoniegebouw en de pleinen eromheen werden voor een middag getransformeerd tot een wetenschappelijk festivalterrein. Behalve het wetenschappelijke programma was er ook live muziek te beluisteren en was er eten en drinken te verkrijgen bij verschillende foodtrucks en de buitenbar. Meer informatie is te vinden via www.rug.nl/letterenfestival.

Laatst gewijzigd:16 maart 2020 09:34